recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - verificering af brændbare skiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketverificering af brændbare skiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tikris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: verificering af brændbare skiver
    Sendt: 04-April-2006 kl. 14:00
Hej

Jeg har lige modtaget nogle "unbranded" Taiyo Yuden dvd - skiver fra OS-MediatTrade (sådan er de i hvert fald købt). Hvordan kan man verificere at det er ægte Taiyo Yuden skiver, der står jo ikke noget på den udover en talkode 'i' den inderste ring: GE525A303403GH. Og på det farvede område: GH000076.
Jeg har ikke en dvd-brænder, kun min Sony RDR-HX910.

På forhånd tak

Kristian

Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 15:01

I følge Afterdawn skulle dvd-skiver med "inner ring reading" GH00XXXX være 16x DVD-R skiver, så hvis du har købt nogle sådan, så skulle de være de rigtige...

/Splinten

Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Marts-2005
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 15:07

Din Sony recorder kan ikke verificere skiverne. Du er mig bekendt nødt til at teste skiven af på en dvd brænder med det rette software, f.eks. DVD-identifier, som så vil angive en mediekode eksempelvis TY for Taiyo Yuden, MCC for Mitsubishi Chemicals Corporation (fremstiller Verbatim). Metoden er dog ikke skudsikker, eftersom faked Taiyo Yden skiver af og til er i omløb.

Hvis det er ægte TY skiver, vil du praksis opleve, at din Sony recorder så godt aldrig giver fejlmeddelelser ved brænding. Jeg bruger stort set kun TY skiver og har brændt i hundredevis af dem - uden hidtil at have oplevet fejl.

Perfektionist

Til top
tikris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 20:40
Hej Splinten

Har checket Afterdawn-linket og ja, det ser ud som om jeg har fået de rigtige. Tak for dit svar og linket.

Også tak til Perfektionist
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu