recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ghostbusters Blu-ray vs DVD (mini review)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGhostbusters Blu-ray vs DVD (mini review)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Emne: Ghostbusters Blu-ray vs DVD (mini review)
    Sendt: 24-Maj-2010 kl. 17:05
Ghostbusters "Spook Central" version fra 1999 vs Blu-ray 2010 personligt mini review

Så ramte den gamle Ghostbusters film også Blu-ray mediet, men er den egentlig en udskiftning værd hvis du eks. allerede har den gamle "Spook Central" version stående på DVD fra 1999 ?

Desværre nej.

Billed kvaliteten er ikke forbedret, for mig ser den helt ens ud DVD vs Blu-ray, bonus er kun lyden der er i Dolby TrueHD, hvor DVD'en har standard Dolby Digital 5.1

Ekstra materialet, nøjagtig det samme som den der findes på den gamle "Spook Central" version fra 1999, så heller ikke der noget ekstra ordinært at komme efter.

Personlig holdning: For indehavere af den gamle "Spook Central" DVD release er det rent ud sagt at smide pengene ud af vinduet at købe den Blu-ray, man får ikke noget ud af det kvalitets missigt eller på ekstra materiale området.
Den er sagt på godt Dansk: En OM'er.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 17:08
Ja der er en del BD der er rene OM'er. Og er med til at ødelægge BD som et format der er beder end DVD.

Redigeret af Startrek - 24-Maj-2010 kl. 17:15
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ja der er en del BD der er ren OM'er. Og er med til at ødelægge BD som et format der er beder end DVD.

Hold nu kæ** med at enkelte dårlige udgivelser vil ødelægge BD, dårlige DVD-udgvielser som der er bunker af, har jo ikke ødelagt DVD-markedet.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ja der er en del BD der er ren OM'er. Og er med til at ødelægge BD som et format der er beder end DVD.

Hold nu kæ** med at enkelte dårlige udgivelser vil ødelægge BD, dårlige DVD-udgvielser som der er bunker af, har jo ikke ødelagt DVD-markedet.

Desværre er de såkaldte (få) dårlig udgivelse mange gange, af film som man kan havde stor interesse at købe på BD, og derved blive skuffes nu noget høje end en film man bare se en gang.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 17:55
Heldigvis har jeg ikke købt den, jeg lånte Blu-ray'en af en kammerat fordi jeg da også gerne ville se om det overhovedet kunne svare sig for mig at investere i filmen som Blu-ray release og erstatte min gamle "Spook Central" DVD, hvilket jeg så (skuffende) kunne se at det overhovedet ikke kan svare sig.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 17:59
Bl.a. så er The Others på BD (nordisk udgave) også en stor Om'er, har er der ren bånd fejl på den, derfor kan man se at den er tage fra en bånd master (ville en dag prøve at købe US udgaven for at se om den er tage fra en anden master).

Og HERO, hvor der hele ikke er den stor forskel til DVD.

Alle set med en FULL-HD projektor.

Redigeret af Startrek - 24-Maj-2010 kl. 18:03
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 18:01
Hvilken størrelse skærm så du den på?

Min erfaring er også at ved små skærmstørrelser (<50") er der ikke meget forskel hvis DVD'en er i høj kvalitet.

Men, med projektor forholder det sig helt anderledes. Her har jeg endnu ikke set en DVD, som er i nærheden af at matche den tilsvarende BD.
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 14:19
>Men, med projektor forholder det sig helt anderledes.
>Her har jeg endnu ikke set en DVD, som er i nærheden af at matche den tilsvarende BD.

jaja men hvis BD er lavet efter samme gamle slørede materiale om DVD var,
så er gevinsten forsvindende lille om synlig, man kan så glæde sig over det lange loade delay
der er på en BD :-)
Tag lige en gammel Gøg og Gokke og udsend den på BD.. det skal nok blive et hit,
nå ok overdrivelse fremmer forståelsen.
come on, BD er til nye udgivelser hvor org materialet er lavet i ordentlig opløsning,
ikke til over 20 år gamle RE-udsendelser, det vil med sikkerhed blive et flop og spild af penge.

PS har nogen checkede Rambo first blod 1-2-3 på BD ??
samme sag eller bedre end DVD'en ?
dem skal man jo have i sin samling ellers er der bank !
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 14:50
Film er i højere opløsning end Blu-ray, og gamle film kan stå ufatteligt godt.

Der er også forskel på Ghostbusters, men filmen er grynet som filmbaseret materiale nu engang kan være, og det kan kun fjernes hvis man (Gud forbyde det) bruger DNR.

Hvis man ikke kan se den højere opløsning på Blu-ray, sidder man enten for langt væk eller har for lille skærm.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

PS har nogen checkede Rambo first blod 1-2-3 på BD ??
samme sag eller bedre end DVD'en ?
dem skal man jo have i sin samling ellers er der bank !
Det er da ikke den bedste transfer jeg har set, men et pænt og rent billede. Vil tro at de er bedre end DVD, som jeg ikke har set, desværre. Lyden er godt nok i DTS-HD MA, men er temmeligt ringe på de to første, og acceptabel på tre'eren.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 15:27
En nydelse er det i hvertfald at se at de har lavet en meget succes fuld transfer til Blu-ray med den første Terminator film, skyldes nok det er en James Cameron film, han er jo ret følsom når det drejer sig om behandlingen af hans film Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 15:45
TERMINATOR 1 er den i handelen nu? Og med danske tekster?Big smile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu