recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så kom den! iPhone 4!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå kom den! iPhone 4!!!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Emne: Så kom den! iPhone 4!!!
    Sendt: 26-Juni-2010 kl. 14:52
Jeg havde pre-ordered iPhone 4 den 15/06 straks de åbnede for "portene" om morgenen. Som man kunne forvente, var der andre der havde fået samme gode idé, for da jeg mødte op foran den mega store Apple Store på Regent St. kl. 14:30 den 24/06, var der en monster kø - som blev længere og længere efter jeg var kommet til. Nå, vi fik da heldigvis serveret sandwiches, æbler (ti hi), brownies og vand (de to sidstnævnte ting i så store mængder, at jeg vist lige har fået min brownie lyst  styret for de næste par dage). Anyways, efter 5 timer og 30 minutter, havde jeg købt og betalt min iPhone 4. Tadah!

Nå, hjem (til min "familie" i Greenwich) og klippe mit gamle SIM-kort ned til et MicroSIM-kort. Det gik forbavsende let. I med kortet, tilslut til iTunes og få minutter efter fik jeg besked om at telefonen var registreret og TDC-logoet tonede frem oppe i venste hjørne, så det virkede som om at der var hul igennem. Så efter at have sync'et backuppen over på iPhone 4, fik jeg lige prøvet det en telefon jo allerhelst skal kunne, nemlig foretage og modtage opkald - det virkede :-).

Hvad kan jeg sige, alt virker bare på den telefon. Glidende og lækkert. Begge kameraer funker som de skal, skærmen er ekseptionelt god, finishen er for fed, mutitasking og grupper spiller også, gyroen ligeså.

Kom nu bare med det, og kald mig en Apple fanboi og hvad i ellers kan finde på af infantile ting :-). Men iPhone 4 får 6 ud af 6 stjerner af mig, og sætter endnu en gang Apple i førersædet mht. smartphones. Eneste "minus" er umiddelbart, at den er så meget tyndere end den gamle model, at mit DKK 2 K Hermés sleeve faktisk er for stort nu...

/Nils


Redigeret af nbu001 - 26-Juni-2010 kl. 16:50
           
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 15:06
Du har ikke et eller andet sted hvor du poster nogle billeder taget med kameraet ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 15:11
Husk nu at holde rigtigt på den ellers mister du signalet med "det smarte nye metal" de bruger som antenneTongue
Og Steve Jobs er da som sædvanlig ligeglad med hans kunder, de kan jo bare lade være med at pakke den ud, det er jo deres egen skyld Dead de må kun bruge 3 finger til holde den med.


Redigeret af klander - 26-Juni-2010 kl. 15:12
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Du har ikke et eller andet sted hvor du poster nogle billeder taget med kameraet ?


Will do, lige om snart...

/Nils
           
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Husk nu at holde rigtigt på den ellers mister du signalet med "det smarte nye metal" de bruger som antenneTongue
Og Steve Jobs er da som sædvanlig ligeglad med hans kunder, de kan jo bare lade være med at pakke den ud, det er jo deres egen skyld Dead de må kun bruge 3 finger til holde den med.


Jeg har ikke haft de problemer du der beskriver. Desværre LOL.

/Nils
           
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Husk nu at holde rigtigt på den ellers mister du signalet med "det smarte nye metal" de bruger som antenneTongue
Og Steve Jobs er da som sædvanlig ligeglad med hans kunder, de kan jo bare lade være med at pakke den ud, det er jo deres egen skyld Dead de må kun bruge 3 finger til holde den med.


Jeg har ikke haft de problemer du der beskriver. Desværre LOL.

/Nils
Det var da godt,
men hvis du får kan du eller andre der får den læse lidt her.
 
 
 
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Husk nu at holde rigtigt på den ellers mister du signalet med "det smarte nye metal" de bruger som antenneTongue
Og Steve Jobs er da som sædvanlig ligeglad med hans kunder, de kan jo bare lade være med at pakke den ud, det er jo deres egen skyld Dead de må kun bruge 3 finger til holde den med.


Jeg har ikke haft de problemer du der beskriver. Desværre LOL.

/Nils
Det var da godt,
men hvis du får kan du eller andre der får den læse lidt her.
 
 
 


Jamen, skribenten noterer sig jo til sidst at, "Denne skribent har haft sin iPhone 4 i to dage og kan på ingen måder reproducere problemerne med at svække eller helt miste forbindelsen til mobilnettet. Jeg har prøvet at holde iPhone 4 på alle mulige måder, og den bliver ved med at have en god og stærk forbindelse til 3G-nettet. Jeg har prøvet at bruge mobilen i flere forskellige områder her i Las Vegas og omegn, og den har opført sig pænt hver eneste gang, jeg har rørt ved den.".

Nu kender jeg ikke Jeppe Christensen og hans "pålidlighedsfaktor", men det kan da kun tolkes som om at han ikke oplever problemet. Nu har jeg så også selv prøvet at holde telefonen på 117 forskellige måder, i et område hvor der er notorisk dårlig dækning med alle de telefoner (Nokia, Ericsson, Samsung, Sony-Ericsson, LG) jeg har haft gennem de sidste 10 års tid, og jeg oplever heller ikke nogen forskel uanset hvordan jeg holder den. Det er lige godt, eller dårligt, uanset hvad jeg gør Confused.

/Nils
           
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6995
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 16:57
Tillykke med den nye lille

Glæder mig til jeg modtager min .   men må pænt vente til den danske udgivelse.  Tror desvære at huset / familien også ønsker sig den     så det bliver dyrt
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tillykke med den nye lille

Glæder mig til jeg modtager min .   men må pænt vente til den danske udgivelse.  Tror desvære at huset / familien også ønsker sig den     så det bliver dyrt

Tak, den er rigtig "nuser" Big smile.

GBP 599 == DKK 5.413,48 sådan rundt regnet Wink, måtte jeg slippe Shocked. Well, det er jo set værre Smile. Men til hele huset løber det selvfølgelig op Ouch. Men så fik jeg altså også 8 brownies oven i hatten - tror jeg det var...

/Nils


Redigeret af nbu001 - 26-Juni-2010 kl. 17:30
           
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Du har ikke et eller andet sted hvor du poster nogle billeder taget med kameraet ?


Will do, lige om snart...

/Nils


Så fik jeg lige skudt et par hurtige fotos ud ad vinduet/fra altanen:

http://picasaweb.google.com/nils.buch/IPhone4FirstPhotos#


Redigeret af nbu001 - 26-Juni-2010 kl. 18:12
           
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Så fik jeg lige skudt et par hurtige fotos ud ad vinduet/fra altanen:

http://picasaweb.google.com/nils.buch/IPhone4FirstPhotos#
Det der er jo fremragende billeder. Jeg synes faktisk at både min iPhone 3G og 3GS tog gode billeder (udendørs vel og mærke, for indendørs eller i mørke har de begge problemer), men det der overgår dem væsentligt.
Det viser jo også bare at Mpix ikke er alt, for hvad skal vi med 7,2 eller 10 Mpix når vi kan tage sådan nogle billeder med 5 Mpix.

Jeg kunne godt tænke mig at se nogle indendørs billeder, både i dagslys og i aftenmørke, både med og uden blitz, hvis muligt. Det er nok der jeg føler at min iPhone 3GS har størst problemer.

Og hvis du har mulighed for at optage noget HD-video, ville det være super. Jeg er meget spændt på kvaliteten af det, for det må alligevel være noget komprimeret når optages med sådan en lille telefon.


Udover det så tillykke med den. Jeg ser meget frem til at få skiftet min 3GS ud, forhåbentligt relativt kort tid efter dansk launch.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 02:13
Selv om jeg ikke just er "æblemand", så kan jeg jo godt bidrage med et brugbart link vedr. dens fotodel. Wink 
 
På en af Danmarks største fotoportaler - Fotostart.dk - har Jakob, sidens ihærdige styrmand, kigget på iPhone 4's fotodel:
Her gennemgås dens specifikationer, set med en fotoekspert/entusiast's øjne
Der er også henvisninger til billeder taget med iPhone 4.
 
Take a look - hvis det sku' vær'. Cool
 
Ka' iøvrigt anbefale at besøge siden, hvis man gerne vil lære noget om foto. Har selv lært en hulens masse. Thumbs Up
 
Mvh. Roland
 
 


Redigeret af Roland - 27-Juni-2010 kl. 02:39
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu