recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God DVB-T box...evt. med PVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod DVB-T box...evt. med PVR

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Emne: God DVB-T box...evt. med PVR
    Sendt: 14-Juni-2010 kl. 21:40
Hej

Jeg leder efter en rimelig OK DVB-T box med MPEG4 til modtagelse af frie danske kanaler samt svenske.

Budgettet er max. 1.000,-

PVR med mulighed for optagelse til USB harddisk med efterfølgende afspilning fra box ville være dejligt.

Vil man iøvrigt automatisk kunne se frie svenske kanaler på en MPEG4 box eller skal der særlig antenne til dette ? (bor i Lyngby så det er rimeligt tæt på Sverige)
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
mreiche Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2006
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 23:39
Jeg har lige forsøgt mig med AGK 10444 som kan købes i Bilka. Den var på tilbud tl 349 kr., men kan åbenbart stadigvæk købes til den pris på nettet ifølge http://www.bilka.dk/Catalog/AGK_DVB_T_MPEG4_boks_10444.aspx?Cata=bilkadk&PID=010958%28Purchase_Other_DS%29

Den kan optage på en USB-stick, men kan ikke genkende min 500 Gbytes USB disk. Det er samme menusystem og deraf formodentligt samme hardware som også findes i en boks af mærket Clint.

Hvis jeg kan få Bilka til at tage den tilbage, så får de den igen. Billedekvaliteten er bortset fra opløsningen på DR HD, i mine øjne ringere end gammeldags analog TV. Men sidder du langt fra TV'et, så ses det ikke. Jeg har testet den mod mit Samsung B8050, og jeg ved godt at det er produkter i 2 helt forskellige prisklasser. Selvom de får samme antennesignal, og jeg lader Samsung'en vise billedet via HDMI, så er der i billedet en del "digital-mosaik, imodsætning til Samsung'en indbyggede DVB-T tuner.

Hvis jeg lader AGK'en optage på en USB-stick og sætter den i fjernsynet, så er billedet dog helt på højde med Samsung'en. Bortset fra at der ikke er lyd med på DR HD. Det virker som om at AGK ikke læser alle informationer i DVB-T strømmen.

Hvis der er nogen som kan anbefale en anden DVB-T boks med PVR (via USB) som har et "perfekt" billede, så vil jeg gerne høre om det. Hvis den også har deling af optagelser via netværk, så må budgettet gerne være mere end 1000 kr... :-)

/Michael
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 23:50
Tak for "input", men nu forholder det sig sådan at jeg spurgte på en model der kunne anbefales...og ikke en, som du med egne gerne vil aflevere tilbage Wink

Jeg vil også sætte pris på, hvis tråden kan holdes omkring min egen forespørgsel og mine behov, og ikke om andre behov så som deling via netværk m.v.......ellers bliver det bare så mudret, som så mange andre tråde.

Håber du forstår.

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 23:56
Jeg kan anbefale Triax T405HD til 800 kr i Elgiganten. Den leverer det allerbedste billede jeg har set på en Box, og lyden er også fremragende. Og så er den en af de få der leverer "ægte" 5.1 surround fra DRHD.

Bruger den selv.Big smile

Redigeret af Kampus - 14-Juni-2010 kl. 23:57
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 07:00
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Jeg leder efter en rimelig OK DVB-T box med MPEG4 til modtagelse af frie danske kanaler samt svenske.

Jeg stillede nogenlunde samme spørgsmål forleden og fik intet svar. Måske fordi jeg satte grænsen ved 500 kr.

Men okay Triax 405 lader til at være eneste bud, for AGK, ABEO, Triax 409 og Denver modellerne lader ikke til at være nogen success.

Klaus
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 09:00
Efter den ny firmwareopdatering tør jeg godt anbefale Denver DMB 107HD, og til en pris på kr. 349,- bliver der også råd til en USB stick til at optage på indenfor din prisramme på kr. 500,-

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 13:24

Hej
Jeg leder efter en rimelig OK DVB-T box med MPEG4 til modtagelse af frie danske kanaler samt svenske. Budgettet er max. 1.000,-
PVR med mulighed for optagelse til USB harddisk med efterfølgende afspilning fra box ville være dejligt.
Vil man iøvrigt automatisk kunne se frie svenske kanaler på en MPEG4 box eller skal der særlig antenne til dette ? (bor i Lyngby så det er rimeligt tæt på Sverige)

Kampus har allerede anbefalet en god boks: Triax T-HD 405 hos Elgiganten.

Lad mig tilføje at Elgiganten også sælger Triax T-HD 409. Prisen er 899 kr. + fragt. Det er en boks med 2 tunere og mulighed for optagelse til usb-harddisk sådan som du ønsker det. Her er link til disse tilbud hos Elgiganten

Med hensyn til antenne: Måske har du allerede en stor udendørs UHF-antenne til at tage Sverige?
De bedste antenner er de traditionelle med mange korte tværpinde og passende til vejrs. Til dansk tv kan bruges en mindre UHF-antenne, og da du bor i Kgs. Lyngby få km fra Gladsaxe-senderen, er det højst tænkeligt at en indendørs antenne er tilstrækkelig. Det kan undersøges på dette Dækningskort. Bruger du eksisterende udendørs antenner, skal evt. filtre sandsynligvis fjernes.

Redigeret af Vilhelm - 15-Juni-2010 kl. 15:36
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Efter den ny firmwareopdatering tør jeg godt anbefale Denver DMB 107HD, og til en pris på kr. 349,- bliver der også råd til en USB stick til at optage på indenfor din prisramme på kr. 500,-

USB sticken har jeg i forvejen fra min 105'er, der nu er udstationeret i svigermors sommerhus.

Dog kan jeg se at 107'eren kan lide af syncproblemer, jeg tør ikke købe den med de få erfaringer der ligger lige nu.

Triax 405 ser ud til at være stabil, hvorimod 409'eren har en laaang tråd, med underlige fejl. Vil jeg have det, kan jeg lige så godt beholde min 105'er....

Klaus
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

...Måske har du allerede en stor udendørs UHF-antenne til at tage Sverige?
De bedste antenner er de traditionelle med mange korte tværpinde og passende til vejrs. Til dansk tv kan bruges en mindre UHF-antenne, og da du bor i Kgs. Lyngby få km fra Gladsaxe-senderen, er det højst tænkeligt at en indendørs antenne er tilstrækkelig. Det kan undersøges på dette Dækningskort. Bruger du eksisterende udendørs antenner, skal evt. filtre sandsynligvis fjernes.

Hej,

Først tak for feedback Embarrassed Vi har allerede én enkelt stor antenne på taget (en med mange tværpinde og så med en "havelåge" siddende bagest). Den kunne vi i de analog dage bruge til både dansk og svensk tv.
  1. Skal den ene antenne vi har nu pege mod Gladsaxe for at modtage både danske og svenske frie digitale kanaler?
  2. Du siger "intet filter", vil det sige at vi blot skal trække nyt coax kabel direkte fra antenne og ned til digitalboxen (idag sidder der vistnok en eller anden lille grå boks tæt på antennen, oppe på masten).
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 19:06

Flemming

Lyder da billigt....hvordan er optage kvaliteten når du afspiller efterfølgende og ser det på TV?
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 19:09

Flemming

Lyder da billigt....hvordan er optage kvaliteten når du afspiller efterfølgende og ser det på TV?

Da der er tale om digital optagelse uden reencoding, er der selvfølgelig ingen kvalitetsforskel på direkte TV og en optagelse. 

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

...Lad mig tilføje at Elgiganten også sælger Triax T-HD 409. Prisen er 899 kr. + fragt. Det er en boks med 2 tunere og mulighed for optagelse til usb-harddisk sådan som du ønsker det. Her er link til disse tilbud hos Elgiganten

Lige præcist den havde jeg også forelsket mig i, og bestilte den igår på nettet til afhentning i butikken....men herregud Elgiganten er den mest talentløse butik. Jeg ordrede online, valgte en butik der havde den på lager, og fik en ordrebekr. på at den skulle afhentes inden 48 timer.

Da jeg ankom til butikken gik ekspedienten hen for at hente den på hylden i butikikken, og allerede dér tænkte jeg, at så kunne det da være ligemeget  med at fourdbestille....og ganske rigtig var den udsolgt. Fuldkommen talentløst!

Kan kun anbefale andre ikke at bestille online, da det er det samme som at gå ned i butikken, for der bliver ikke langt noget til side efter ordreafgivelse.

...skulle bare lige af med min frustration, men tak for forslaget. Kender du forresten til andre steder der sælger den til samme pris ca.?
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu