|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thomas_H ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 467 |
![]() Sendt: 19-Juni-2010 kl. 15:31 |
Hej, Jeg har snart en del 1280x720 klip af diverse bilfilm jeg har lavet: http://www.youtube.com/user/thhedk Dem har jeg jo liggende, typisk som mp4, men jeg kan jo lave dem om til hvad det skulle være. Kan man brænde dem på en DVD og smide i en BluRay afspiller? Altså ikke bare som filer, men som den rigtige BD-struktur så alle kan læse det? Findes der evt. et gratis program til det? Mvh Thomas H. |
|
--
mvh Thomas H. - www.thhe.dk |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
http://x264dev.multimedia.cx/?p=328
Ellers er der ikke rigtigt noget gratis til blueray - men du kan stadig lave det på DVD også i hd. |
|
![]() |
|
Thomas_H ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 467 |
![]() |
Ja det ser da ud til at kunne Encode, men de skriver da dette:
"The primary missing application is a free software Blu-ray authoring tool, to combine the video and audio streams to create a Blu-ray file structure with the menus, chapters, and so forth that we have all come to expect! Så det er vel stadig ikke til at brænde det med menuer og struktur |
|
--
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
hvor ikke købe en media player
det har de fleste gjort
bruger aldrig dvd eller andre former for skiver mere optager også via pvr og disse TS filer kan afspilles direkte bruger den til egne optagelser det er langt hurtigere Redigeret af xcardman - 19-Juni-2010 kl. 16:07 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja det ser mere rigtigt ud, det må jeg prøve |
|
--
|
![]() |
|
![]() |
Fordi det kunne være meget sjovt at give en DVD til dem jeg laver video for. |
|
--
|
![]() |
|
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Du skal ikke undre dig hvis den MultiAVCHD fejler af den ene eller anden grund Thomas, for programmet burde slet ikke have været smidt ud på nettet endnu til download. Creatoren har været lidt for hurtig og har smidt et fejl fyldt program ud på nettet til download.
Jeg troede først at det måske var noget der var galt hos mig siden den havde problemer med at læse forskellige fil typer eller at den pludselig crashede med andre typer den ellers godt kunne læse i starten, men efter at have kigget på videohelp.com fandt jeg ud af at jeg bestemt ikke var den eneste der havde bøvl med det program. |
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
På en DVD skive skal BluRay filen være i underformatet AVCHD, som har visse begrænsninger til sine data. Jeg har ikke nogen enkel metode til omkodning, men et par forslag, som begge bruger et købeprogram: Første forslag 1. Demux og omkod lyd til MP2. 'VideoRedo4' beskærer, omkoder lyd til MP2 og demuxer video og lyd, IKKE tekster. 2. Omkod lyden til AC3. MP2 omkodes til AC3 med 'ffmpegGUI'. 3. Lav MKV fil 'MKVmerge' laver en MKV fil ud af de to elementarfiler. 4. Færdig ACVHD. 'tsMuxR' konverter MKV til AVCHD. Andet forslag. 1. Demux video signalet 'tsMuxeR' demuxer video (og lyd), IKKE tekster. 2. Omkod lyden til AC3. 'TMPGenc 4Xpress' indlæser filen og omkoder lyden til AC3. 3. Lav MKV fil. 'MKVmerge' laver en MKV fil ud af de to elementarfiler, fjerner evt. fylddata.. 4. Færdig ACVHD. 'tsMuxR' konverter MKV til AVCHD. Erik Helmer Nielsen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |