recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fantec P2700 medieafspiller kan anbefales
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFantec P2700 medieafspiller kan anbefales

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lupole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Fantec P2700 medieafspiller kan anbefales
    Sendt: 09-Juni-2010 kl. 20:14
Jeg valgte for nyligt at skifte min WD media afspiller ud med en Fantec P2700, da Western Digigal afspilleren har sine begrænsninger hvad angår understøttede formater.

Fantec P2700, som kom på markedet sidt i maj måned, understøtter også nemlig DVD ISO med fuld menu og kapitel support og ægte Bluray ISO format (begge formater skal være udpakket). Bluray rip X264 (H264) er ligesom en masse andre formater også understøttet.

DVD er ligesom at smække en skive i en DVD afspiller. ;-) Dette er der selvfølgelig også andre medieafspillere som understøtter, men der er ikke mange som understøtter fuld bluray format. Der er simpel netværk NAS funktion og andre muligheder såfremt man monterer en HDD.

Afspilleren kan købes i mange varianter. Med eller uden indbygget 3.5" HDD, med eller uden trådløs USB stik. Der er to USB porte til eksterne harddiske og USB port til indbygget harddisk.

Jeg valgte at købe en P2700 uden indbygget HDD, men med trådløs USB stick. Man kan altid senere montere en 3.5" HDD.

Streaming af DVD film fra NAS server på kontoret til stuen går fint, men X264 og ægte Bluray hakker, men der er jeg vant til at tilslutte en USB HDD.

http://www.fantec.de/html/en/2/artId/__1522/gid/__110090112090/article.html

Der er flere af de store kendte tyske online forhandlere som har dem på lager. F.eks. kan en P2700 med trådløs USB stick uden HDD købes fra € 210,- eksklusive forsendelse.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 20:35
Hej en af mine vener kiger også på en  media afspiler  han syns pch-c200 er lidt dyr så syns det lyder intrasant med den her skal bare lige være 100% siker inden jeg siger noget vider er blu-ray med menuer ratige eller er det de der lite menuer som er på mange af de andre afspilere ?

edit vis du ikke kener forsklen så er blu-ray  lite menunerene hvor man kan vælge undertekster og lyd og kaputerler så vidt jeg husker men ikke med alle de java ting  mener hiler ikke exstre martrialet er med der  alser ikke lige som når man sæter en blu-ray i blu-ray afspileren

Redigeret af tobiasl - 09-Juni-2010 kl. 20:38
Til top
lupole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 20:48
Ved afspilning af ægte Bluray format (udpakket til de to mapper, BDMV og Certificate) kan du på Fantec fjernbetjeningens MENU knap skifte mellem forskellige undertekster og lydspor. Bluray menu understøttes ikke, men som tidligere nævnt vælger man nemt undertekster og lyd. Det samme gælder ved X264 Matroska filer.

Ved DVD (VIDEO_TS) starter den op med DVD menu ligesom som ved en DVD afspiller, da den også understøtter DVD menu.

Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af lupole lupole skrev:

Ved afspilning af ægte Bluray format (udpakket til de to mapper, BDMV og Certificate) kan du på Fantec fjernbetjeningens MENU knap skifte mellem forskellige undertekster og lydspor. Bluray menu understøttes ikke, men som tidligere nævnt vælger man nemt undertekster og lyd. Det samme gælder ved X264 Matroska filer.

Ved DVD (VIDEO_TS) starter den op med DVD menu ligesom som ved en DVD afspiller, da den også understøtter DVD menu.

nå ok men iverfal tak for infoSmile
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 11:00
Hvor har du købt afspilleren? Amazon.de? Hvordan er displayet sådan lidt på afstand ca 3m? Skal jeg forstå at afspilleren viser blu-ray undertekster både fra iso og mapper? Jeg har bestilt en R2750 men den er åbenbart i restordre. Skulle være den samme som P2700, men dertil yderlig med dvb-t twin tuner og optagemulighed fra andre kilder. Hvor meget "snakker" blæseren og kan den lukkes ned, hvis der ikke skal en hd i maskinen?
Mvh Hansemand
Til top
lupole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 20:43
Jeg har købt den hos http://www.technikdirekt.de . Jeg fandt dog senere ud af at jeg kunnne have fået den billigere hos www.satking.de, men sådan er do jo altid. ;-)

På 3 meter er displayet ok, men så skal du nok hellere ikke meget længere væk.

Jeg har kun prøvet med Bluray Retail BD50 udpakket, samt X264 (MKV) fil, hvor du kan vælge sub titles.

Blæseren snakker lidt og kan ikke umiddelbart ikke slås fra. Jeg har en P2700 i stuen på god afstand inde i TV møbel, hvor jeg ikke kan høre den. Jeg har en anden P2700 i soveværelset og der kan man godt høre blæseren.
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af lupole lupole skrev:

Jeg har kun prøvet med Bluray Retail BD50 udpakket, samt X264 (MKV) fil, hvor du kan vælge sub titles.

Blæseren snakker lidt og kan ikke umiddelbart ikke slås fra. Jeg har en P2700 i stuen på god afstand inde i TV møbel, hvor jeg ikke kan høre den. Jeg har en anden P2700 i soveværelset og der kan man godt høre blæseren.

Jeg er ikke helt med ang. de undertekster. Du konverterer ikke bd undertekster til idx/sub eller sup(dvd undertekst)?? Jeg må forstå det sådan at blæseren i boxen ikke generer synderligt? Jeg har en flad  Panasonic med blæsere som, når musikken spiller, ikke er generende. Har du ellers noget + eller - at tilføje til afspilleren??
Mvh Hansemand
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu