|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() Sendt: 19-Juni-2010 kl. 09:47 |
Hej
Jeg har købt en NAS som jeg prøver at få sat op, så jeg kan tilgå den alle steder jeg kommer hen via webbrowsere, men jeg har lidt problemer med at få det til at virke.
Jeg har TDC internet og pga. mit telefonabonnement kører mit net først i en TDC Box (TDC router), som så kører videre i min egen hurtigere Linksys router. Min NAS er så koblet til Linksys routeren.
Jeg har koblet kablet i min Linksys fra TDC Boxen i WAN porten, er det korrekt? Og så er det noget med at begge routere skal have en fast IP? Jeg har på TDC Box'en oprettet Linksys'en som fast IP ud fra følgende guide: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20565
, men jeg ved ikke om det er rigtigt.
![]() |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() |
Guiden er rigtig nok, og WAN porten i Linksys'en er også det rigtige.
Derudover skal du have åbnet porte i begge routere. Det letteste er at åbne al trafik TDC routeren, og så kun bruge Linksys'en til at administre portåbninger til netværket. Det sker enten ved at benytte en evt DMZ funktion i routeren eller at oprette en port forward fra port 1 til 65535 til den ip-adresse Linksys'en har på WAN. I Linksys'en opretter du så forwards til NAS'en. Hvilke porte det er må du kunne se i opsætningen på NAS'en. Endelig skal du bruge information om hvilken ip du har på WAN på TDC routeren. Den kan du se på www.myip.dk Det er vigtigt at du har en fast ip-adresse fra TDC. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |