|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
![]() Sendt: 30-Maj-2010 kl. 23:13 |
Kan se der er kommet lidt fut i CPU'en i den her boks. Kan den streame MKV filer (1080p) til min PS3 ?
Simpelthen erstatte min PC med PS3 Media server installeret ? kan med lidt finurligheder godt få et Dual core atom til at køre med 1080 med ION på. Men når den nu ikke skal vise billede, men kun sende. Skulle teorien så ikke være god ? Lidt input vil være konge, inden jeg brænder 5000 kr af her. |
|
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
|
|
![]() |
|
nfspower ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
![]() |
Slet ikke nogen der har en 1010+ der ved dette ?
|
|
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
jeg streamer 10gb mkv filer fint fra en ds109j som er meget langsommere
og bluray filer på 35gb kører også fint her
godt nok på en wd tv live
Kan overføre med 10mb/sek fra ds109j og har ikke haft nogen som helst problemer med at streame
Så kan ikke se der skulle være de store problemer
men jeg har ikke nogle af dit ovennævnte hardware, men håber du kan bruge mit input alligevel
Theilo
|
|
![]() |
|
![]() |
Er det ikke WD TV Live der dekoder dit materiale ? Eller gør Synology'en det for dig ?
|
|
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
jo det må det være
Det eneste jeg har lavet i software i synology er at have slået dlna til.
Men det er vel det samme med en ps3?
Uden at jeg har helt vildt forstand på teknikken bagved, ville jeg mene at synology leverer signalet og man så har en eller anden form for enhed koblet til tv til at afspille det valgte medie.
Jeg fik af vide dengang jeg skulle købe synology at til mit brug (streaming af musik, og film)
havde det ikke den store betydning med hvor stor cpu i synology, men om det passer har jeg ikke nogen anelse om. Theilo
|
|
![]() |
|
![]() |
http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/current/settings/connectdlna.html
fandt denne her
Og et andet sted har jeg læst at ps3,xbox360, wd tv live, popcorn og tv virker som dlna klient, som kan afspille medie direkte fra en Nas.
Så Nas skal vel bare levere filen og klienten laver resten.(tror jeg nok)
Theilo
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmm... mig bekendt så kan PS3 ikke afspille MKV filer... det bruger jeg i dag PS3 Media server. Men skidt pyt, jeg bestiller banditten. Virker den ikke til PS3, så kommer alle mine film til at ligge på den, og så tænder jeg PC'en når jeg skal se MKV på PS3
Tak for svar |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
nej ps3 kan ikke afspille mkv filer, og dog
For den kan afspille h.264 filer så kommer an på hvad codec der er lagt ind i mkv formatet (har jeg læst mig frem til)
Selv om jeg har en af de mindste synology er det noget af det bedste jeg har smidt penge i,den bliver ikke kun brugt til film, men jeg har nu også adgang til alle programmer, musik, billeder, film og diverse drivere, på hele netværket uanset hvad pc jeg starter op.
Nemt og man skal ikke rode med alle mulige skiver, hver gang der skal bruges et eller andet.
Håber du bliver glad for den
Theilo
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg 4 Synology bokse... 2 x 210, 1 x 209 og 1 x 209. Men jeg kan ikke få det til at lykkedes rigtig med det MKV væsen... men jeg prøver at bakse lidt mere med det.
|
|
|
|
![]() |
|
kfcofir ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
![]() |
men jeg har ingen ps3'er, men har lige prøvet med min Tvix 6600n boks og det ser ud til at spille fino..
![]() Det er en skøn 1010+ der.. nemt og hurtigt, synes kun at blive positivt overraskede hele tiden.. WOL med soft, steamning, netværkprinter osv virker her og i første forsøg.. har kun rosene ord
![]() |
|
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvad program prøver du at afspille mkv filer med?
Jeg har lige prøvet at streame 10gb mkv fra ds109 til wd tv live. Ingen problemer.
Så streamede jeg fra ds109 til pc samme mkv og via vlc player. Så hakker den og cpu(e6400) er belastet med ca 100%
Så kom jeg i tanke om et lignende problem i en nyhedsgruppe og der anbefalede de at installere denne her
Den har jeg hentet og installeret og nu kører mkv fra ds109 og cpu er belastet ca 30%
Kan være det er det der kan løse det for dig
Theilo
|
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
PS3'en forstår ikke MKV containeren, desværre.
Der er ikke andet for end at finde noget der kan transcode on the fly, som f.eks. Tversity eller PS3 Media player... |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |