|
en billige projektor |
Besvar |
Forfatter | |
the-fu-fighter
Junior bruger Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Emne: en billige projektor Sendt: 30-Juni-2010 kl. 11:12 |
hej alle.. hvis i skulle anbefalede en projektor til omkring 6000, hvad skulle det så være, den skal bare bruges til at se en film på i ny og næ.. og den må gerne have en opløsning på 1920+1080
jeg har selv kigge på den her : http://www.sekvencia.dk/PartDetail.aspx?q=p:2544270;c:36168 på forhånd tak... |
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 11:18 |
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=636039 har hørt superlativer om denne.
Ved ikke om HD20 er den nye udgave den har Hifiklubben for lidt over 8k.
Min mate har den gamle 720p udgave, den gør det RIGTIG godt, på hans 110" lærred, larmer lidt, men det er ikke slemt.
men Benq skulle også være ok.
|
|
the-fu-fighter
Junior bruger Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 11:23 |
hvad er forskellen mellem 180 watt og 230 watt.
sorry men er total noob på projektor fronten.. |
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 11:31 |
det er lampe styrken, det samme som i hjemmet en 50watt pære giver mere lys end en 20watt samme med projektor en 180 giver mindre end 230watt, men det er ikke altid lysstyrke man slogs med, så længe man mørklægger godt nok, så behøver du ikke blæse enorme mængder lys ud, så er farvenøjagtighed, bevægelses kompensation og så videre, vigtigere.
ved den gamle HD65 som kostede 4k i 720p fint blæser billede i lyst område, SORT er selvf ikke sort, men det er brugbart, har set en del VM kampe på en.
tit kører du også en pære i eco mode, mest pga. larm men også fordi du får 2xpære timer ud af den, og i mørke har du slet ikke brug for alt det lys..
der er nogle folk herinde der er MEGET klogere på det her end jeg er..
|
|
Henrik S-A
Bruger Oprettet: 05-September-2007 Status: Offline Point: 91 |
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 12:00 |
Jeg har for nyligt købt en BenQ W600 til 4200,- leveret. Den smider billedet op på en bar væg, og gør det fortrinligt efter min mening. Jeg synes det er en god begynderprojektor inden man går ud og bruger 20-30.000 kr.
Den lider dog noget under regnbue-effekten men det kan jeg til nøds abstrahere fra. Det vil sikkert genere andre mere end det generer mig. Larmer gør den også, men der kan man skrue op for lyden for at kompensere.
mvh
Henrik Redigeret af Henrik S-A - 30-Juni-2010 kl. 12:02 |
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 16:17 |
Jeg har en HD65, og synes den gør et fremragende job på et 100" lærred, og mørklægning. Så i den prisklasse vil jeg mene den er ret overlegen. Kan ikke forestille mig at en HD20 skulle gøre det dårligere. Uanset hvad du vælger er mørklægning et must.
|
|
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Sendt: 01-Juli-2010 kl. 09:02 |
mer vil ha mer :-)
vær smart og køb en brugt, så får du mere guf for pengene, og kan se om det er noget du kommer til at brænde for og derfor aligevel vil have en bedre senere,
der er netop masser af de billige i omløb netop fordi mange starter op med dem,
og senere finder ud af at det vil have mere.
|
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
|
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Sendt: 01-Juli-2010 kl. 09:18 |
når man købe brugte projektore er der lige et par ting man bør checke,
er prisen billig nok til at det giver mening ?
er der stadig lampe garanti ?
hvad koster en ny lampe ?
kan den skaffes i DK ? dobbelt check hvis ældre type ?
hvad siger lampe tælleren ?
er der støv inden på panelerne ? eller laver den perfekt hvid på hele skærmen,
checkes også ved at dreje focus og stille skarpt på optikken i stedet, så ses støv meget tydeligt.
brug også en color bar og grå tone test for at se om farverne er nogenlunde ens,
samt om de tracker på gråtonerne,
det er klart at jo ældre og jo billigere, jo ringere performance må man regne med er ok.
|
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |