|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Supermikael ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 29-November-2009 kl. 14:17 |
Hej Jeg overvejer at investere i en Squeezebox Touch.
Er der nogen, der har erfaringer med sådan én?
Overvejer samtidig at købe én af Logitechs universalfjernbetjeninger. Hvilken bør jeg vælge, hvis den skal spille max sammen med Squeezeboxen? Kan jeg fx se musikinformationer på fjernbetjeningen?
![]() |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Øh, den er vist slet ikke kommet på markedet endnu
![]() |
|
![]() |
|
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Nej, dette er kun muligt med Controlleren (eller ipod/iphone/mobil.../etc)
|
|
![]() |
|
snakefoot ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-November-2009 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Lader til man skal vente lidt endnu før man kan få fingre i en. Lanceringen er åbenbart skubbet til en gang i februar 2010.
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Er det rigtigt forstået, at Touch'en har indbygget mediaserver? Touch'en skal bare vide, hvor musikken er (NAS, pc...) - og så klarer den indekseringen lokalt, så man slipper for den tunge Squeezeserver dér, hvor musikken er lagret? Uanset at der vel er tale om en forsimplet udgave af Squeezeserver med hvad deraf følger af færre muligheder, så er det sgu rigtigt godt tænkt i forhold til større udbredelse af klemmeboksene (mindre teknik-server-bøvl)... hvis jeg altså har forstået det ret? Det lugter da af plug and play ligesom med Sonos...
![]() /kris Redigeret af kris - 10-Januar-2010 kl. 16:35 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
snakefoot ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-November-2009 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Mit gæt er det kun kan indeksere musik tilsluttet via USB stikket. Musik der er placeret på en NAS skal stadig indekseres af en selvstændig SqueezeBox Server. Selvom det andet ville have været rigtig smart, og måske kommer det senere:
http://discuss.gdgt.com/logitech/squeezebox/touch/general/Any-questions-/ Redigeret af snakefoot - 10-Januar-2010 kl. 17:16 |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Såvidt jeg har kunnet læse mig til så vil touch'en ikke kunne tilgå musik der ligger på en NAS. Det er kun musik der er tilsluttet som USB-disk eller på et SD-kort der vil blive indekseret. Tilgengæld vil man kunne tilgå Touch'ens USB-disk via nettet således at den kommer til at optræde som en NAS. Men der er stadigvæk spørgsmålet om Touch'en får kræfter nok til at kunne drive et større antal bokse. Men ellers har du ret i at det er helt klart mere Plug and Play end SBS, selvom det nu heller ikke er så svært
![]() |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Snakefoot og Kurt - jeg ved ikke, om I har ret... imens jeg afventer endeligt svar (har spurgt i Squeezebox' userforum), har jeg surfet lidt rundt i forummet, og der fremgår det altså, at indekseringen ikke kun gælder musik fysisk tilsluttet USB-indgangen, men også musik placeret på NAS/PC - så er det sgu rent plug and play - hvis det virkelig holder vand, ville jeg da slå hårdt på det fra Logitechs side (man kan åbenbart ikke styre Touch'en fra desktoppen, hvis man nøjes med den indbyggede server, men i forhold til at slippe for at installere Squeezeserver, har Logitech da virkelig en 'Sonos-udfordrer-feature' her - hvis Touch'en nogensinde kommer på markedet!).
/kris
Quote:
Redigeret af kris - 10-Januar-2010 kl. 17:41 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Måske har du ret. Det bølger vist lidt frem og tilbage med hvor meget man regner med Touch'en kan. Men ellers er jeg helt enig i dine betragtninger. At der ikke er noget WEB-interface og man ikke kan installere plugins er sikkert noget 90% af køberne er ligeglade med. De ønsker bare ikke nogen server kørende.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
![]() |
Præcis! Jeg råber op, når jeg hører noget mere fra Squeeze-forummet. HVIS det virkelig holder, at man kan slippe for serveren på NAS/PC, så er der for alvor tale om en nyskabelse (plug and play), der kan flytte enheder. Der er stadig ikke tale om en Sonos-kopi (Touch'en er fx bundet til anlægget), men alene forholdet, at man - ligesom med Sonos - slipper for at tænke på en serverinstallation, gør det rigtigt interessant.
/kris
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Lyder godt. Hvad mener du med at Touch'en er bundet til anlægget?
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
![]() |
...at min Sonos-controller (ligesom Duet'en) er 'bærbar'...
/kris
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |