|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sorenp ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2010 Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 29-Juni-2010 kl. 21:13 |
Jeg har købt en analog/DVB-T/C TerraTec H5 USB tuner fra Getmore.
Jeg har installeret driverne (nyeste) og Home Cinema både på Win XP SP3 og Vista SP2, men har absolut ingen success med at finde kanaler på Marielyst Fibernet (YouSee). Jeg har scannet på mange forskellige måder med DVB-C valgt - uden at finde noget. Home Cinema viser ikke analog tuner som en mulighed så det har jeg ikke kunnet prøve. Jeg har også prøvet at købe DVBViewer, men en scanning med den giver heller ikke nogen success. og ja - signaler er der godt nok. Et billigt fladskærms-TV fra Føtex kan sagtens finde dem. Jeg vil bare høre om der er nogen, som har nogle særlige tips til hvordan jeg kan få noget somhelst ind med TerraTec H5? (og hvilken DVB-C USB-tuner som I ellers kan anbefale?) Pft.
|
|
Søren P
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
Jeg har en terratec cinergy htc usb xs hd på stofa's antennenet og det eneste jeg har gjort for at få de digitale kanaler ind er :
under indstillinger(settings) og fanebladet scan
har jeg valgt tuneren dvb-c i device
i filter : Free to air
Scan mode : Scan by region
Region: all
Du vil ikke kunne finde noget på analog tuner da der ikke sendes noget på det analoge sendenet mere.
Derimod kan du prøve dvb-t med den lille medfølgende antenne, for at se om du kan finde noget der.
Theilo
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
På kabel-tv fra YouSee, som der er tale om her, er der stadig masser af analoge kanaler. Men det er egentlig uinteressant, for de findes alle digitalt. Når man har anskaffet DVBviewer kan man evt. hente TransEdit, som er et rigtig godt program til scanning efter kanaler. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
Havde lige glemt at det var på kabelnet, så selvfølgelig er der analog ( tak for reminder dkscan) Jeg har kun prøvet terratec's eget software og så mediecenteret i win7, og begge programmer finder fint kanalerne fra stofa.
Er dvb viewer bedre end de andre programmer?
For så kunne det være at jeg skulle have fat i det program i stedet for.
Theilo
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Jeg synes det er langt bedre end Terratec Home Cinema. Ikke mindst fordi der findes et hav af udvidelser. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
![]() |
ok tak for svar
Kunne være at jeg skulle skifte, for er ikke så vild med terratec's software |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9422 |
![]() |
|
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Det er aldrig lykkes mig at finde nogle programmer med Terratecs eget program, så er også hoppet på DVBviewe. Der er en del bøvl med Terratecs software, der ofte ikke kan finde en dart.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
Jeg kører med Terratec H5 usb uden problemer, har benyttet den med DVBViewer og kører nu med Mediaportal på YouSee's kabelnet.
Hvis det er planen at benytte det på en arbejdscomputer, så vil jeg anbefale DVB-Viewer. Er det derimod til et mediecenter, så vil jeg anbefale Mediaportal. Redigeret af Cyberguyen - 14-Juli-2010 kl. 16:18 |
|
![]() |
|
Daniell ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Jeg har til hensigt at anskaffe mig enten Terratec H5 eller TerraTec Cinergy HTC USB XS HD, men har lidt svært ved at se forskellen på de to om nogen, ud over antallet af knapper til fjernbetjeningen til dem.
http://www.terratec.net/en/products/TerraTec_H5_83188.html http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_HTC_USB_XS_HD_57290.html Jeg kan forstå at begge har både DVB-C og DVB-T (det fremgår også af Terratecs hjemmeside). Forhandlere på nettet nævner dog ikke alle, at TerraTec Cinergy HTC USB XS HD også har DVB-C. Hvilken af de 2 kan anbefale frem for den anden, og hvorfor? Jeg har brug for både DVB-T (til sommerhuset) og DVB-C (til der hjemme med Yousee). ---------------------- Fandt svaret i en anden tråd her: http://forum.recorder.dk/forum_posts.asp?TID=74995&PID=773271&title=terratec-h5-vscinergy-htc-usb-xs-hd Redigeret af Daniell - 04-August-2010 kl. 07:45 |
|
![]() |
|
Jakobii ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
@Daniell
Det har været oppe herinde før, den eneste forskel er at H5eren er sort, har en lidt anden fjernbetjening som du selv nævner, og at den kommer i en lidt mere eksklusiv indpakning(stål boks). Hvis du er ligeglad med farven, eller hvis beige passer bedre ind hos dig, ville jeg vælge den billigste. Jeg endte med at købe H5eren, bruger den næsten kun til DR HD og Canal9 via Yousee, da de ikke kan tages via mit tv med analog/dvb-t tuner. Jeg bruger Terratec Home Cinema, ikke den version der fulgte med da den var virkelig dårlig og langsom, men en opdateret version der kører fint..Men hvis Jeg brugte den mere ville Jeg se på en af de andre nævnte programmer. Det kan være min kommer til salg herinde efter den 31.8.2010, da jeg fraflytter den dato, og overvejer boxertv med medfølgende tuner. Det bliver ikke før da jeg ikke kan undvære Canal9(superliga) måneden ud.. Redigeret af Jakobii - 04-August-2010 kl. 08:26 |
|
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
|
|
![]() |
|
Daniell ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
@Jakobii
Super, tak. Og tak for tips omkring programmer. Jeg har netop bestilt den billigeste (hvide/beige), men ellers mange tak for dit indirekte tilbud :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |