recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med Lebara og iPhone?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaring med Lebara og iPhone?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med Lebara og iPhone?
    Sendt: 23-Juni-2010 kl. 22:13
Hej.

Jeg fik Telia til at låse min kones iPhone op, så hun godt kan bruge den med sit Lebara taletidskort. Men én ting har jeg endnu ikke fundet ud af. Hun har nemlig et tilføjelsesprogram "Music Playlist" fra Mixpod, så hun kan høre sine playlister fra MixPod. Men det kræver at hun går på internettet. Herhjemme virker det fint, da den kan gå på vores trådløse netværk. Med Telia simkortet virker det fint også udenfor hjemmet - men ikke med Lebara kortet. Jeg har forsøgt at hente gprs indstillinger efter disse anvisninger, men den siger at det kan den ikke. Er der nogen der har erfaringer med det? Jeg går ud fra at det har noget med gprs indstillinger at gøre.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 09:12
Nu ved jeg ikke om Lebara skal have specielle indstillinger, men på Telenors net som Lebara benytter. Skal APN sættes op før Data netværk virker.
Men hvis de bruger andre indstillinger skal du lige skrive dem ned inden du ændrer. På din iPhone under Settings - General - Network - Cellular Data Network, skal der under Cellular Data stå:

APN: internet
Username: "ingenting"
Password: "heller ingenting"

Hvis mms virker skal du ikke ændre noget her, men ellers skal der stå:

APN: telenor
Username: "ingenting"
Password: "heller ingenting"
MMS Proxy: 212.088.064.008:8080
MMS Max Message Size: 307200

Igen, jeg ved ikke om Lebara benytter samme indstillinger, derfor skriv de oprindelige ned inden du ændrer så du kan komme tilbage til de oprindelige.
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 09:21
Hvad er APN og hvor finder man det henne? Ifølge Lebaras hjemmeside skal APN stå til: "APN skal fra denne dato være internet.lebara.dk hvis du fortsat ønsker at bruge GPRS".

Thorvald.
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 09:23
Men, bør du kunne køre data via Lebara?
Jeg tror ikke du kan bruge GPRS til meget, da det er ret sløvt, desuden koster det 2,49kr/MB.
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvad er APN og hvor finder man det henne? Ifølge Lebaras hjemmeside skal APN stå til: "APN skal fra denne dato være internet.lebara.dk hvis du fortsat ønsker at bruge GPRS".
 Som skrevet:
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

På din iPhone under Settings - General - Network - Cellular Data Network, skal der under Cellular Data stå:
Men skriv internet.lebara.dk i stedet for internet.
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Men, bør du kunne køre data via Lebara?
Jeg tror ikke du kan bruge GPRS til meget, da det er ret sløvt, desuden koster det 2,49kr/MB.
Øøøh, det ved jeg ikke. Men hvad er det så det originale Telia abonnement til iPhone bruger, hvor det tilsyneladende virker fint? Har Lebara noget andet data end GPRS??

Thorvald.
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 09:41

Øøøh, det ved jeg ikke. Men hvad er det så det originale Telia abonnement til iPhone bruger, hvor det tilsyneladende virker fint?
Hvis APN indstillingerne passer til Telia, som det tyder på, kan disse ikke bruges på Legara's (Telenor's) net. De skal derfor ændres til de passende. Du skifter jo SIM kort, og dermed også det net som telefonen hører til.

Har Lebara noget andet data end GPRS??

Jeg kan ikke se at de skulle tilbyde andet Unhappy
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu