|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |||
Jens0791 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Sted: Dnmark Status: Offline Point: 36 |
![]() Sendt: 16-Maj-2010 kl. 13:56 |
||
Hej Forum-brugere.
Min kone og jeg sidder stadig med et "gammeldags" tv og vi er ved at være trætte af de gamle fjernbetjeninger. Samtidig kunne vi godt tænke os MPEG 4-kanalerne (vi ser pt. tv via parabol og MPEG 2-boks) og vi skal jo have MPEG 4 inden så længe alligevel.
Vi har en række ønsker, men vi har slet ikke overblikket over hvorvidt vi er realistiske.
- Samsung 32" (så kan vi bruge vores harddisc-fjernbetjening (går jeg ud fra?)
- Hæderligt billede og lyd. Ser mest sport og film.
- Kort-indgang til hvis vi engang vil have et Boxer-kort.
- MPEG 4.
- Mulighed for at sætte parabolen til fjernsynet (som nu)
Det økonomiske råderum er desværre begræsnes (er også årsagen til vi stadig sidder med det gamle lort. Vi er nok nødt til at sige max 4000, men meget gerne mindre om muligt.
Håber meget at nogen har mulighed for at rådgive, meget gerne med specifikke fladskærme, da vi simpelthen bevæger os fortvivlede rundt i en jungle, som vi ikke kan finde rundt i.
På forhånd mange tak for alle inputs. Vi er spændte på reaktioner!
Mvh. De usagkyndige...
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
1. Det kommer an på om Remoten kan kodes, ellers anskaffes en Universal. 2. Hmm, det er jo LCD og i lavprisenden. 3-4. Det skulle alle have. 5. Det kan man på alle TVer.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
||
Hvis du vil have fat i én af de nyere modeller fra Samsung, vil selv deres helt billige skærme ikke være en mulighed, budgettet i mente. En mulighed er derfor de ældre modeller som f.eks. LE32B535, som fik ganske god omtale sidste år, fordi pris og ydelse hænger ganske godt sammen. Men, hvorfor kun 32"? Et 28" tommers billedrørstv, er f.eks. ca lig med en 37" fladskærm. Desuden er det som i sikkert ved, langt fra optimal billedkvalitet, selvom der kan opnås et ganske hæderligt billede med gode indstillinger.
Den har dog alle de krav i ummidelbart stiller. Dog skal i være opmærksomme på, at fjernbetjeningerne ikke kan gå ind og erstatte hinanden 100%, da der er en masse funktioner, som de enkelte fjernbetjeninger hver for sig ikke besidder. Desuden kræver det normalt en opkobling med HDMI imellem de to apparater, for at man kan benytte sig af den samme fjernbetjening til begge apparater. Hvorom alting er, så er f.eks. et Panasonic 37" TX-P37X10 et bedre bud. Bedre billede, bedre lyd, og en større skærm, men med et grimmere design. Dog er det bestemt heller ikke et perfekt Tv, men bestemt en mulighed. http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=498901 Redigeret af vasif - 16-Maj-2010 kl. 14:23 |
|||
![]() |
|||
Jens0791 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Sted: Dnmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
||
Fornemt med så hurtig respons...
1: Betjeningen hedder 00084B og man kan vælge mellem: tv, dvd, hdd og usb foroven - skulle det så ikke være muligt? Eller er det kun til nogle Samsung-apparater?
2: Tror ikke vi har specielle behov - hvis det bare er en tand bedre end billedrør vil vi vist være mulige at imponere her i det mørke vestjylland!
3: Okay - troede ikke det var selvølgeligt, eftersom man kan kan købe ekstern boks ved køb af abonnement - det er måske kun til et tv, som jeg ligger inde i, altså antikt..
4: Lækkert - kan bare huske jeg læste en artikel for ca. et år siden, hvor jeg læste at der stadigvæk solgtes nogle med kun MPEG 2. Ville ikke risikere at falde i fælden, men fælden er så nok ikke længere eksisterende.
5: Super - ville bare være på den sikre side.
Kan du (eller andre) anbefale noget specifikt?
|
|||
![]() |
|||
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
||
Et 28 tommers crt fjernsyn har ikke 28 tommer synlig skærm; men lidt mindre da målet er på billedrøret.
På fladskærme er målene mere "rigtige". En 37" fladskærm er noget større end et 28" crt-fjernsyn. Et 32" crt-fjernsyn i 16:9 format er lidt mindre end en 32" fladskærm i samme format. Mvh FNørd
|
|||
![]() |
|||
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
||
Hej Jens0791
I den størrelses- og prisklasse er det helt vildt svært at finde et godt tv. Derfor vil jeg forslå at I kigger 37"-40" klassen (hvis I har plads). Hvis I det skal være i 32" kunne i evt. kigge på samsungs LE32B355: http://www.pricerunner.dk/pl/2-1230478/TV/Samsung-LE-32B355-Sammenlign-Priser Men med udgangspunkt i jeres ønsker så vil jeg mene at den bedste løsning er Panasonic TX-P37X20Y: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2582901/TV/Panasonic-Viera-TX-P37X20E-Sammenlign-Priser Læs anmeldelsen her: http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1269867762 Held og lykke ![]() |
|||
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
De ser begge interessante ud.
Hvorfor er der forskel på tommer? Jeg troede 32" var det samme - så skal størrelsen måske genovervejes - vi har pt 28" (billedrør) og synes den er ok passende.
Ærgerligt med betjeningerne, så skal det nok ikke være en faktor der skal indregnes.
Mange tak for inputtet.
Er der egentlig 1000 siders hukommelse til text tv på alle? Og kan de ofte fås i hvid, hvis man gerne vil ha' det?
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Så skal det være et Plasma panel, de er absolut tættest på billedet fra et CRT.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Så kort sagt: Det gamle er det bedste?
Hvordan med text-tv, er der nogen der har indsigt dér - mit nuværende kan huske 2 sider frem...
Fås de i hvid? Eller er det kun enkelte modeller og er de i så fald dyrere?
Er der altid en fod med? Den skal stå på vort tv-bord...
Mvh. Jens 0791
|
|||
![]() |
|||
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
||
Hej Jens0791 Angående txt- tv og andet prøv at se her: http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/plasma-2010/sd-hd-720p.html Og ja der er fod med ![]() |
|||
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|||
![]() |
|||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
||
Den tekniske forklaring er nok ikke nødvendig, men en anden bruger har egentlig beskrevet det meget godt. Hvis du dog har været vant til et 4:3 fjernsyn med bjælker fra oven og neden, så er en fladskærm dog et mere positivt bekendtskab, for på et digitalt Tv-signal, og med et 16:9 fjernsyn som alle fladskærme er idag, så fylder billedet for det meste hele skærmen, på de fleste digitale kanaler. Det er dog så meget federe med en større og fremfor alt bedre skærm, og en 37" er en god passende størrelse, derfor er en Panasonic X10 eller den lidt dyrere X20 bestemt et tv du bør holde øje med, især fordi de ikke er meget dyrere. Ja, tekst-tv er oftes meget hurtigere på en fladskærm, netop fordi de besidder mere tekst-tv hukommelse. Hvis du mener fladskærme i hvid, er der ikke mange muligheder. Samsung har dog en 32" B546, som godt nok er udgået, men godt kan købes enkelte steder for lidt over 4000 Kr. Der blev foreslået en Samsung LE32B355 eller lignende, den skal du droppe, for det er Samsungs absolutte bundskraber. Sidste års 5-serie bør være minimum. Med hensyn til din harddiskoptager, går jeg ud fra den har HDMI? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for din hjælp, Vasif...
Min kone ser 32" som max, hvad man jo som udgangspunkt må rette sig efter. Stuen er heller ikke så stor og vi sidder 3 meter fra, så tror det er passende.
Lækkert med Text Tv - ikke mindst når man er vant til det andet..
Jeg dropper den hvide model så - lyder ikke til det er specielt udbredt. Vil ikke vælge et bestemt tv af den årsag - det var kun hvis man kunne vælge farve som ved en mobiltelefon...
Jeg ved ærlig talt ikke hvad HDMI er og derfor heller ikke om jeg har det. Men jeg har en Samsung DVD model: HR773A. Ved ikke om det er nogen hjælp??
Super at der altid er fod med...
Havde ellers overvejet LE32B535, da det er en flot pris og 32" som jeg skal have fundet. Hvilket alternativ er bedre?
I øvrigt en fornøjelse med så mange og hurtige svar - TAK!
Jens
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |