Så vil jeg vise mit setup frem, som jeg forsøger at holde så enkelt som muligt, både på udseendet men også på betjeningen, da kæresten også bor i lejligheden og mediecenteret er vores eneste kilde til TV, musik mm.
TV:
43" Pioneer PDP-435XDE (Står til en udskiftning inden for et års tid)
Lyd:
Primare i21 forstærker
2 stk Elac FS 207 Anniversary Edition
Mediecenter:
Silverstone LC17 Silver Kabinet
Intel Core I3-530 2930Mhz Processor
Asus P7P55D LE LGA1156 P55 Bundkort
Scythe SCSK-1100 100mm Shuriken Rev. B 3 Heat Pipes CPU Cooler (Opdateret)
Nvidia Geforce 8500GT 256MB
4096MB DDR3 1333Mhz Corsair Ram
Creative SoundBlasterX-fi Titanium PCI-E Lydkort
Digital Devices Bridge Octopus PCIe (Opdateret)
2 stk. Digital Devices CT Tuner (Dual DVB-T/C) (Opdateret)
2TB Samsung 540rpm 32MB ECO Green HD204UI Harddisk (Opdateret)
Lite-On DH-4O1S-10C Blu-Ray læser
Samsung SH-S183A DVD brænder
Scythe S-Flex 120mm 800rpm blæser i strømforsyningen
2 stk Scythe S-Flex 80mm 1000rpm i kabinettet
Til betjeningen af mediecentet bruger jeg Microsofts (Udgået model) klassiske fjernbetjening, hvor jeg også har mulighed for at tænde/slukke TV'et fra. Keyboard er igen også Microsoft klassiske MC keyboard (Også udgået), som også skal udskiftes på et tidspunkt, da dette ikke rækker særligt godt, og musen er lidt drilsk.
Software:
Windows 7 Ultimate 32bit
Til import af XMLTV filen fra ONTV.DK bruger jeg NielsR fremragende program
PowerDVD 9.0 Ultra
SlySoft AnyDVD
My Movies 3
Mediecenteret er for nyligt blevet opgraderet, da den gamle AMD Ahtlon 4400+ AM2 blev lidt ustabil. Det havde ellers kørt rigtig stabilt gennem laaang tid, men alting har jo sin ende. Mit nye system er både væsentligt hurtigere, køligere og stock køleren er godt støjsvag (så længe det varer).
Jeg er super tilfreds med lyden fra min Primare forstærker og Elac højtalere, men med tiden kunne jeg godt tænke mig en surround opstilling, men det kræver igen en anden forstærker. Denne er kun stereo og analog (Ny forstærker af den gamle skole).
Skal nok lige ligge nogle billeder op snarest.
Vh
Kasper
Redigeret af Kasper Jensen - 20-Juni-2011 kl. 11:41