recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Maj-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til køb af TV
    Sendt: 30-Maj-2010 kl. 15:10
Jeg er fladskærms rookie og skal ud at købe mit første flade tv. Jeg vil gerne have 32"  (selvom mange sikkert vil argumentere for et større herinde:-), da jeg det ikke skal hænge og derfor hurtigt kommer til at fylde for meget. Mit budget er 5-6.000,- og jeg er umiddelbart meget hooked på et Philips 32PFL5605H.
Både pga features og deres, efter min mening, virkelig gode brugerflade.
However, jeg syntes det er en jungle...plasma, LED, LCD osv. og jeg kunne godt bruge et par råd. Jeg vil ikke bruge mere end 5-6.000,- på det, men vil gerne have noget ordentligt. Min computer har LED skærm og udfra hvad jeg har læst er jeg ret opsat på LED.

Håber i har et par råd til en rookie eller kan anbefale et TV i prisklassen.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 15:42
Hvis du køber 32 tommer skal du ikke forholde dig til LCD kontra plasma, for der findes ikke rigtig plasma-Tv i denne størrelse Smile

Philips 32PFL5605H er helt nyt og lige landet på markedet, så der er ikke så mange erfaringer med det endnu. 32 tommer er dog ikke der hvor producenterne lægger flest kræfter i, så der er altså en del billedkvalitet at hente ved at gå lidt op i størrelse. Men det afhænger naturligvis også af hvad du kan få plads til derhjemme, men min erfaring er, at de fleste efter ganske kodt tid fortryder, at de ikke købte større end 32".

Der er i øvrigt ikke noget der hedder LED skærm. LED betyder blot, at du har en LCD skærm med LED (lysdioder) til at oplyse skærmen i stedet for lysstofsrør. Smile
Til top
MF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Maj-2010
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 16:28
Mange tak for dit svar. Jeg har bare hørt en del fordele omkring LCD med LED. Fx bedre kontrast, højere farvemætning osv, men ved som sagt intet om det.

Udover plads er min anden betænkelighed ved at købe større end 32" også, at ikke kommer til at sidde særlig langt fra TV'et, så jeg er bange for at billedet bliver pixeleret og at jeg ikke kommer til, at sidde korrekt i forhold til fx. et 42" TV.
Ville det være direkte dumt at købe et 32" Phillips TV? Syntes jeg har læst en del godt om deres LCD skærme.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af MF MF skrev:

Mange tak for dit svar. Jeg har bare hørt en del fordele omkring LCD med LED. Fx bedre kontrast, højere farvemætning osv, men ved som sagt intet om det.

Udover plads er min anden betænkelighed ved at købe større end 32" også, at ikke kommer til at sidde særlig langt fra TV'et, så jeg er bange for at billedet bliver pixeleret og at jeg ikke kommer til, at sidde korrekt i forhold til fx. et 42" TV.
Ville det være direkte dumt at købe et 32" Phillips TV? Syntes jeg har læst en del godt om deres LCD skærme.

Forskellen på LCD og LCD med LED er i relativ stor grad salgsgas.
Fordelen ved LED lys er at skærmen er tyndere, i nogle tilfælde er billedkvaliteten også bedre, men det er ikke en selvfølge.

Mht. til størrelse er det kun dig selv der kan afgøre det. Nogle kan lide at sidde mindre end 2m fra en 50" skærm, andre synes at det er alt for tæt på.
Men man vænner sig utrolig hurtigt til at skærmen er stor, så umiddelbart ville jeg gå efter noget større end 32" medmindre du sidder meget tæt (måske under 1,5m (men igen en smagssag)) og hvis du er i tvivl om to størrelser vil jeg råde dig til at købe den største. Såfremt du kigger på skærme i størrelsen 37/40/42" er der flere kvalitetsskærme også indenfor et budget på 5-6k

Mht. til Philips er de ikke kendt for at levere korrekt billedgengivelse, men mere for deres funktioner, primært Ambilight som nogen er glade for.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu