recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - switch  IEEE 802.3ad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketswitch IEEE 802.3ad

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: switch IEEE 802.3ad
    Sendt: 08-Juni-2010 kl. 19:31
Jeg har fået købt mig en ny NAS synology ds1010+ som understøtter link aggregation, dette kræver en switch som understøtter  IEEE 802.3ad de eneste der ifølge synology´s hjemmeside er på deres kombatabilitetsliste koser hh. 6k og 17k.. og det er måske lige dyrt nok for en switch.. nogle som kender nogle billigere modeller som kunne prøves af.. ellers tror jeg bare jeg lever med de hastigheder den almindelige tilslutning yder Wink
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=396&lang=enu

Redigeret af rhsin - 08-Juni-2010 kl. 19:32
Mvh

René
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 19:38
Det er også underordnet, for du vil ikke kunne mærke det.

Kun hvis du overfører til og fra NAS'en på flere maskiner samtidig vil det måske have en lille effekt.

Men da din PC sandsynligvis kun har et netkort, og heller ikke understøtter det, kan du ikke udnytte det under nogen omstændigheder.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 20:07
det var også min tanke, pt har jeg sat den op med link aggregation network fault tolerance... jeg havde plads på min switch til det.. men om det vil give mig nogen ummidelbar fordel ved jeg ikke på stående fod... nedenfor er synology´s tekst fra hjælpemenuen om emnet

Link Aggregation*

Link Aggregation bruger to parallelle Ethernet-porte til at levere funktionerne trunking og network fault tolerance.

Tilstandsbeskrivelser:

• IEEE 802.3ad dynamisk Link Aggregation: IEEE 802.3ad er standard for de fleste implementeringer af Link Aggregation. En omskifter med 802.3ad-understøttelse kræves for at bruge denne tilstand.
  • Kun Network Fault Tolerance: Hvis LAN 1-porten ikke er tilgængelig, vil systemet bruge LAN 2 til tjenesten. Du kan vælge denne mulighed, hvis din omskifter ikke understøtter IEEE 802.3ad.

Bemærk: Begge LAN-kabler skal ligge på samme omskifter for at bruge Link Aggregation.

Mvh

René
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 20:34
Jeps, det er standarder det hele, og kun den Fault Tolerance kan bruges til noget, nemlig hvis det ene netkort står af, eller den port på switchen hvor link 1 er sat i skulle stå af.
Begge tilfælde er nok ikke ret sandsynlige, men vil da være en fordel hvis man brugte den til ftp på internettet med en masse brugere der er afhængig af den er online.

Til alm privat brug er det hele overflødigt.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu