recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny-installation af Yousee Plus - intet signal.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy-installation af Yousee Plus - intet signal.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
alstrup71 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny-installation af Yousee Plus - intet signal.
    Sendt: 21-Januar-2010 kl. 23:08
Jeg har netop modtaget min Yousee Samsung 3126 boks og tilsluttet den, og det foregik uden problemer. 

Nu er der så opstået et problem med modtagelse at nogle kanaler. På Zulu står der Intet signal og det samme ved alle de analoge udgaver af HD kanalerne. Er det et problem der er kendt ? 

P.s. Jeg benytter det korrekte netværksnummer.
32" JVC LT-32R70BU

Philips Blu-ray afspiller

Logitech Z-5300 THX 5.1 Surround

Xbox 360

Pioneer CLD-S315 Laserdisc
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 23:39
Du skal først og fremmest afklare, om det kan tænkes at være problemer med forstyrrelser.
Gå ind på http://yousee-info.dk/driftforstyrelser.asp og indtast dit postnummer. Så får du en liste over hvilke kanaler, der kan være ramt i dit område. Hvis alle de kanaler, du mangler, står på listen, så kan du prøve at følge de råd, der også står på siden.


Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
alstrup71 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 23:45
Det var jo løsningen du der fandt til mig - tak for det :-)

Problemet er nu, at mit antennekabel er af en god kvalitet, under 10 meter og købt færdigsamlet. Vil det så sige, at jeg ikke kan løse problemet ?
32" JVC LT-32R70BU

Philips Blu-ray afspiller

Logitech Z-5300 THX 5.1 Surround

Xbox 360

Pioneer CLD-S315 Laserdisc
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 00:01
Teoretisk kan fejlen godt ligge i installationen før din vægdåse og så kan du ikke gøre noget selv.
Hvis man læser andre tråde, så er der mange blandede oplevelser selv med færdigsamlede kabler af angivelig "god" kvalitet. Personligt bruger jeg helst hjemmelavede kabler, så jeg ved der er anvendt ordentligt skærmet kabel og hf-tætte stik.
YouSee hævder jo selv, at deres kabler skulle være i orden. Så hvis problemet stadig er der, når boksen forbindes direkte til vægdåsen med et af deres kabler, så burde du med sindsro kunne melde problemet til dem og få en tekniker ud at kigge på det.

Hvis du er kunde via en lokal antenneforening er det muligt, at det er dem, der skal kontaktes, men det kan YouSee givetvis oplyse.






Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 01:04
Jeg oplevede det samme, da jeg startede med min boks.
Havde både afprøvet dyrt og det medfølgende antennekabel fra YouSee.
Jeg forsøgte så bare så'n lidt for sjov, at afprøve mit gamle hjemme-samlede antennekabel
og vupti så fandt boksen alle kanaler. Hvilket den ikke ku' - med de 2 andre og nyere kabler.
Så livet er ikke altid, som man tror  - eller som YouSee skriver.  Wink
 
Mvh. Roland
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Så livet er ikke altid, som man tror  - eller som YouSee skriver.  Wink
YouSee havde jo ret i at problemet var indstråling og at løsningen var et bedre kabel Smile
De havde så ikke ret i, at det var gjort med at købe et færdigsamlet. Jeg har i øvrigt haft en lignende oplevelse hos en kollega. Jeg lånte ham et hjemmelavet kabler og det virkede perfekt. Han gik så ud og købte et Sandberg-kabel, der skulle være god kvalitet, men det fungerede ikke optimalt. Det var bedre end det oprindelige, men der var stadig fejl på visse kanaler. Så nu får han mit hjemmelavede efter at det lige har været en tur omkring endnu en kollega, der også har problemer Smile
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 11:45
Jeg havde samme problem, og kontaktede Yousee. De sagde at det højst sandsynligt var kablet der var for ringe kvalitet, så de bad mig om at købe et nyt. Det gjorde jeg så, kostede 300 kr. for 3 meter, og så virkede det. Men, er det ikke yousee's opgave at levere mig et kabel der kan levere signalet fra deres net og ind til mit tv? Når nu det ikke kan lade sig gøre for dem at booste deres eget signal så det er tilfredsstillende for den almene bruger uden en tyk tegnebog? 
Det næste bliver vel at man selv skal lave antenner ud af sølvpapir for at modtage mobilt internet Confused 
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af beddemiz beddemiz skrev:

Jeg havde samme problem, og kontaktede Yousee. De sagde at det højst sandsynligt var kablet der var for ringe kvalitet, så de bad mig om at købe et nyt. Det gjorde jeg så, kostede 300 kr. for 3 meter, og så virkede det. Men, er det ikke yousee's opgave at levere mig et kabel der kan levere signalet fra deres net og ind til mit tv? Når nu det ikke kan lade sig gøre for dem at booste deres eget signal så det er tilfredsstillende for den almene bruger uden en tyk tegnebog? 
Det næste bliver vel at man selv skal lave antenner ud af sølvpapir for at modtage mobilt internet Confused 


det eneste de skal levere er et signal til den første stikdåse du har. Det gør de altid og de kabler (før dit første stik) som bliver brugt der er normalt ret gode.
Men efter DVB-T er blevet tændt har de oplevet at mange kabler simpelthen ikke er skærmet godt nok og de anbefaler derfor at folk køber bedre kabler som er minimum dobbelt skærmede for at holde DVB-T signalet ude.
Det er et problem der er kommet bag på mange folk og ikke mindst YouSee og Stofa. Men da løsningen er ret lige til og ikke deres ansvar er det sådan set fint nok et de har råd til hvordan man kan løse problemet.
At YouSee ikke sender et dobbeltskærmede kabel med, tjaa det er ikke problem over hele danmark. Kun de steder hvor der er en DVB-T antenne i nærheden. Det er så lidt besvær lidt at skulle have to typer af kasser med udstyr i. Så nej det vil jeg ikke sige er YouSees ansvar at de skal sende et dobbeltskærmet kabel til dig.


Redigeret af dkwolf - 22-Januar-2010 kl. 11:50
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af dkwolf dkwolf skrev:

Oprindeligt skrevet af beddemiz beddemiz skrev:

Jeg havde samme problem, og kontaktede Yousee. De sagde at det højst sandsynligt var kablet der var for ringe kvalitet, så de bad mig om at købe et nyt. Det gjorde jeg så, kostede 300 kr. for 3 meter, og så virkede det. Men, er det ikke yousee's opgave at levere mig et kabel der kan levere signalet fra deres net og ind til mit tv? Når nu det ikke kan lade sig gøre for dem at booste deres eget signal så det er tilfredsstillende for den almene bruger uden en tyk tegnebog? 
Det næste bliver vel at man selv skal lave antenner ud af sølvpapir for at modtage mobilt internet Confused 


det eneste de skal levere er et signal til den første stikdåse du har. Det gør de altid og de kabler som bliver brugt der er normalt ret gode.
Men efter DVB-T er blevet tændt har de oplevet at mange kabler simpelthen ikke er skærmet godt nok og de anbefaler derfor at folk køber bedre kabler som er minimum dobbelt skærmede for at holde DVB-T signalet ude.
Det er et problem der er kommet bag på mange folk og ikke mindst YouSee og Stofa. Men da løsningen er ret lige til og ikke deres ansvar er det sådan set fint nok et de har råd til hvordan man kan løse problemet.

Men de udbyder stadig et produkt som ikke fungere "out-of-the-box" og som kræver ekstra udstyr ved siden af som man ikke bliver oplyst om før man står med problemet og kontakter kundeservice. Og med ca. 1.1 millioner kunder kan man da ikke drive det på den måde. 
Jeg har kun et udtag i min lejlighed, og har også prøvet deres eget alt for korte kabel, uden succes. Jeg har respekt for at de kommer med et løsningsforslag og at det virker, men som forbruger er jeg da træt af at bruge så mange kroner ekstra på noget så sølle som et antenne kabel. 
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af beddemiz beddemiz skrev:


Jeg har kun et udtag i min lejlighed, og har også prøvet deres eget alt for korte kabel, uden succes. Jeg har respekt for at de kommer med et løsningsforslag og at det virker, men som forbruger er jeg da træt af at bruge så mange kroner ekstra på noget så sølle som et antenne kabel. 
Det forbavser egentlig også mig, at det kabel, som de leverer med som standard, ikke fungerer tilfredsstillende. De kan af gode grunde ikke tilfredsstille alle, da folk jo har vidt forskellig afstand fra stikdåse tl tv/boks, men når de leverer et kabel med, så bør det være i orden.
Men som det også nævnes, så er problemets omfang kommet bag på dem.
 
Når det er sagt, så er 300 kroner for 3 meter kabel også helt hen i vejret. Man kan få godt trippel-skærmet kabel i metermål for omkring 5 kroner/m og hf-tætte stik til omkring 10 kroner stykket, så 3 meter kabel, der bare virker, kan laves for omkring 40 kroner. Et færdigt kabel vil naturligvis være dyrere end et hjemmestrikket, men 300 kroner er for meget efter min mening. 
 
 
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af beddemiz beddemiz skrev:


Jeg har kun et udtag i min lejlighed, og har også prøvet deres eget alt for korte kabel, uden succes. Jeg har respekt for at de kommer med et løsningsforslag og at det virker, men som forbruger er jeg da træt af at bruge så mange kroner ekstra på noget så sølle som et antenne kabel. 
Det forbavser egentlig også mig, at det kabel, som de leverer med som standard, ikke fungerer tilfredsstillende. De kan af gode grunde ikke tilfredsstille alle, da folk jo har vidt forskellig afstand fra stikdåse tl tv/boks, men når de leverer et kabel med, så bør det være i orden.
Men som det også nævnes, så er problemets omfang kommet bag på dem.
 
Når det er sagt, så er 300 kroner for 3 meter kabel også helt hen i vejret. Man kan få godt trippel-skærmet kabel i metermål for omkring 5 kroner/m og hf-tætte stik til omkring 10 kroner stykket, så 3 meter kabel, der bare virker, kan laves for omkring 40 kroner. Et færdigt kabel vil naturligvis være dyrere end et hjemmestrikket, men 300 kroner er for meget efter min mening. 
 
 
Det link du brugte i et tidligere indlæg, viser - over i højre side - at man kan købe et kabel af YouSee. Da de selv anbefaler det, må de også stå inde for det. Et 10 m langt kabel koster hos YouSee 90,00 kr. Altså langt under de 300 kr.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det link du brugte i et tidligere indlæg, viser - over i højre side - at man kan købe et kabel af YouSee. Da de selv anbefaler det, må de også stå inde for det. Et 10 m langt kabel koster hos YouSee 90,00 kr. Altså langt under de 300 kr.
 
De 300 kroner hev jeg frem, fordi beddemiz tidligere i tråden skrev:
Jeg havde samme problem, og kontaktede Yousee. De sagde at det højst sandsynligt var kablet der var for ringe kvalitet, så de bad mig om at købe et nyt. Det gjorde jeg så, kostede 300 kr. for 3 meter, og så virkede det.
Han har givetvis ikke købt hos YouSee.
 
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu