recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Attention G20-ejere!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAttention G20-ejere!

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
kosteskaft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Emne: Attention G20-ejere!
    Sendt: 19-Maj-2010 kl. 10:54
Jeg gik igennem Fona her forleden og fandt et 50" G20, som stod på Wild Life HD, men jeg blev virkelig skuffet over billedkvaliteten, og jeg havde faktisk besluttet mig for at købe det før jeg så det.

Men mit spørgsmål er om det er fordi fjernsynet ikke er kalibreret? Eller hvordan kan det være det var så dårligt?
Til top
henriksen_lars Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-April-2010
Sted: DK
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 11:04
Kunne være en konfiguration af TV'et vil hjælpe, check evt dine antenneforhold også.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 11:10
Jeg har ikke fået købt det endnu. Ville købe det over nettet i den her uge, og ville lige se det, før jeg købte det. Men da jeg så så det blev jeg i tvivl, fordi det så ret skidt ud i forhold til de andre tv i butikken.
Tænkte om der var nogle G20-ejere, der kunne sige noget om billed-kvaliteten, når man så almindelig tv? Om det virkelig er skidt eller om de er tilfredse med kvaliteten?
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af kosteskaft kosteskaft skrev:

Jeg gik igennem Fona her forleden og fandt et 50" G20, som stod på Wild Life HD, men jeg blev virkelig skuffet over billedkvaliteten, og jeg havde faktisk besluttet mig for at købe det før jeg så det.

Men mit spørgsmål er om det er fordi fjernsynet ikke er kalibreret? Eller hvordan kan det være det var så dårligt?

Der er mange faktorer der kan spille ind. Forkerte indstillinger, dårlige antenneforhold og voldsomt belyste lokaler. Det er generelt meget svært at danne sig et ordentligt indtryk af skærmen i mange butikker, herunder Fona. Hjemme i stuen er det en helt anden sag, og typisk får man et meget anderledes positivt indtryk.

Først og fremmest skal Tv'et stilles i THX-Mode, for ellers er billedet selvsagt ringe. Det er sikkert ikke engang tilfældet med Fona's skærm. HD er generelt ret lækkert på en G20,
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 11:20
Har 50G20 og mine HD kanaler står kniv skarpe. Selv mine digitale kanaler står super flot. Det lyder helt hen i vejret det du har set. Da jeg så 42G20 i en butik, var det samtidig også det der stod bedst af alle i butikken. Selv kæresten var enig her, da hun selv udvalgte det blandt mange på væggen. Og det var uden hun vidste det faktisk var G20. 

Det lyder som butikkens skyld, og ikke tv'et.

Er helt 100 tilfreds med billedkvaliteten. Både HD materiale og digitale kanaler. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 12:20
Det første skærmen spørger om når den startes op fra ny er om den står i en butik eller et hjem - dette har betydning for indstillinger af lys, kontrast osv, fordi skærmen i en butik skal konkurrere med 50 andre skærme om hvem der "råber højest", og samtidig skal overdøve de tusindvis af watt lystofrørslys der vælter ned fra loftet.

Det er med andre ord ikke billedkvalitet der vægtes højest i de fleste forretninger, og kan sjældent bruges til ret meget andet end at danne sig et indtryk af design, menuer/brugervenlighed osv, det vil kræve et dedikeret "demorum" hvor der er mere normale (læs: hjemlige) lysforhold, og hvor skærmen rent faktisk er indstillet korrekt.

LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 12:54
Definér "så skidt ud"?

M.v.h.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 14:20
Definitionen af "så skidt ud"

=

Mere grynet end de fleste andre tv med samme tv-signal i butikken

Redigeret af kosteskaft - 19-Maj-2010 kl. 14:50
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 16:49
At signalet er grynet kan have flere årsager:

- dårligt signal til netop dét TV (var det analogt?).
- Indstillingen "skarphed" var sat for højt.
- De andre skærme var LCD-skærme med en eller anden form for "bevægelsekompensation" slået til.
- m.m.

M.v.h.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 16:56
Det stod ved siden af et par andre Panasonic-fjernsyn, men det var dårligere end de fleste i butikken med hensyn til det grynede billede.
Sammenlignede på tværs af mærker og LCD/Plasma.

Men går ud fra, at den var relativt dårlig fordi de ikke havde kalibreret det overhovedet (hvilket vi ikke gjorde i ComputerCity, da jeg arbejdede dér).
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 22:21
Nu er jeg (desværre) ikke G20-ejer, men for at runde lidt af det som Henrik B. er inde om, så var jeg var også et smut om Fona (strøget, kbh), inden jeg vil købe mit X10 i sin tid. Der var billedet virkelig ringe og meget grynet - og man kunne nemt blive skræmt væk. Men som allerede nævnt, var det tydeligt at det var lokale forhold, som gjorde at det så så dårligt ud, og efter jeg fik det hjem på værelset, var billedet da også alt andet end grynet og dårligt.
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2004
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 08:38
Har købt et G20 for 2 dage siden. Flot billede - ingen problemer.

Larmen fra TVet er dog et stort problem - se dette link.

Jeg har dog på fornemmelsen at ikke alle G20 larmer ligesom mit, fordi så ville protesterne have været meget tydeligere end de er nu.

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu