|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() Sendt: 25-Juni-2010 kl. 14:13 |
Hejsa
Jeg har prøvet at installere WIN7 på min PC med mit LG GGC-H20L Combo Drive (Blu-Ray afspiller).
Dette var ikke muligt, selv om jeg hentede og brugte ULi® 1573 Chipset driver. Når WIN7 var godt igang med at installere, så fik jeg pludselig BSOD.
Fint tænkte jeg, jeg smider et Alm. Drev i pc istedet, og vupti, ingen problemer med installationen.
Nu er problemet så bare, at når jeg smider mit Blu-Ray drev i, igen, så fryser PC total når jeg smider en skive i drevet.
Har surfet nettet tyndt, kan ikke finde en umidlbar løsning, måske i kan hjælpe her.
Min PC er af følgende dele.
ASROCK TWIN 775 Bundkort http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775Twins-HDTV
2 G Ram
Dual Core CPU
ATI HD3450 Grafikkort.
PCI-E Soundblaster.
Hauppauge HVR1300
og et par SATA Harddiske.
Jeg har prøvet med alle kort ude af pc, dette ændrede ikke noget. Har også prøvet kun uden Lyd, og kun uden Grafikkort, Kun uden HVR1300,Har prøvet med ATA Harddisk, har byttet om på ramklodser, har prøvet andre ramklodser. Nu har jeg givet op. KAN det virkelig passe at mit Blu-Ray drev ikke kan med WIN7 ?? .
LG siger at de ikke vil gøre noget, eller lave ny driver, eller ny firmware.
Nogen her der har en godt ide? måske endda løsningen på dette problem.
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
Kan se at der er flere der har problemer med sata blu-ray drev sammen med via chipset. Spørgsmålet er om det samme gør sig gældende med ULi?
|
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() |
Hmm så det er måske generelt for det drev.... Det skal siges at jeg kører med det under windows xp og der kører det fantastisk.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ser ud som om jeg skal købe et nyt drev...så meget for kompabilitet
![]() |
|
![]() |
|
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
Jeg har desværre ingen bud på hvad der kan være galt, men jeg har samme drev og det kører fint i Win7 (Home premium). Mit bundkort er et Asrock P55 Extreme (Intel chipset) med i5-750.
|
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|
![]() |
|
![]() |
RogueAgent ... hvilken driver og hvor har du fundet den ? :) .....
|
|
![]() |
|
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Mit afgørende spørgsmål til jer 2 (RogueAgent & Brianigen) er om i
begge kører 32bit eller 64bit, for googler man lidt angående Win7
problemer med det drev, så er alle de problemer folk beskriver af den
ene eller anden art Win7 64bit relateret.
Redigeret af Aspagilus - 28-Juni-2010 kl. 14:34 |
|
![]() |
|
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
Mit chipset er Intel P55, det var det der fulgte med bundkortet.
Jeg kører Win7 Home Premium 64bit, hidtil uden problemer (ihvertfald ikke med LG drevet). Min PC kører iøvrigt dualboot, så jeg har Win7 64bit på een partition og XP 32bit på en anden, jeg har et par programmer og hardware jeg bruger meget som ikke findes i Win7 kompatible versioner. |
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|
![]() |
|
![]() |
Aspagilus ...Jeg kører 32 bit ...(sorry for den lange svartid)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |