|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() Sendt: 30-Maj-2010 kl. 17:08 |
|||
Hej
Vi har siden 1 november sidste år skrottet parabol og ser nu kun fjernsyn via DVB-t .
Indtil idag har opsætningen været således:
Antenne liggende på loftet koblet til en Digitaly antenneforstærker, videre ned i IHC antenne forstærker (8 år gammel) med 4 udgange. Herfra med PDS kabling videre til en HDhomerun som via EyeTV forsyner soveværelse og stue. Derudover 2 udtag via PDS til fjernsyn i børneværelse samt til fjernsynet i stuen.
Signalkvaliteten er ganske fin med 78-85%. MEN hvergang telefonen ringer eller SMS modtages/sendes dykker kvaliteten til 10-20% og det er umuligt at se fjernsyn.
I dag prøvede jeg så at koble IHC forstærkeren fra og føre kablet direkte i HDhomerun.
Ikke alene blev signal kvaliteten forbedret (ligger nu og svinger mellem 82 og 88%, men pludselig er der INGEN problemer med signalet når mobilen benyttes.
Derfor, ganske enkelt, er der nogen der ved om sådan en IHC forstærker kan være defekt, og isåfald hvordan checker man det? Jeg har ikke lyst til at købe en ny til 2000,- bare for at konstatere det ikke hjælper?
Redigeret af ridderdk - 30-Maj-2010 kl. 17:09 |
||||
![]() |
||||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|||
i ihc-net installationer skal der bruges bestemte skærmede kabler til netværksinstallationen for at forhindre støj-indstråling. Er der det?
Også patchkabler skal være skærmede! BS |
||||
![]() |
||||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
|||
Ja, og ja
Og som jeg skriver, så fungerer net-installationen upåklageligt såsnart ihc forstærkeren tages ud af ligningen. Selvfølgelig er alt skærmet, osse de små patch kabler der kobles fra ihc forstærkeren og videre til krydsfelter. Det sidste stykke er så fra vægudtag hvorfra ihc antenne patch kabler benyttes, og disse findes kun i en variant, jeg går stærkt udfra LK ved hvad de laver?
|
||||
![]() |
||||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|||
ja det var bare et forslag.... Det kan da godt være LK ved hvad de laver men det er jo ikke sikkert at installationen er lavet som de foreskriver. Dit problem lyder som indstråling af støj, derfor mit forslag. God jagt på løsningen
![]() MVH BS |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
ja, du har fuldstændig ret, det var ikke heller ikke for at være sur.
jeg har googlet og googlet, og kan ikke finde nogen der har oplevet noget lignende, altså signalet ryger når det mobile net bruges.....?
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
hvad med returvejsstøj? Prøv at kobl andet udstyr fra. Er ubrugte porte termineret?
BS |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
![]() |
|||
Hvorfor 2 forstærkere?
På alle tv?
Hvordan er skærmning udført på diverse kabler og stik, samt af den der IHC forstærker?
Kan man ikke låne en? Klaus |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
KlausDM:
"Hvorfor 2 forstærkere?"
Ja, det har jo vist sig ikke at være nødvendigt nu, men kan iøvrigt ikke se formålet med dit spørgsmål?
"På alle tv?"
Øh, ja!
"Hvordan er skærmning udført på diverse kabler og stik, samt af den der IHC forstærker?"
Aner det ikke, med specialværktøj vil jeg tro
"Kan man ikke låne en?"
Go ide, det vil jeg undersøge
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
![]() |
|||
2 forstærkere kan let ødelægge meget mere end de gavner. Har du prøvet at koble den anden fra?
Det kunne jo være at der var andet galt, men det er altså hele din installation det er galt med.
Det er ikke sikkert. HF tætte stik er blot skruet end over antenneledningen og de stive midterleder stikker ud igenem.
Det hænder at de gode ideer dukker op :-) Klaus |
||||
![]() |
||||
jjdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
![]() |
|||
Hejsa. Jeg kan tilføje lidt info.....
Jeg har selv en installation, der er 8 år gammel.
Jeg var selv med til at installere systemet sammen med en ven, der er elektriker.
Kravet til PDS-kabler er en bestemt type Cat6 kabler (S/STP LSFROH 4 x 2 x AWG23), men min elektriker mente, at var over-kill, hvorfor det endte med cat5 kabler.
Dette har jeg fortrudt i dag, idet nogle af kanalerne er med en hel del støj.
Du skulle måske tjekke kablerne - det kan være, at du har haft den samme "elektriker"
![]() |
||||
iPhone 13, OS 15.3
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
tak for forslag, jjdk
Heldigvis står der på mine PDS kabler (dem jeg kan komme til ihvertfald) præcis hvad du foreskriver.
Jeg har sat en billig noname forstærker med to udtag på istedet for ihc forstærkeren, derfra et gammelt antenne kabel til HDhomerun og fra det andet udtag et ihc antennekabel ned i ihc krydsfelt og til fjernsyn i stuen.
Det virker så helt uden problemer, signal kvaliteten er steget og mobil telefon kan nu bruges helt uden forstyrrelser.
Så jeg må konkludere ihc forstærkeren enten er defekt eller den er konstrueret før mobil telefoner blev så populære :-)
Så jeg har nu bestilt en billig noname forstærker med 4 udtag, 2 til HDhomerun og 2 til stue/børneværelse. Og så glemmer jeg alt om ihc forstærkeren.
tak for inputs! Redigeret af ridderdk - 31-Maj-2010 kl. 10:19 |
||||
![]() |
||||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|||
Jeg vil anbefale en Comega antenneforstæker med fordeler som denne:
http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=723 Den fås også i en version hvis man har behov for returvej, hvis man ønsker at køre med et kabelmodem eller en YouSee/Stofa setop box. http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=694 Den kan også fås med 8 udgange - husk ubrugte skal termineres med en modstand. Redigeret af Cyberguyen - 31-Maj-2010 kl. 16:47 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |