Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kalle13
Ny bruger
Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 3
|
Emne: iSCSI med TS-219P Sendt: 16-Maj-2010 kl. 10:43 |
Hej, nu har jeg fået min TS-219P. Og den virker fint, støjsvag, hurtig osv.
Men, jeg havde glædet mig til at aktivere iSCSI, som jeg har læst en del om. Vil bruge det til at mappe netværksdrev som personlige drev på vores pc'er, som så blot behøver en lille hurtig 64GB SSD-disk til Windows og programmerne. Alt andet (dokumenter, caches mv.) skulle så kunne ligge på NAS'ens iSCSI-target.
Jeg går ind i NAS'ens iSCSI
konfiguration. På første faneblad iSCSI Target er der krydset af ved Aktiver iSCSI Target
Service.
På næste faneblad
iSCSI
Target liste skulle jeg kunne definere iSCSI-drevene. Men her er problemet: der ses intet. Kun: Indlæser
data. Vent venligst..
Og det bliver ved ...
Jeg har prøvet at sætte en anden disk i starte forfra - samme resultat. Disken er klargjort, har delte mapper, funger fint ellers - bare ikke som iSCSI-target.
Er der nogle, som kan hjælpe? På forhånd tak -Michael
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 12:07 |
iscsi er ikke beregnet til hjemmebrug hvis man ikke ved hvad man gør. Jeg ville bare mappe et netværksdrev til data i stedet. Iscsi skal endvidere helst have sit eget netværk, men basalt set skal du gøre følgende!
opret "drev" i admin-interfacet til hver enkelt bruger på x antal GB - husk på at med iscsi er der ikke delte foldere - så hver bruger kan ikke se hinandens drev - både godt og skidt. disse drev kan du så efterfølgende anvende i target listen. Ud over dette skal du have en iscsi initiator - har du win7 er det indbygget for at kunne tilgå sin folder på NAS - man kan dog komme til at opleve problemer med connections til drevene efter slukning af ens "klient" og dette er en af hovedårsagerne til at iscsi ikke er så bekvemt til hjemmemaskiner.
Jeg ville anbefale at du opretter en række foldere på din nas - herefter opret de brugere du har behov for og tildel dem deres respektive foldere. Herefter kan du få adgang til dem fra diverse maskiner med personlig login. map folderen som et drev på hver enkelt maskine og du har nogenlunde samme funktion, men noget mere enkelt sat op. og er helt alm netværksdeling.
|
 |
Kalle13
Ny bruger
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 12:54 |
Jo tak for svar - jeg kan sagtens oprette foldere på netværket og mappe dem, ingen prolemer, det har gjort i alle mine tidligere netværk. Ideen var bare, at få et mere "rigtigt" drev ud af NAS'en. Fx kan jeg ikke placere Lightroom-kataloger på et netværksdrev. Dropbox vil heller ikke installeres der. Kunne jeg få det til at virke, kunne jeg måske ende med at boote fra et sådant drev, fx en XP-boot, som jeg kun lejlighedsvis har brug for.
Problemet med QNAP-NAS'en er, at knappen Create iSCSI-target slet ikke ses ...
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 16:13 |
nej sandsynlgivis fordi du slet ikke har oprettet nogle volumes endnu? du skal oprette nogle "drev" som kan fungere som target - dette skal gøres inden du overhovedet går ind i iscsi delen. du bliver nok nødt til at kravle en tur i manualen.
|
 |
Kalle13
Ny bruger
|
Sendt: 18-Maj-2010 kl. 10:04 |
Jeg vil lige melde tilbage, at jeg fik det til at virke. Det var som om at NAS'en skulle have tid til at falde på plads, så knappen til syne, og jeg fik dannet et drev (som det tog 3 timer at klargøre). Det fandt Windows 7 uden problemer, og fungerer nu. Men da jeg lavede et andet drev klar (nu på 10 sekunder) og prøvede at mappe fra en anden pc, så var der problemer - initiatoren kunne ikke finde drevet. Det må jeg så se, om jeg gider at bruge mere tid på.
Så ja, iSCSI virker, men det er nok ikke en teknik, som finder den store plads i de små hjem ...
Tak for hjælpen -Michael
|
 |