|
verificering af brændbare skiver |
Besvar |
Forfatter | |
tikris
Ny bruger Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Emne: verificering af brændbare skiver Sendt: 04-April-2006 kl. 14:00 |
Hej
Jeg har lige modtaget nogle "unbranded" Taiyo Yuden dvd - skiver fra OS-MediatTrade (sådan er de i hvert fald købt). Hvordan kan man verificere at det er ægte Taiyo Yuden skiver, der står jo ikke noget på den udover en talkode 'i' den inderste ring: GE525A303403GH. Og på det farvede område: GH000076. Jeg har ikke en dvd-brænder, kun min Sony RDR-HX910. På forhånd tak Kristian |
|
Splinten
Guld medlem Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 909 |
Sendt: 04-April-2006 kl. 15:01 |
I følge Afterdawn skulle dvd-skiver med "inner ring reading" GH00XXXX være 16x DVD-R skiver, så hvis du har købt nogle sådan, så skulle de være de rigtige... /Splinten |
|
Perfektionist
Super bruger Oprettet: 04-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
Sendt: 04-April-2006 kl. 15:07 |
Din Sony recorder kan ikke verificere skiverne. Du er mig bekendt nødt til at teste skiven af på en dvd brænder med det rette software, f.eks. DVD-identifier, som så vil angive en mediekode eksempelvis TY for Taiyo Yuden, MCC for Mitsubishi Chemicals Corporation (fremstiller Verbatim). Metoden er dog ikke skudsikker, eftersom faked Taiyo Yden skiver af og til er i omløb. Hvis det er ægte TY skiver, vil du praksis opleve, at din Sony recorder så godt aldrig giver fejlmeddelelser ved brænding. Jeg bruger stort set kun TY skiver og har brændt i hundredevis af dem - uden hidtil at have oplevet fejl. Perfektionist |
|
tikris
Ny bruger Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Sendt: 04-April-2006 kl. 20:40 |
Hej Splinten
Har checket Afterdawn-linket og ja, det ser ud som om jeg har fået de rigtige. Tak for dit svar og linket. Også tak til Perfektionist |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |