Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JM37
Junior bruger
Oprettet: 13-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
|
Emne: Pana V10 taber kanaler - Hjælp Sendt: 16-Juni-2010 kl. 08:43 |
Hej Forum,
Håber I kan hjælpe mig.
Jeg har et Panasonic TX-P50V10, men jeg har desværre lidt problemmer :-(
Når jeg bruger DVB-C til mit Yousee kabel-tv, så taber mit fjernsyn periodisk kanalerne - i perioder taber det kanaler og/eller ændre på kanal rækkefølge.
Jeg bor i Glostrup og iflg. Yousee skal jeg bruge netværksID 150/151, har prøvet begge, men giver samme problem.
Yousee oplyser at der er modeller af tv, hvor man skal slå automatisk update fra, men kan ikke finde denne funktion.
Jeg har prøvet med nyeste firmware update og har haft sendt det ind til service, hvor de også kun har kørt firmware update, selv om jeg havde oplyst at jeg selv har updatet.
Er der forslag til dette med at det taber kanaler?
Har også en X20 fra Panasonic, dette tv taber ikke kanalerne - har også forsøgt at flytte mit V10 til anden adresse og her taber det også kanalerne - så det burde ikke kunne være mit tv signal.
Da jeg sendte skærmen ind til service, her oplyste jeg også at blæserne støjer når skærmen viser lyse/hvide farver - dette har de desværre heller ikke rettet ( dette kan jeg leve med, men taber kanaler er ikke ok )
Håber I kan hjælpe mig.
MVH
Johnny
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 11:22 |
Har du slået autoopdatering fra i menuen?
|
 |
JM37
Junior bruger
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 11:23 |
Kan ikke finde denne funktion i tvét - er der nogle som ved hvor jeg finder den?
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 12:59 |
Jeg er ikke sikker, men er der ikke en der hedder systemopdatering?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 13:04 |
JM37 skrev:
Kan ikke finde denne funktion i tvét - er der nogle som ved hvor jeg finder den? |
Inde i tuner menuen må den være. Det ved jeg fra mit tidligere DVB-T fjernsyn, og det må være det samme med DVB-C
|
 |
JM37
Junior bruger
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 13:23 |
Har ikke kunne finde den :-(
Har lige snakket med Panasonic, de kender også til dette problem med deres skærme taber DVB-C kanaler - men det skulle være rettet i firmware 2,16, så må hjem og se om det er samme version jeg har som er 2 uger gammel.
Har en kollega der har en Sony, kan ikke huske om det var Z eller W5500 - men Sony har også rettet via firmware
|
 |
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 13:37 |
JM37 skrev:
Har ikke kunne finde den :-( |
På mit X10 er det Menu, Setup, System Menu, System Update, Auto Update Search in Standby = off Min software version er 1206-10000 og jeg har ikke problemer med kanaler der forsvinder.
|
 |
JM37
Junior bruger
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 13:43 |
Det må jeg prøve når jeg kommer hjem i morgen
|
 |
amarone
Bruger
Oprettet: 19-September-2006
Point: 249
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 18:55 |
- Jeg har haft/har samme problem med min 3 uger gamle G20`er  Jeg har snakket med dem et par gange på Panasonic. Først en genindstallering af TV`et. Næste gang fik jeg at vide, at der kunne være noget med manglende kompatibilitet i mellem DVD-optager/Hdmi-stik og TV`et. Skiftede indgang på TV`et til DVD-optager-Hdmi-stikket. Så klart ud til at hjælpe. Problemet var b. la, at TV`mistede de favorit-kanaler, som jeg havde lagt ind. I heldigste fald kunne jeg nøjes med at at gå ind i menuen og vælge "favoritkanaliste 1" - så var de der igen. I NOGLE dage kørte det så uden symptomer, men i går var den dog lidt gal igen: Den havde ikke helt glemt kanalindstillingerne, men jeg skulle ind at vælge favoritlisten igen. Lige nu ser jeg hvor længe TV`et kan holde sig på en nogenlunde appelsinfri slingrekurs. Men hvis det begynder på igen HELT at glemme en hver indtastet kanal, må jeg jo gribe knoglen endnu en gang og ringe til Panasonic-folkene i Sverige. Og så må der nok kigges dybere på dyret. BORTSET fra det, er jeg ovenud tilfreds med TV`et 
|
 |
JM37
Junior bruger
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 21:24 |
Jeg kan først nå at kigge på mit i morgen :-(
Amarone, har du slukket for automatisk update? det er der mange som siger hjælper på DVB-C tuneren
Kommer tilbage når jeg har testet...
Takker for hjælpen
|
 |
amarone
Bruger
Oprettet: 19-September-2006
Point: 249
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 23:12 |
JM37: Nej, der var ikke slukket - den stod på "umiddelbart". Nu har jeg så prøvet, at slå den fra. Min aktuelle softwareversion - den opdaterede lige efter jeg havde fået TV`et - hedder i øvrigt 2.405 Tak for tippet 
|
 |
JM37
Junior bruger
|
Sendt: 18-Juni-2010 kl. 08:08 |
Så er jeg tilbage og har testet.....
Kan se firmware version i min V10 er 2.012 - som også er den nyeste, selv om Panasonic siger man kan update til version 2.016.
Jeg har slukket for auto update og nu ser det ud til skærmen holder på kanalerne.
Takker for hjælpen til jer alle.
God weekend
|
 |