Det kan være der er andre end mig der har stået i situationen hvor de gerne ville tilslutte deres Wii med HDMI, men det er bare ikke muligt.
Jeg vil derfor dele den løsning jeg fandt på problemet.
Det er en adapter der sættes i display-udgangen bag på Wii, hvorefter der kan tilsluttes HDMI. Der skal ikke sættes strøm til eller lignende.
Der bliver ikke opskaleret, så du får ikke bedre kvalitet, men blot muligheden for at tilslutte med HDMI, istedet for component. Det er stadig op til Wii'ens "HD-opløsning" på 480p.
For mig er dette en fordel, da min AV Reciever ikke kan konvertere et analogt signal til at blive output'tet via HDMI udgangen, så jeg skal ellers have både HDMI og Component kabel tilsluttet TV'et.
Jeg har kørt med den i et par uger, og har ikke oplevet nogen problemer overhovedet.
Den har kostet mig ca. kr 250-300, hvilket jeg synes er ganske godt givet ud. Levering tog vist lige over en uge, men den sendes også fra USA, så det er vel forventeligt.
Jeg har set et par andre lignende løsninger, men denne var den eneste der ikke skulle bruge ekstra strøm, så jeg tænkte at jeg ville starte med den og se hvordan det gik.