|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Rob801 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
![]() Sendt: 24-Maj-2010 kl. 09:33 |
Advarsel: Dette er en (meget) lang historie... Men for mig er der mange følelser (ved godt det lyder mærkeligt) forbundet med en flere årig jagt efter det helt rigtige møbel som er endelig kommet til sin ende
![]() HiFi møbler: Den er for lav, den er for høj, den er for bred, den er for smal, den er ikke dybt nok, der er ingen plads til ledninger, receiveren kan ikke være der, der er ingen skuffer, der er skuffer men de er placeret forkert, den var tæt på men de forkerte farve, den koster hvor meget... for det? osv... ![]() Lang om længe og efter ikke mindre end flere års jagt og utallige timer på nettet og i møbel forretninger for at prøve at finde HiFi møbler som vil passe til vores behov, har vi endelig fået vores drømme møbler... bland andet vores nye HiFi skænk. Jeg vil starte med at sige, at lige som mange andre gik vi efter sort eller hvid (med vægt på sort ask). Jeg havde altid været meget imod møbler i natur træ. Som mange andre her inde kiggede vi på Frislev og Clic. Vi kom hurtig væk fra Frislev eftersom vi så den i “Entre” i Randers og vi syntes slet ikke at kvalitet og pris hang sammen. Clic duftede af kvalitet, men jeg havde alligevel svært med at sammensætte deres moduler sådan at det passede til vores behov, ønsker og dimension forholdt i vores stue... og faktum at jeg vil helst ikke ha et modul system. Så var der to muligheder tilbage. Byg mine egne møbler eller få en snedker til at laver det. Jeg gik hurtig væk fra at laver det selv, dels fordi jeg var ikke sikkert på at resultatet ville være godt og dels fordi en af min største ønsker i et HiFi møbel er at der er skuffer til film, spil, fjernbetjeninger osv. Selvom jeg kan klar mange opgaver selv mener jeg ikke at mine færdigheder er tilstrækkelig nok til at jeg kunne producere noget, især med skuffer som jeg (og ikke mindst min kone) kunne holde ud at kigge på ![]() Nu skal jeg snakke lidt om sofa. Jeg ved at det lyder mærkeligt men i vores tilfælde havde det en kæmpe indflydelse på vores endeligt beslutning. For flere år siden (i forbindelse med jagten på HiFi møbler) stødte vi på Stressless sofaer og fra den første gang at vi satte os ned i en vidste vi at vi havde fundet vores drømme sofa. Vi syntes bare at de var på den dyre side og synes at det var svært at kunne retfærdiggøre (over for os selv) at bruge 60000+ kr på en sofa... problemet var at (lige som HiFi møbler) at det var svært at finde noget andet som vi kunne være lige så tilfreds med til mindre penge. Jeg vil også sige at i de tre (plus) år har vi har kigget, har vi aldrig set Stressless sofaer på tilbud eller med nedsat pris, selvom nogle af sofaerne har været der i alle de år (passer ikke helt... i efteråret hoppede vi næsten på et tilbud på en 3+2 til 45000 kr i Randers men holdt igen fordi de var begge to med lav ryg og ikke helt hvad vi ønskede os, så var det for mange penge for at går på kompromis). Så kom vi en tur til Ide Møbler i Tilst i Januar. Vi havde lige så småt snakket om at vi ville om møblere vores stue og jeg ville ind og se om der var noget nyt i HiFi møbler (uden de helt stor forventninger) og blev skuffet som sædvanligt. Så ville vi en tur gennem butikken og se på andre ting og kom til deres Stressless område... Og så så vi den. En Stressless Space sofa med lige præcis den indretning vi havde tænkt os MEN nedsat med 20000 kr (den var bestilt forkert hjem til en anden kunde)! Det tog ca et halv sekund for min kone og jeg at bestem at den køber vi. Så langt så godt. Så tog min kone ind til Ide igen (efter en uge var gået) for at se om de havde pakket sofaen ned som de havde loved... det havde de ikke og vi var ikke vildt med tanken om at alle mulig menesker skulle kom og side i vores sofa efter vi havde lagte en depositum på 23.000 kr (mens vi ventede for et par små ting at komme på lager så det kunne levere det hele sammen). Mens hun var der benyttet hun lejligheden til at prøve forskellig sofa borde med sofaen (tror ikke der var et sofa bord i butikken som hun ikke fik prøvet af!). Så fik jeg en MMS med hvad hun mente var det perfekte bord til vores ny sofa og jeg var helt enig. Det var en fra Snedkergården Them i Afrikansk nød med børstet stål ben som passede tilfældigvis perfekt til benene på sofaen! Nogle få dag senere tog vi begge to til Ide igen så jeg kunne se sofabordet på egen hånd... sofaen var stadigvæk ikke pakket væk og så bliv vi lidt gale. Den var pakket ned næste dag. Så skulle min kone lige vise mig en skænk og et vitrine skab også fra Snedkergården som var på tilbud og passede sammen med vores sofabord. Så begyndte jeg at træde lidt tilbage... vi var blevet enige om at vi ikke ville ha træ møbler.... hvordan kunne vi få tingerne til at passer sammen?... Vi ku ikke ha sofabord, skænk, og vitrine skab i afrikansk nød og så sener købe HiFi møbler i sort eller hvid... Snedkergården havde ikke andre møbler som kunne passer til vores udstyr... Og så kom den magiske sætning fra en flink Ide ekspedient: Snedkergården er rimelig flexible mht. at laver møbler efter special mål!!! senere fik vi at vide at faktisk så er ca. 40% af deres ordre lavet på special mål. Så gik min hjerne igang fuld skrue (jeg skal prøve at forklare den sidste del af historien så hurtigt som muligt). Jeg tog hjem og gik på deres webside for at se hvad der var af muligheder. Jeg kontaktet SG for at høre om det var noget de var interesseret i at lave, og hvad vi ellers havde bestilt fra Ide... det var de (synes også vi var heldige at de var så flink... tror ikke at de plejer at arbejde direkte med kunderne). Så gik jeg i gang med at tegn vores skænk ud fra deres “Mijas” skænk design. Jeg benyttede deres standard skuffe mål (i bredden) for at gøre det lettere for dem... og billigere for os. og endte, efter flere “rough drafts”, med den design som i kan se neden under. Jeg startede med en to skuffe (i hver side) design men så var der kun 3 mm til overs til udstyr. Så tilføjede jeg en smal skuffe i toppen for at få det ekstra højt som var nødvendige uden at den skulle blive for høj... også med den tanke at det vil være perfekt til fjernbetjeninger/kontroller mm. De endelig mål var 220 bred, 50.5 dyb, og 75 højt med stål ben. Bagpladen er rykket 4 cm ind til ledninger. Hul i baggeklædningen til receiveren er kun lidt mindre end dens mål sådan at bananstik og diverse stik på kabler kan stikker ud i kabel rum. Det endte med at vi afbestilte den oprindelige skænk, vitrine skab, og sofabord som var på tilbud (det har været i butikken i tre år) og bestilte det hele fra ny af (fra den samme sending træ, som vi fik lov til at komme ud og se inden de gik i gang med at producere ordren). Vores Hifi skænk var lige så dyr som et Clic system, og så vil vi ikke risikere at den ikke passer sammen med de andre møbler fra serien... vi fik alligevel forhandlet prisen ned til den oprindelige udsalgs pris ![]() Hvis der var en lille smutter fra min/deres side er det at de lodrette skillevægge kører helt ud til bagkanten sådan at kabel rummet er delt op i 3... Det var ellers mening at jeg vil sætte en 40x60 lednings kanal på hele længden af bagpladen. Men nu tror jeg at jeg alligevel skal laver et hul gennem væggen som går helt ind til bryggerset hvor jeg så kan samle overflødige ledninger (og eventuelt stille andet udstyr som effekt forstærker og lignende). Men ud over det er vi bare super tilfreds med vores nye møbler. Jeg troede aldrig at jeg ville være så glad for træ møbler, og vi var lidt spændte på at se resultatet på den som jeg selv tegnede (vil den være for klodset, se mærkeligt ud osv.), men der var bare øre til øre smil da vi pakkede det ud. Træet er nærmest satin eller silke at røre ved og der er så mange forskelligt nuancer i træet alt efter hvor man står, lys forholdt osv. som jeg ikke troede muligt. Det er virkeligt møbler med sjæle. Rummet som møbler står i nu er IKKE vores stue men mit musik rum (alt mit udstyr er pakket væk sådan at vi kan bruge den som en stue mens vi bygger om) og det er IKKE gulvet som de kommer til at stå på når de engang endelig kommer ind at stå i vores færdiglavet stue. ![]() Hos Ide "> ![]() Så kom det endelig hjem "> ![]() A little assembly required (skulle montere benene) "> ![]() Mangler lidt udstyr "> ![]() Til fjernbetjening mm. "> ![]() Og andre ting "> ![]() Skal køber flere film! "> ![]() Plads til mere "> ![]() Og så det mest vigtige "> ![]() Bag på "> ![]() ![]() ![]() ![]() "> ![]() Redigeret af Rob801 - 26-Maj-2010 kl. 12:02 |
|
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230 Sony BDP-S370 |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Åh ja, en stressless.. har man først slået røven i sådan en kommer man ikke liige sådan op igen
![]() ![]() Ellers synes jeg det er super fedt at se andre som bedre kan lide udseendet af rigtig træ fremfor det sædvanlige sort/hvid frislev som mange har.
|
|
![]() |
|
.FTH' ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2009 Sted: København Status: Offline Point: 819 |
![]() |
Pænt - nydeligt - flot!
Jeg må sige at du udnytter pladsen i dit møbel skide godt ![]() |
|
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Et herligt og hudløst ærligt indblik i overvejelserne omkring anskaffelsen af egnede møbler til udstyret. Godt gået må jeg sige
![]() Men hvad kom hele herligheden til at koste? Det må alligevel ha' været dyrt...
|
|
![]() |
|
Rob801 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
![]() |
Tak for de pæne ord!
Ja, det var ikke billigt. HiFi skænken endte på 30k (ca. samme pris som 3 af de høje Clic moduler... så vidt jeg kan huske det). Sofaen var sat ned til 40k (fra 60k). Men som sagt fik vi forhandlet en rigtig god pris på det hele (og efter vi fik det hjem er der bare slet ingen tvivl om at de er alle pengene værd)! Det er også møbler som vi regner med at ha resten af vores dag ![]() Nu mangler jeg bare min højtalere som jeg håber kommer i denne uge... |
|
Pioneer 5090H/ SC-LX71
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Foresten, er det massivt træ eller finér?
Farven ligner meget det rosentræ jeg har liggende.
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Du havde liggende ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Og hvad med udluftning i dit hifi møbel, du har bl.a. en surrund forstærke plus en PS3 som kræve en del luft omkring, og meget mere end du kan give dem nu ![]() Redigeret af Startrek - 24-Maj-2010 kl. 14:41 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Øh, det er ikke ensbetydende med det er massivt. Jeg tænkte mere på billedet med udskæringen til forstærkeren. Prøv at se hvor lyst træet er..
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Hey, der er finanskrise !!! Det er meget meget flot ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg vide faktisk ikke hvad er brugt til selve bagpladen men den er hellere ikke din standard bagplade (den er meget stærk). Resten er 100% massivt Afrikansk nød (19mm). Også skuffene er ægte træ (fyrretræ?).
Vi var hos SG og se træet i sin rå form (og en prøve som var slibet og olieret), og det er utroligt at det kan bliver så flot! Jeg er ikke så bang for varmen. Jeg har aldrig oplevet at min receiver blive varm (ice power ![]() Men der plads nok til en blæser eller to bag skabet hvis nødvendigt. Redigeret af Rob801 - 25-Maj-2010 kl. 08:39 |
|
Pioneer 5090H/ SC-LX71
|
![]() |
|
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
Det ser virkeligt lækkert ud. FLOT!
![]() |
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |