recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector -> forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector -> forstærker

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Emne: Selector -> forstærker
    Sendt: 07-April-2006 kl. 22:04

Jeg har netop fået et digitalt lyd kabel til at forbinde min selector (sagem 60) og surround forstærker(denon 3805). Det er et coax kabel med minijack

Men jeg kan ikke få nogen lyd ud af det. Jeg har indstillet selectoren til Home cinema i opsætningen og sørget for at de indgange på surroundforstærkeren som jeg har forsøgt mig med er sat til coax. (der er heller ingen lyd i indstillingen Stereo på selectoren)

Kan jeg have deaktiveret Digital In og i så fald hvordan aktiverer jeg den på min forstærker?

Under alle omstændigheder må jeg gøre et eller andet forkert, håber der er nogen der kan hjælpe mig.

mvh soma

Redigeret af Soma - 07-April-2006 kl. 22:44
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 22:47
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 23:33

Tak, det er meget informativt, og nogle har de samme problemer som mig kan jeg se (havde læst et par stykker af indlæggene).

Men det ændrer ikke ved at jeg ikke får nogen digital lyd fra selectorens lydudgang. Normalt forbinder jeg min reciever og mit fjernsyn analogt/phono for at få lyd hvilket fungerer fint nok. Men er det ikke muligt kun at køre billede via scart og så lyden via det digitale coax kabel(fra av connection)? Her mener jeg både 2.0 og 5.1 lyd.

På min surround recievers display står der "Analog" selv om jeg har sat kanalen til at være Coax 1 (som er den jeg har tilsluttet mit kabel fra selector). Og recieveren er sat til Auto således at den selv skal kunne finde ud af om signalet er i 5.1 eller 2.0.

Er der noget jeg misforstår? Hvis såfremt min surround reciever modtager et signal fra selectoren burde den så ikke slå over i "Digital" og så enten stereo eller dolby surround alt efter hvad der sendes ì?

Jeg håber indlægget er til at forstå. Jeg er selv en smule forvirret

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2006 kl. 23:57

Okay. Jeg er skam nogenlunde med og har ikke dit kabel under mistanke.

Dit første nye spørgsmål ER dækket i de tråde, jeg har linket til. Det skulle bestemt kunne lade sig gøre, det er jo det kablet og udgangen er til.

Det sidste: Du er tæt på og nu ser vi på det:

1. Skriv det helt præcise navn på den indgang, du har tilsluttet kablet. Altså det, der står udfor bøsningen bagpå receiveren.
  2. Har du receiverens manual?
  3. Har du abonnement på Canal+?

Redigeret af Carser - 08-April-2006 kl. 00:05
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 00:06

Ok, Carser here we go :

1: http://www.audioholics.com/images/receivers/denon_AVR3805_re ar_lg.jpg

Har sat den i In Digital coax 1 helt i bunden til venstre på recieverens bagside. Jeg har assignet coax 1 til CD kanalen på recieveren.

2: Jeg har manualen men finder ikke noget svar heri umiddelbart

3:Nej ingen lyd i Stereo

4: Ja jeg har canal+ abonnement

5: tak for hjælpen

mvh soma

Redigeret af Soma - 08-April-2006 kl. 00:07
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 00:19

Ok, Soma,

Jeg har netop fundet selvsamme tydelige billede på selvsamme link uafhængigt af dig!

1) Forbindelsen/bøsningen er rigtig.
Vær sikker på, at der ikke samtidigt sidder en optisk fætter i OPT. 1 næsten lige over.
Og CD duer nok ikke, hvis det ikke bare er et navn på en indgang og remote-knap, men også en "forventning" din Denon har om et CD-signal. For CD har et andet data-format/en anden stream end DD og PCM fra en Selector. Så prøv at assigne den til DVD eller evt. laserdisc. Det kan være, det er alt, der skal til.

2) Fint du har den - og sådan er det tit...

3) Jeg opdagede, jeg spurgte om noget, du havde skrevet. Mit forrige svar er revideret. Ingen stereolyd, okay.

4) Godt - for kun der er der indtil videre 5.1 lyd på film.

5) Den kan jeg li'

Over to you now...

M.v.h. Carser

Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 00:26

Jeg bruger DVD indgangen til DVD  via denonlink, men jeg kan godt prøve en anden indgang end CD. Dvs jeg har prøvet dem alle stort set, med samme resultat.

Kan det være at denonlink spærrer? (under alle omstændigheder prøver jeg lige at afmontere)

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 00:27
PS: Mere til 1) Hvis CD "digitalt assignet" er OK med Denonen, se til, at der ikke samtidigt er phonostik sluttet til de to analoge CD-bøsninger. Samme for DVD o.l.
M.v.h. Carser

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 00:29

Oprindeligt skrevet af Soma Soma skrev:

Kan det være at denonlink spærrer? (under alle omstændigheder prøver jeg lige at afmontere)

Jeg ved intet om Denonlink, men det kan bestemt godt tænkes. Prøv! 

M.v.h. Carser

Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 00:45

Jeg har kun denonlink tilsluttet(det er denons egen digitale audiooverførsel) fra DVD til reciever. Ingen af de andre digitale indgange bliver benyttet.

Det nytter ikke noget at afmontere denonlink....

Alt andet er tilsluttet analogt (computer og fjernsyn), og ingen af de kanaler jeg har prøvet har noget andet tilsluttet af phono stik eller andet.

Jeg har også før (med succes) tilsluttet min playstation med et optisk kabel men igen da jeg jeg for nogle måneder siden efter at have rykket rundt på nogle ting ville tilslutte den igen virkede det heller ikke.

Redigeret af Soma - 08-April-2006 kl. 00:46
Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 01:06

Kanalmulighederne er

CD, DVD, Phono, Tape, VCR-1, VCR-2, VDP, DBS, V.AUX, TV, Tuner

Nogle af dem er selvfølgelig udelukket men har ellers forsøgt mig på

CD, VCR-1, 2, VDP, DBS, V.AUX som jeg alle har assignet til coax 1(eller 2, har prøvet begge indgange)

Selectoren har jeg forsøgt med indstillinger Stereo og Home Cinema. Alle muligheder er blevet kombineret. Jeg er løbet tør...

Måske er de digitale kanaler kaputte fordi det virker ikke som om der modtages signal

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 01:08

Oprindeligt skrevet af Soma Soma skrev:

Jeg har kun denonlink tilsluttet(det er denons egen digitale audiooverførsel) fra DVD til reciever. Ingen af de andre digitale indgange bliver benyttet.

Det nytter ikke noget at afmontere denonlink....

Alt andet er tilsluttet analogt (computer og fjernsyn), og ingen af de kanaler jeg har prøvet har noget andet tilsluttet af phono stik eller andet.

Jeg har også før (med succes) tilsluttet min playstation med et optisk kabel men igen da jeg jeg for nogle måneder siden efter at have rykket rundt på nogle ting ville tilslutte den igen virkede det heller ikke.

Hm...

Det første er altsammen i orden.

"Frækt" forslag:

Skru helt ned for og sluk receiveren og sæt coax'en fra Selector i en ledig analog audio indgang og vælg en TV-kanal, der helt sikkert er lyd på og vælg stereo i Sel.'s set-up.

Nu skal der være digitalt signal på udgangen.

Tænd så receiveren og vælg den valgte indgang og skru meget kortvarigt lidt op for lyden: Det vil høres som kraftigt støj i den ene fronthøjttaler.

Ingen støj? Defekt eller løst kabel, defekt Selector.

Støj? Så er kabel og boks uden for foreløbig mistanke. Måske er der så en defekt på et digitalt indgangskredsløb på din Denon.

Man kan komme til at zappe indgange, især fra pc-udstyr, hvis ikke alle netstik er trukket ud. Fordi netstøjsfiltre m. kondensatorer overfører lidt netspænding og vi ikke har jord på alt her i DK. Det kunne også forklare problemet, du nævner til sidst. Stik kan også ødelægges ved for kraftige ryk i kabler m.m.

Blot et par bud, håber du kommer tættere på, hvad der er årsagen.

Redigeret af Carser - 08-April-2006 kl. 01:11
M.v.h. Carser

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu