recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nemmeste program til rip af DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNemmeste program til rip af DVD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Emne: Nemmeste program til rip af DVD
    Sendt: 24-Juni-2010 kl. 10:27
Hej

vi er nogle stykker der er ved at sætte et hjemmenetværk op. Der er DLNA i vores tv, og vi har indkøbt NAS disc til formålet. 
TV'et understøtter ihvertfald Xvid filer, men findes der et program der gør det nemt at rippe fra DVD til Xvid. (ved godt det går ud over kvaliteten, men det skal primært bruges til børnefilm så ungerne ikke behøver at pille ved skiverne)

Er der også nogle programmer hvor man kan vælge et undertekst spor direkte fra DVD skiven når man konverterer?

på forhånd tak. 

MortenP
Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2009
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 11:20

http://www.magicdvdripper.com/ er nok noget af det nemmeste..

http://dvdfab.com/en/download.htm er nok noget af det bedste..

EDIT: Men hvis du kan afspille .ISO-filer er det helt klart at foretrække (Brug fx PowerISO)

Redigeret af MarkR - 24-Juni-2010 kl. 11:39
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 21:40
find ud af hvilke formater der understøttes i dlna på tv'et - jeg er absolut ikke sikker på at xvid nødvendigvis er understøttet på tv'et via dlna, men det kommer an på hvilket tv det drejer sig om. ud over det voæ jeg sige at handbrake kan rippe og encode direkte til en h.264 fil som nok er bedst understøttet af dlna (det er vist noget med at nogle sony tv'er kun kan klare mpeg2 og ikke mpeg4 over dlna.) handbrake.fr er hjemmesiden. og det er faktisk en one-button løsning.
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 00:48

Bruger selv Handbrake til at komprimere mine DVD'er med, men den kan ikke dekryptere DVD'er. Til ripning/dekryptering kan fx bruges DVD Decrypter (gratis og simpel - virker til de fleste ældre skiver, dog ikke nogle af de nyeste som jeg har prøvet)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu