|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Kejserjorn ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2007 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 309 |
![]() Sendt: 05-Juni-2010 kl. 13:54 |
|
Hejsa alle,
Jeg ved godt at jeg sikkert kunne finde svar på mine spørgsmål, ved at gennemsøge forummet. Men jeg er dælme ved at blive forvirret, så hvis der er nogen der kan og vil hjælpe mig lidt, er jeg meget taknemmelig :-) Jeg har selvfølgelig fundet en masse muligheder, og kigget på mange forskellige løsninger, men jeg vil meget gerne høre folks erfaringer og anbefalinger. Jeg har tidligere kørt med htpc, og i mange henseender er det en god løsning. Men det krævede alt for ofte, at jeg lige skulle rode med etellerandet, for at få det til at spille, så nu vil jeg have noget, som efter endt opsætning bare spiller! Selvfølgelig kan jeg leve med at lidt normalt vedligehold, men det skal være sådan at fruen i huset selv kan finde ud af det, uden at jeg skal pille ved det... Aller helst vil jeg gerne streame alle medier (sd, hd, musik osv. i alle mulige formater) trådløst, fra en enhed som jeg kan parkere langt væk fra stuen, og så have en helt lydløs enhed i stuen, til at styre det hele. Alternativt kan en enhed med intern disk også bruges, men det er vigtigt at den er meget støjsvag. Det er vigtigt at interfaced er brugervenligt, og det må også gerne se pænt ud (coverart osv.). Det skal kunne arbejde hurtigt, uden ret megen ventetid når man bladrer i menuerne, og så skal det understøtte flest muligt formater. Der er sikkert andre krav, som jeg ikke lige kan komme i tanke om lige nu. Men med ovenstående i mente, er jeg ret sikker på, at I godt ved nogenlunde hvad jeg er ude efter :-) Hvilken vej skal jeg gå? Er det muligt at lave et setup, som kan streame alt trådløst? Eller skal det kables, for at kunne følge med? Eller er der en dedikeret boks som bare kan klare det hele, og som samtidigt er meget støjsvag? Jeg har ikke noget decideret budget at gå efter, men vil godt ofre mere end hvad en WD TV HD Live koster, omvendt skal det heller ikke være dyrere end højst nødvendigt... På forhånd tak /Kejserjorn |
||
![]() |
||
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
|
en PCH-200 er jo lydløs og kan køre med YAMJ og komer også snart en ny gui
en af de forsklige YAMJ http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=25534 det tager lidt tid af sæte YAMJ men er ikke så svært men trådløst vis det er HD kan du vis godt drope med mendre der er sket noget siden sidst det var oppe og vene her inde :-) skal måske også siges c-200 kan afspile blu-ray iso alser med menuer og det hele
|
||
![]() |
||
Kejserjorn ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2007 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 309 |
![]() |
|
Ja den overvejer jeg bestemt som en af mulighederne. Er den uden blæser? Jeg vil gerne bruge tid på at sætte det hele ordentligt op, men bagefter skal det helst bare passe sig selv. Trådløs streaming af HD er helt umuligt eller hvad? /Kejserjorn |
||
![]() |
||
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
|
der er en trod med guid til opsætnign af YMAJ programet skal bare vide hvad filen er i pransipet vis du har navngivet det ratig er det bare af køre programet og så er der cover til de film eller er det som jeg selv gør bare af lave en .nfo fil men det skal jo så køres vær gang du får/bil have nye film tilført det grafiske og ja der er ingen blæser i trådløs streaming var iverfal det der bliv skravet sidst det var oppe og vene ikke en mulighed men skal dog ikke kune sige om der er komet en fimware der hjælper men tro det ikke streamer du selv nu i HD fra din HTPC ?, jeg ved der er nolge der har brugt de der man kan sæte i stikontakten og gøre det over elnetet er dog ikke siker på om de brugte HD men var måske en mulihed vis kablet er for langt
Redigeret af tobiasl - 05-Juni-2010 kl. 14:40 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej jeg streamer ikke nu, så jeg aner ikke hvor godt det virker.
Hvad med hdd via usb, det giver vel ingen problemer? Jeg tænker mest på, hvis man skal bruge det interne bay til BD drev, så er det vel nødvendigt med en usb disk... /Kejserjorn |
||
![]() |
||
![]() |
|
nej skule det ikke være selv stremer jeg mine blu-ray iso over networket med kabel og har så bare en lile usb key sat i den til af den kan geme java fra blu-ray filmne på en extern usb hdd vil jo også larme og vil dravet sådan set også vis du går op i det have selv en Istar HD med blæser i før og det larmet da ikke mere ind af have en hdd eller drav kørne men er jo en smag sag
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Streaming via kabel bliver ikke aktuelt, så hdd kommer jeg ikke udenom. Men en usb disk kan jo evt lægges væk i et skab eller lign, og så undgår man da den begrænsede støj som den trods alt vil give...
Men hvis streaming delen ikke er aktuel, er der så grund til at betale den relativt højere pris, som en c-200 trods alt koster ifht. f.eks. WD TV LIVE? Er den så meget bedre, eller vil en af de andre (og billigere) Media bokse kunne opfylde mine behov? /Kejserjorn |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nå, utålmodig som man jo er, så har jeg nu bestilt en c-200. Så må vi se om det er sagen :-)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
jeg vile så nå af afbestele den vis det var mig når du kun vil bruge externe HDD så er det jo begranset hvor meget plas du har så vil blu-ray iso jo ikke ratig blive aktoelt så vile jeg nok leve med støjen for en a200 er en blæser i men kan vis købes en pasiv køler også korster noget mendre eller kig på WD live er dog ikke siker på hvad de har med cover men ved da der er nolge der bruger en pch med en usb hub kune du måske syns bare det viker overkill når man er nød til af bruge usb hdd
![]() Redigeret af tobiasl - 06-Juni-2010 kl. 06:29 |
||
![]() |
||
![]() |
|
A-200 var helt sikkert det oplagte valg, hvis ikke den var aktivt kølet. Det vigtigste krav er at den skal være støjsvag, og det tyder det bestemt ikke på at a-200 er....
Jeg har bestilt c-200, og smider så en stor 2,5" disk i den. På den måde holder jeg muligheden for bd drev åben, eller jeg kan supplere med en stor 3,5" disk, hvis bd ikke bliver aktuelt. Desuden har jeg en usb disk som jeg tilslutter, så pladsmæssigt skal det nok gå... /Kejserjorn |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |