Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Spurven
Ny bruger
Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
|
Emne: Mål på tv-møbel Sendt: 23-Maj-2010 kl. 15:55 |
Hej alle.
Jeg går med overvejelser om at bygge et tv-møbel.... Overvejer at bygge et meget langt møbel, men er i tvivl om, om 35 cm er nok i dybden. Det eneste jeg er i tvivl om, om kan stå der er en Onkyo 607. Den måler lige omkring 35 cm med ledninger som jeg se det, men hvad ville I gøre? Ville I bygge det 40 cm og lade være med at lade det fylde hele væggen(små 300 cm vil jeg tro) ... Eller hvad ville I gøre?
Kan prøve at skitserer min idé, hvis jeg kan finde et sted at gøre det - nogle forslag til det?
Mvh
John
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 23-Maj-2010 kl. 16:28 |
Jeg ville ikke lave det mindre end 55 cm i dybden hvis du skal have låge og gerne vil skjule kablerne.
Desuden, så er 35 cm med ledninger MEGET optimistisk medmindre du køber adaptere og andet. Stik og tykke kabler fylder ca. 5-7 cm. bagud fra terminalerne.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 23-Maj-2010 kl. 19:20 |
40 cm er meget fint til Onkyo'en. Men hvad hvis du vil opgradere? Måtte selv ha' bygget bagud på reolen da Pio'en kom i hus, så nu er reolen 52, hvilket er rigeligt
|
 |
TommyBoy
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
|
Sendt: 23-Maj-2010 kl. 21:22 |
sjovt, jeg har helt samme plan, at lave noget selv, da intet man kan købe
passer til mine ønsker og mål mv.
mit problem er at jeg drømmer om glas og krom rør, som desværre ikke er DIY materialer :-)
findes der et sted hvor man kan få custom designed alle mål efter kunde krav ?
antal hylder og afstande i mellem dem, og deres størrelser ?
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
 |
Spurven
Ny bruger
|
Sendt: 23-Maj-2010 kl. 23:56 |
Tak for svarene!
Hmm... Det er fordi der fra væggen og til starten af havedøren er 35 cm, men kan sagtens lave det mindre end jeg havde overvejet og så lave det 40..
@Kampus; Kan sige så meget, at jeg ikke kommer til at opgraderer hvor jeg bor nu! Ikke fordi lysten ikke er der, men mulighederne er der ikke, sååå :)
Overvejede at købe MDF-plader i 16 mm - eller skal det være 22 mm?? Og så få dem skåret til, derefter bygger jeg det så op. Men ville have bygget det i en lang længde med kun 35 cm i dybden, men kan godt se, at det måske er for småt, men så kan jeg nok ikke bygge det hele vejen. Så skulle jeg i hvert fald lave et stykke med 35 cm i bredde i starten og slutningen og så lave det 40 i midten, hvor Onkyo'en osv. skal stå??
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 00:03 |
16 mm er fint hvis du ikke har i tankerne at stille ting i som vejer mere end 50-70 kilo . Du bør ihvertfald sørge for at afstive det godt.
Kan kun sige at jeg synes det er dumt ikke at lave det lidt større hvis du regner med at beholde møblet i nogle år.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 10:53 |
Spurven skrev:
Tak for svarene!
@Kampus; Kan sige så meget, at jeg ikke kommer til at opgraderer hvor jeg bor nu! Ikke fordi lysten ikke er der, men mulighederne er der ikke, sååå :)
|
Ingen kan spå om fremtiden. Så hvis du regner med at ha' møbelet i flere år, så lav det så det er fleksibelt. Evt i 2-3 sektioner af forskellig dybde - dybest hvor recieveren skal stå.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 12:07 |
Hvis jeg forstår det rigtigt, er der en havedør ved en sidevæg foran TV'et. Jeg hader selv møbler, som rager ind foran en døråbning, selv hvis der er langt fra dør til møbel, så jeg forstår problemet, og jeg er ikke sikker på, at du får en tilfredsstillende løsning med et kortere møbel.
Kunne du lave møblet buet, så det er 35 cm dybt i siderne og 45-55 cm dybt på midten? Så vil det ikke på samme måde føles, som om det spærrer døråbningen?
Jeg er i øvrigt enig med de andre i, at 35 cm er for lidt. Selv hvis du akkurat får det til at passe teoretisk, løber du ind i problemer, når du har haft en enhed trukket ud og skal have den skubbet ind i kabelvirvaret igen.
|
 |
Spurven
Ny bruger
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 12:23 |
Altså på den ene endevæg er der en havedør - og lige ved siden af der er der en væg, hvor TVet skal op at hænge... Det er desværre den eneste måde jeg kan indrette mig på her, som jeg selv se det.. Havde overvejet at prøve noget andet, men kan ikke lige se det på andre måder.
Og fra havedøren til væggen er der som sagt 35 cm, så nej, det skal ikke være dybere lige ved siden af havedøren, da jeg som "Allan Olesen" ikke vil have, at det skal gå ind foran døråbningen.
Men overvejet lidt, at lave det 35 i hver ende - og så måske lave det 40/45 på midten, hvor tingene skal stå... Hvordan jeg så skal lave finishen ved jeg ikke, da det enten bliver meget firkanten ved skilningerne ellers skal jeg have nogen til at lave dem mere buet.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 12:33 |
Du kan jo se her i Hother's setup hvordan det ser ud med et buet møbel. Hother's møbel er købt færdigt
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 24-Maj-2010 kl. 14:12 |
Spurven skrev:
Men overvejet lidt, at lave det 35 i hver ende - og så måske lave det 40/45 på midten, hvor tingene skal stå... Hvordan jeg så skal lave finishen ved jeg ikke, da det enten bliver meget firkanten ved skilningerne ellers skal jeg have nogen til at lave dem mere buet. |
Prøv evt. at skrive til homeworks.dk. De sælger massive træplader udskåret og fræst på mål, og som jeg har forstået det, foregår al bearbejdning af kanter på en CNC-fræser. Så selv om du i deres online pladekonfigurator ikke kan få den form, du ønsker, burde de være i stand til at fremstille det.
|
 |