recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sprog opsætning af MacBook
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSprog opsætning af MacBook

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Emne: Sprog opsætning af MacBook
    Sendt: 31-Maj-2010 kl. 23:32
Hey!

Mig og en kammerat skulle sætte en helt ny MacBook op, og kom til at vælge US/English som system sprog, altså "Main Language" .. Hvordan ændrer jeg lige det til dansk? Fordi alt står på engelsk nu!

Jeg går ud fra når de menuer i toppen af skærmen står på engelsk, så er systemet engelsk?

Altså mit ur er engelsk osv.

Redigeret af ladiesman217 - 01-Juni-2010 kl. 00:01
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 00:13
Mon ikke du bare skal ind i systemindstillinger (ikonet med tandhjul) - Sprog & tekst (der er et blåt flag) og ændre dér. OS X indeholder alle sprog, så det skulle kunne laves om bagefter.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 00:53
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Mon ikke du bare skal ind i systemindstillinger (ikonet med tandhjul) - Sprog & tekst (der er et blåt flag) og ændre dér. OS X indeholder alle sprog, så det skulle kunne laves om bagefter.

Det så ud til at virke...

Så har vi en anden macbook pro som vi ville formattere.

Først bootede vi op fra OS X dvd'en,  så valgte vi "disk utility" slettede den Machintosh HD partition og valgte så at installere OS X på den igen bagefter.

Nu kommer vi så i tvivl om det kun er OS X der blir installeret, men hvad med alle de programmer der ligger der på? itunes, osv osv. Ligger de på "Application DVDen" ? eller indeholder Mac OS X det hele som var det en ny computer?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 08:20
PS.

Hvad med et Virus program egentlig? Skal man installere det på OS X?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

PS.

Hvad med et Virus program egentlig? Skal man installere det på OS X?

Så vidt jeg ved er der ingen virus til OS X endnu. Og trojanere er meget sjældne.
Du kan ikke installere noget farligt, uden at du bliver bedt op at skrive password.

Jeg bruger et antivirusprogram, der hedder ClamXav, og det scanner jeg mine windows-filer med af og til, for ikke at komme til at sende virus til pc-brugere.

Venlig hilsen
KB
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 17:58
Brixen - det passer ikke helt - virus er ikke så udbredt og derfor kan man klare sig uden AV-software. men som du skriver - clamAV er fin nok til formålet. både mcafee og symantec laver AV-software til mac også hvis det endelig skal være.

@ladiesman217 - itunes hentes fra nettet i nyeste version. når du fjerner en partition og opretter en ny - så har du selvsagt ikke længere nogen tabel (databaseagtig version))der fortæller hvilke data der er på disken og derfor ser disken ud som om den er tom. og det er ikke bare lige sådan at omgøre!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 21:06
Hmm det var underligt, for da jeg installerede en ny installation af OS X, så lå iTunes der allerede, samt alle de andre programmer fra standard?

Det er OS X 10.6.3
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu