|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
elstrøm ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 11-Juni-2010 kl. 13:13 |
Hej.
Jeg har efterhånden noget af et problem.
Jeg har købt denne her http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=mediacenter&varenr=51017
Jeg vil gerne have det hele til at virke sammen. Det er sat til, men problemet opstår i det øjeblik at jeg vil skifte kanal. Jeg har fået ch. up og down til at virke, men det skal også være sådan at når jeg trykker på 1, ja så hopper den til eks. dr1 og på 2 til tv2 osv.
Og når jeg trykker på en anden knap så åbner den vinduet med txttv.
Hvordan gør man dette??? Er meget grøn inden for det område.
Jeg kan lige tilføje at jeg bruger DVBwiever.
Håber at der er en venlig sjæl der kan hjælpe.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Dvbviewer har et sæt af mulige kommandoer, som man kan styre dvbviwer med...
I dvbviewers forum er der specifikt beskrevet, hvordan man opsætter imon-remoten...
Hvad synes du om kvaliteten af den remote, jeg må indrømmer at jeg har lagt den til side, fordi den virkede meget upræcis på knapperne???? Redigeret af avh - 11-Juni-2010 kl. 13:37 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
elstrøm ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Indtil nu har jeg desværre ikke brugt det så meget, da jeg kørte træt i at prøve at få det til at virke. Men den er da blevet brugt, og den virker faktisk ganske fint efter min mening. Jeg har ikke haft problemer med den endnu, men det kan selvfølgelig komme.
Tak for svaret
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10593 |
![]() |
Jeg ved, at man ikke lærer den slags ved forsvaret, heller ikke i Frederikshavn, så derfor vil jeg gerne forsøge om jeg kan hjælpe dig.
Start DVBViewer og gå ind i indstillinger og vælg input. Så kommer der et billede frem med de kommandoer som er muligt. Nogle af disse kommandoer er allerede tildelt en tastatur genvej, og andre er ikke. Du har mulighed for at tildele enhver kommando en tastatur genvej, eller ændre og/eller slette dem der allerede er tildelt. Cifrene 0 til 9 er allerede tildelt en genvej, men jeg ved af erfaring, at netop disse ikke virker efter hensigten i DVBViewer, så du skal slette dem og selv tildele dem genvejene fra cifrene på dit tastatur.
Alle de genveje som du agter at bruge med din Imon remote bedes du notere op, for du får brug for dem senere, når du skal opsætte Imon remoten. Inden du forlader indstillingsbilledet skal du huske at klikke på anvend og OK.
Luk herefter DVBViewer og gå ind i Imon Manager, vælg opsætning - programmer. Hvis ikke DVBViewer allerede er blandt de tilgængelige programmer, skal du klikke på tilføj program og vælge hvor DVBViewer.exe filen er placeret, formentlig her C:\Programmer\DVBViewer\DVBViewer.exe. Så kan du starte med at indlære funktionerne ved først at klikke på tilføj, give funktionen et navn, vælg tastatur genvej og til sidst hvilken tast på Imon remoten kommandoen skal ligge. Denne procedure gentager du med alle de taster du vil have indlært. Inden du lukker Imon Manager ned skal du klikke på anvend og OK.
Håber ovenstående kan bruges. Jeg sender dig også lige en pm med et lille notepad dokument, så du kan se hvordan jeg selv har sat min Imon remote op med DVBViewer.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |