Så lidt.

Nu har jeg erfaring med summende tv, og det er bestemt ikke noget, der er gældende for alle eksemplarer inden for en serie. Hvis man ser bort fra folks følsomhed overfor (mis)lyde - nogle af os kan jo høre ting, som andre ikke kan - så er der variationer i hardwaren indenfor en serie af et bestemt produkt. Nogle gange er variationerne store, selv om producenterne hævder at de er "indenfor specifikationerne".
Ovenstående er især relevant når det kommer til LCD-tv, da den enkelte producent benytter forskellige leverandører af hardware. Samsung f.ex. bruger både deres egne paneler i tv'ene, men får også paneler andre steder fra. Det kan man se ud fra serienr., men nogle gange også på panelets kvalitet. Det samme gælder for al anden elektronik - bl.a. spilkonsoller, som udgiver "forbedrede" modeller hele tiden - pga. strømforbrug, HDD-størrelse, billigere og mindre komponenter, osv.
På nogle tv med summe-problemer har det vist sig, at summen/brummen kommer af vibrationer i bagbeklædningen. Trafoen sætter simpelthen metallet/plastikken i svingninger.
De par tv, jeg har haft, som led af summen, blev returneret. Det kan i mine øjne ikke betale sig at bøvle med rep., da der ingen garanti er, for at problemet forsvinder.