recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos og ipod touch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos og ipod touch

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BambusR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos og ipod touch
    Sendt: 05-Juni-2010 kl. 20:37
Hvem har et sådant setup?

hvordan er jeres volume kontrol?

er det kun touch?

virker knapperne i siden på ipod touch ikke som volume kontrol?

mvh BambusR

Til top
Duffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 21:28
Nej kun touch
2 x SONOS S5 player
2 x SONOS Zoneplayer 120
2 x SONOS Zoneplayer 90
1 x SONOS CR100 controller
1 x Ipone
1 x Ipone Touch
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 21:29
Skriv da en email og foreslå det til Sonos - så bliver det vel implementeret - ligesom det er i iPeng til Squeezebox - det er ganske praktisk og kan ikke være så svært.
Til top
BambusR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 21:52
Jeg kan prøve at foreslå sonos det, men mon ikke det er bevist lavet sådan, da det jo gør at deres egen controller er Ipod/iphone/ipad langt overlegen.

Egentligt ærgeligt da sonos ellers virker som et gennemført produkt, men sonos er vel blevet smittet med apple virus (vi ved bedst hvordan produktet skal bruges). Dead

Synes I iøvrigt at volume kontrol med touch er en god ting?
Jeg har svært ved at vende mig til det.

Det er måske bare mig, men jeg er ikke vildt imponeret over touch-slide idet hele taget.

Ipeng/squezebox er langt nemmere at bruge. Ærgeligt når jeg lige har købt sonos.

Mvh

BambusR

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af BambusR BambusR skrev:

Jeg har svært ved at vende mig til det.Det er måske bare mig, men jeg er ikke vildt imponeret over touch-slide idet hele taget.Ipeng/squezebox er langt nemmere at bruge. Ærgeligt når jeg lige har købt sonos.MvhBambusR
Så er der sikkert nogle andre fordele - alle systemer har vel fordele og ulemper :-)
Til top
BambusR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 21:52
Sonos har helt sikkert fordele, bla kunne jeg godt bruge det externe line input, det er ret smart :)

lige nu spille de side om side, sonos og sq3, volumekontrol er desværre det der generer mig ved sonos, ellers fungerer det udemærket.

Har skrevet en mail til sonos, så vi vi se hvad forklaringen er på manglende knap volumekontrol.

En kammerat har et sonos system med den nye sonos controller, den er langt federe at betjene end ipoden, og den er vågen med det samme man samler den op fra bordet, det er ipoden ikke, desværre.. 

/BambusR
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 23:36

ipod koster små 1000 kr  sonos controler 2500 kr  ,,, så ud fra prisen burde den være bedere... og der er netop volume, mute knap  samt der at den er online heletiden ..som sonos framhaver som største pluser med køb af cr200...i forholdt til ipod/iphon

Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af BambusR BambusR skrev:

Jeg kan prøve at foreslå sonos det, men mon ikke det er bevist lavet sådan, da det jo gør at deres egen controller er Ipod/iphone/ipad langt overlegen.
Som jeg husker det, så er det en begrænsning fra Apples side at man som udvikler ikke kan/må bruge de fysiske knapper.

Men hvis I siger at det virker i iPeng, må de have lavet om på reglerne.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

ipod koster små 1000 kr  sonos controler 2500 kr  ,,, så ud fra prisen burde den være bedere... og der er netop volume, mute knap  samt der at den er online heletiden ..som sonos framhaver som største pluser med køb af cr200...i forholdt til ipod/iphon

Det lyder som features der også er med iPeng til iphone/ipod - så det må jo kunne lade sig gøre at programmere...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu