recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mistænkelige priser hos.....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmistænkelige priser hos.....

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Emne: mistænkelige priser hos.....
    Sendt: 17-Juni-2010 kl. 11:09
Jeg kunne godt tænke mig en Oppo BDP-83, så jeg har kigget lidt på den et stykke tid.
De steder hvor jeg har fulgt den, er hos av-connection og av-precision, da jeg startede lå prisen på 4999 begge steder(den pris jeg husker). Så steg prisen til 5499 (den pris jeg husker), igen begge steder. Fair nok tænkte jeg.
Her til morgen kiggede jeg igen, pris 5995 igen.... begge steder.

jeg er ikke 100% på om det er de rigtige priser, men jeg er 100% sikker på, at priserne var de samme.

Er det bare mig, eller virker det lige en tand for underligt, til at det er et tilfælde?

Vil lige påpege at jeg ikke har noget imod de to butikker, og jeg har købt min reciever, som virker fint, hos av-connection.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 11:15
Et hurtigt gæt vil være, at de stigende priser skyldes, at dollaren er steget ganske meget de sidste par måneder.

Jeg mener, at (selskabet bag) AV-precision er importør, så den anden butik får den nok derfra.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 12:32
Så er det godt at jeg fik købt mens dollaren var billig Smile
Gennemsnitskursen nov 2009 var ca. 499, maj 2010 ca. 592 og nu er den ca. 606, så det passer meget godt.

Og hvis du kan spå om dollarkursen, ved du om du skal købe nu, eller vente lidt.

Redigeret af Brixen - 17-Juni-2010 kl. 12:37
Venlig hilsen
KB
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Jeg mener, at (selskabet bag) AV-precision er importør, så den anden butik får den nok derfra.

Ja, det er sådan det hænger sammen. Uanset hvor du køber den her i landet, så handler du med samme importør.

Det var i øvrigt 5395,- prisen steg til for nyligt, og nu er den tilsyneladende steget igen. Det var da rart jeg slap med de 5395,-, da jeg besluttede mig for at handle for nogle uger siden.
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 15:35
Dyrt taget i betragtning at da den forlod fabrikken, der kostede den lige lidt over 3000kr (499 dollars).
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 16:24
Transport, moms, told, to års garanti, regionskit + installation og test heraf og lidt fortjeneste. Jeg synes det kunne være værre. F.eks. kunne det være man slet ikke kunne købe den her i landet. Ting er altid væsentligt dyrere her end i USA.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2010 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Dyrt taget i betragtning at da den forlod fabrikken, der kostede den lige lidt over 3000kr (499 dollars).

Man må da gå ud fra at de også vil tjene lidt på den.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2010 kl. 09:00

Bare lige for at give den fra officiel hold, svarene der er givet er sådan set rigtige nok: Medlyd, der ejer AV Precision, er importør af Oppo. De sætter en vejledende pris og giver en avance til forhandlerne. Den vejledende pris svinger med dollarkursen, da den blev introduceret var dollaren under 5, nu er den over 6. Nogle gange kan man vælge at æde noget af den slags valuta-udsving selv i håb om at det ikke påvirker salget for meget, for det er da klart at til 6000,- sælger man ikke så mange som til 5000,-. Men da Oppo er et produkt med relativt lav avance, bliver den ret direkte følsom overfor dollarkursen.

Det samme er årsag til at den koster det samme alle steder, der gives en ret lav avance til forhandleren på den vejledende pris, derfor er der ikke nogen forhandler der har lyst til at sætte prisen lavere. Der er ikke nogen pris-aftaler, det giver bare lidt sig selv at prisen ikke bliver sat ned når der ikke er ret meget avance at give af.

At der så er nogle der har svært ved at forstå at avancen er lav når produktet koster det dobbelte af hvad den kan købes til i USA, kan jeg ikke gøre så meget ved. Når told/moms/fragt/regionschip/arbejdsløn til installation er betalt, og når man indregner at mængderabatten fra Oppo er _væsentligt_ lavere end hvad "normale" producenter ville give en distributør i avance, så ender Oppo'en med at være dét produkt i markedet der har den klart laveste avance, i hvert fald på vejledende pris. Nogle butikker vælger naturligvis at give rabat på vejledende pris på de produkter hvor der er plads til det, og så ender de måske nede på dén avance der er på Oppo'erne alligevel.

Som sagt, der er ikke noget vi hellere ville end at holde prisen nede, men vi kan ikke gøre noget ved dollarkursen. Vi tjener samlet set mindre på at sælge den til 6000,- med dollarkurs 6, end til 5000,- med dollarkurs 5 (pga. lavere samlet salg), så vi tuder mindst lige så meget over prisstigningen som kunderne gør, der er bare ikke så meget vi kan gøre ved det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu