|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MiniatureZeus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() Sendt: 22-Maj-2010 kl. 11:11 |
Hep!
Jeg har netop anskaffet mig en PS3 og må se at mit gamle Shitsung (samsung..) 28" CRT fjernsyn helt sikkert skal udskiftes...! Så har besluttet mig, at investere i en fladskærm så oplevelsen bliver lidt federe. Selvom jeg er ret godt inde i de forskellige mærker, teknologier etc. (fra en masse timers læsning her!) så har jeg svært ved at finde et godt fjernsyn, så håber i kan hjælpe lidt! Sagen er den, at jeg sådan set ikke skal bruge tunereren overhovedet, i det vi får TV-signal via Telia Zaptor IPTV (som har HDMI) og det bliver nok ikke udskiftet lige foreløbigt.. Så om det har, eller ikke har, MPEG4 tuner er lige meget.. Omkring størrelse, så skal det min. være 40" og prisen skal ligge på den kedelige side af de 10.000 kr., altså under, men gerne længere nede.. Umiddelbart burde det jo være et nemt valg, i det at man kan få et http://www.wupti.com/Produkter/170123_(Wupti).html?utm_source=pricerunner&utm_medium=partnersiteQ%3D%3D Panasonic G20 i 46" til lige knap 9.000 kr., hvilket jo i følge de fleste herinde er en af de bedste skærme i den prisklasse.. Problemet er bare, at jeg virkelig synes at designet er grimt, og da designet på skærme betyder en del, er den umiddelbart et no go.. Jeg har også kigget på flere samsung modeller, men da jeg ikke gider at have background bleeding, skal man jeg op i de større modeller, og de bliver for dyrere. Det er dog tiltalende, at de er så tynde. Så har jeg også kigget på nogle Sony, bl.a. deres NX serie, som dog ikke får så gode anmeldelser rundt omkring, og som også er lidt dyrere en hvad godt er. Til slut, så har jeg kigget på LGs fladskærme. PK950 bliver rost på bl.a. flatpanels, og med rec.dks tilbud på 9.999 kr. for 50" modellen, er den jo inden for budgettet. Problemet er bare, at vi ikke har plads til et 50" i vores stue pt, med mindre det kommer til at hænge ret specielt. Så umiddelbart er den vidst udelukket. Jeg har i stedet kigget på LGs SL8500 og SL9000 og de ser begge ret lovende ud.. I følge Flatpanels, giver SL8500 et bedre køb, end SL9000 men er stadig lidt i tvivl. Umiddelbart, så virker SL8500 til det bedste køb overall, når jeg nu ikke vil have et G20, især med prisen på et 42" er lige godt 6.500 kr., 5.500, hvis man køber den i tyskland. Det eneste der generere mig en smule, er at stikkene vender bagud, hvilket de jo faktisk gør på rigtig mange af de forskellige fladskærme.. Men er SL8500 et hæderligt køb? Når det skal bruges til TV igennem IP-TV(Zaptor) og til at spille PS3, samt Blu-Ray? |
|
![]() |
|
MiniatureZeus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() |
Nå, har bestilt et LG 42SL8500 fra screenmaxx.de til 5.700 kr.
|
|
![]() |
|
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
Hvor meget gav du for fragt?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, de ville have 300 kr. ekstra for fragt, plus koster det ca. 50-70 kr. at overfører pengene og sat sammen med at det ville tage mellem 10-14 dage at få det til Danmark, valgte jeg at købe det hos Danskdatasalg.dk til 6.500 kr. inkl. fragt og så får jeg det på onsdag.
|
|
![]() |
|
Shooter DK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() |
lyder godt håber ikke du får problemer med brummen som så mange andre har haft
|
|
![]() |
|
Ruszek83 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2010 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Hej. Jeg overvejer at købe en i 47" fra 8500 serien. Hvordan ser det hele ud ? Billede kvali osv ? Hvad er dine oplevelser med den ?Redigeret af Ruszek83 - 29-Maj-2010 kl. 12:11 |
|
![]() |
|
![]() |
Indtil videre (fik det i torsdags) har det været rigtig gode oplevelser. Skærmen er superlet at indstille, med indbygget guides og en masse indstillingsmuligheder for billedet. Bluetooth er meget fedt og virker super nemt (tænd BT på tv og telefon, overfør billeder, billeder vises på skærmen og kan roteres). Selve billedekvaliteten er virkelig god. Høj detaljegrad (på Telia IPTV og PS3) med dybe farver. 200Hz systemet virker overbevisende (så lidt Le Mans series i 720p, og var ingen hakkende sekvenser eller pixeleringer). Er imponeret over glasfoden og vægten på selve fjernsynet. Det gør at det har en høj, i mine øjne, kvalitetsfølelse i forhold til f.eks. sony EX700 og philips 9074 som jeg har leget med i forskellige forretninger. Det er også meget nemt at dreje fjernsynet når det er på fod. Det eneste som der genere mig lidt, er genskind, men det er kun hvis man lige opdager det, at det er irriterende. Men jeg vil sige, at i forhold til prisen (gav 6500 kr. for mit, inkl. fragt) betragter jeg det som et rigtig godt køb, og fortryder ikke ét sekund. Edit: skal lige siges, at jeg ikke har mulighed for at tjekke kvaliteten af den indbyggede tuner. Redigeret af MiniatureZeus - 29-Maj-2010 kl. 14:59 |
|
![]() |
|
Haagh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 4 |
![]() |
@MiniatureZeus:
Hej, er du stadig glad for dit tv? Jeg skal ud og købe nyt og har kigget på 8500, de har det hos Wupti til 6748,- Mvh Brian |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, både og.. til prisen er jeg meget glad.. Billedet er rigtig godt og der er meget lidt slør.
Der er dog mere genskind i skærmen end jeg umiddelbart havde regnet med og havde set i fona, og da vi har nogle store vinduer, med sol direkte ind om eftermiddagen, skal man ikke sidde meget forkert, før genskindet overtager... Man skal også lige vende sig til, at man næsten hele tiden kan se sin afspejling... men ellers jeg tilfreds, og ville ikke bytte for nogle af de andre jeg havde kigget på..
|
|
![]() |
|
Haagh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Tak for svar :-)
|
|
![]() |
|
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() |
8000 er samme TV som 8500. Den har bare plexiglas i stedet for glasfront.
Burde give en smule mindre genskind.
|
|
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |