|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
juldal ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() Sendt: 22-Juni-2010 kl. 12:26 |
Hej
jeg er noget forvirret omkring alle de her ny digitale modtagelser.
Jeg har et ca 2 år gammel Panasonic Viera fladskærm (ej indbygget DVB-C tuner)
Jeg vil rigtig gerne kunne modtage de digitale signaler som min antenne forening sender.
I dag modtager jeg analog signal direkte ind i fjernesynet fra antennestikket i stuen.
Men da antenne foreningen er ved at flytte en del af kanalerne over på digital, vil jeg gerne kunne modtage det.
Så jeg tænker jeg skal bruge en DVB-C modtager med MPEG4 ??
Jeg vil også rigtig gerne købe en harddisk optager og kunne pause og optage programmer mm.
Men hvordan er det muligt i forhold til digital signal modtaget fra antenneforeningen, jeg har spurgt min antenneforening, men de virker også lidt forvirret omkring det, eller også skal jeg bare have det bøjet i neon for at kunne forstå hvordan det virker??? ville bare nødig betale flere 1000 kroner for noget jeg ikke kan bruge...
er der nogen der har indsigt i det her, som kan hjælpe??
mvh
Juldal
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvem er leverandøren.? You See. Stofa. ?
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
![]() |
Du kunne jo købe en af de billige (7-800 kr.) Abeo eller Blue Tinum bokse. De har begge mulighed for timeshift samt optagelse på en USB stick eller harddisk.
Flemming Redigeret af fltk - 22-Juni-2010 kl. 12:59 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Hvad hedder antenneforeningen? Hvem leverer tv-signaler til antenneforeninger?
|
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Dette er vigtig at vide, for man kan ikke bare bruge alle DVB-C bokse med alle udbyder (ikke uden at købe et speciale kort). Hvis du har Stofa eller YouSee, er det let at vælge her vælge man de bokse som Stofa eller YouSee sælge/lejer. Hvis du ikke ønsker at bruge Stofa eller YouSee DVB-C bokse, kan de betale sig at købe den hos www.av-connection.dk og de er god til at give det rigtig råd. Redigeret af Startrek - 22-Juni-2010 kl. 13:18 |
|
![]() |
|
YouSeesupport ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
Hej Juldal. Ved du hvilken udbyder du har? Er det Stofa eller YouSee? Hvis det er YouSee kan du faktisk leje en digitalboks (Samsung SMT-H3126) med indbygget harddisk, som ville kunne give dig adgang til de digitale kanaler du søger, optage og starte udsendelser forfra. Se mere på: http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Overblik.aspx Stofa har en tilsvarende boks, hvis der er dem du har som udbyder. Håber dette svar kan hjælpe dig lidt på vej. Dan YouSee Support http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/ Interesseret i at teste software til YouSee's Samsung-boks? Se mere på www.youseepiloter.dk |
|
Med Venlig Hilsen
Kasper og Dan YouSee Support http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/ |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Ved ikke om YouSee har fået løst de dumme problem de har med Samsung SMT-H3126 (indbygget harddisk), de udgave uden harddisk Samsung SMT-H3106 er stor se fejlfrie efter den sidste opdater.
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Forbrugerrådet og Forbrugerstyrelsen er i mine øjne udenfor enhver pædagogisk rækkevidde, i forhold til Forbrugere og Programudbydere/Tekniske fordeler Firma. Samme Institutioner har levet godt med tingenes skæve tilstand. Nu er dette her godt nok Off Topic men i een af dagens Gratisaviser fik YouSee og Stofa den slags reklame, som samme vel helst var foruden. Det jeg mener er at når andre kan anvende negativitet, har jeg vel en ret til samme mangel på Positivisme!
|
|
![]() |
|
juldal ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Hej alle
Vores antenneforening er ret lille kun omkring 100 hustande, derfor blev den for et par år siden købt ag GOD TONE i sønderjylland, som efterhånden dækker hele region syd.
De køber mindre antenneforeninger og opdaterer grejet, der ellers ville blive al for dyrt for en så lille forening som min..
De har også en DVB-C tuner de anbefaler til 1000,- tror det er en TRIAX, (har jeg hørt blandet om)
Så det er ikke en af de store der sætter sig på kanalerne og tilbyder deres egen grej..
mvh
Juldal
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis du gerne vil kunne optage, så skal du gå efter en PVR model, eller en der kan optage på en extern HDD. De billige modeller er er ikke så gode.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Hm! Det ville være bedst med præcise oplysninger og henvisning til en hjemmeside. På dette lidt underlige sted Tinglevnet kan man bl.a. læse følgende: Såfremt man ikke råder over et tv-apparat med indbygget DVB-C modtager, kan der købes en ekstern boks (f.eks. TRIAX C-HD 415 CX) der kan anvendes til at modtage kanalerne. Listeprisen for denne TRIAX boks er ca 1995,-, men den kan ofte købes for ca. 1500,-. I samarbejde med Nordit kan en lokal radioforretning (eller foreningen selv) sælge boksen for f.eks. 995,-. Antenneforeningen har bestilt de nødvendige kort hos God Tone, Niels Poulsen forventer disse leveret i løbet af relativ kort tid.Gælder de oplysninger mon for dig? Så må man jo håbe at de har styr på det, og ved hvad de anbefaler. Det er tale om en Triax-boks med Conax kortlæser, der ikke kan bruges til hvilke som helst kort, så det er vigtigt at få klarhed om sagen. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |