Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Rune k
Junior bruger
Oprettet: 29-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
|
Emne: indspille ferie video på dvd Sendt: 29-Juni-2010 kl. 15:24 |
Hej.
Jeg står og skal spille ca 100 ferie video ind på dvd, men har kun en pioneer dvd recorder, men kan jeg bruge en af disse her.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=453662
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=386641
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=429718
da jeg jo ikke vil slide drevet op i min dvdrecorder. Og hvilken en er bedst og vil kvaliteten blive det samme som med en dvd recorder. Det er fra digital cam de skal overspilles.
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 15:43 |
Jeg er bange for at du ikke vil blive tilfreds med resultatet med nogle af de foreslåede løsninger. Billedkvaliteten vil ikke matche den kvalitet du kan få med din recorder. Desuden vil du sandsynligvis ryge ind i A/V synch problemer, da disse capture tingester ikke har indbygget en time base corrector, som en recorder jo har. Hvis jeg var dig ville jeg nok vælge "at slide drevet op i din recorder".
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 16:55 |
Der er også et andet problem du vil rende ind i, og det er holdbarheden af skiverne. Jeg har i en del år haft Ferievideoer og andet at ligge på DVDer, men de er nu så dårlige, at det har været nødvendigt at overføre dem alle til en HDD, som så tilsluttes til Mediecentret eller anden PC når de skal ses. Så alt vil nu kun blive opbevaret på HDDer.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Rune k
Junior bruger
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 17:31 |
Radiomanden ja problemet er så bare der er 7 andre der skal have de video, da vi er en gruppe der rejser sammen, og nu er det jo ikke sådan at de film skal afspilles hver dag, men bare så alle har en dvd med de ferievideo liggende
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 17:37 |
Nå på den måde, så er det enten på Recorderen det skal gøres, eller på PCen, der ligger den vel også efter den er redigeret.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Rune k
Junior bruger
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 17:40 |
Radiomanden jo den første brænder jeg jo ud via dvdrecorder, men ville jo udgå det da jeg jo ikke vil slide den op for den koster jo 4000 og ville jo heller spille dem ind på pc, og så nøjes med at skifte et dvd drev til 4-500 kr hver gang.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 17:48 |
Når man laver videoen, så har man den jo på PCen, og så kan den brændes ud derfra, er den på DVD, så lægges den på PCen og kopieres ud igen. Jeg ville næppe bruge en Recorder i den forbindelse, kun PC.
|
|
 |
Rune k
Junior bruger
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 17:58 |
Radiomanden prøv nu at hør her. Jeg har et digital kamera hvorpå filmene ligger, den tilslutter jeg så min dvdoptager, Overspiller den første gang til dvdoptagerne, 2. skridt er at jeg kopier den 6 gange via min pc. Men så er det jeg vil vide om jeg kan tilslutte det digital kamera til min pc og indspille filmen direkte til min pc.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 18:03 |
Det ville jo være godt med alle fakta med det samme. Kamera tilsluttes til PC via Fi-Wi eller USB, er det Memorycard sættes det i PCen, film Redigeres på PC, konverteres og brændes ud.
|
|
 |
Rune k
Junior bruger
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 21:30 |
Radiomandenundskyld men i mit første indlæg står der at det er fra digital kamera filmene skal overspilles fra og til dvd, så kan ikke se hvilke fakta du mangler ?????. I det digital kamera er der bånd og der er ikke kabler med til det så jeg kan forbinde det til min pc. Derfor spørger jeg jo om det er et af disse kabler jeg linker til er noget jeg skal bruge
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 22:00 |
Radiomanden skrev:
Der er også et andet problem du vil rende ind i, og det er holdbarheden af skiverne. Jeg har i en del år haft Ferievideoer og andet at ligge på DVDer, men de er nu så dårlige, at det har været nødvendigt at overføre dem alle til en HDD, som så tilsluttes til Mediecentret eller anden PC når de skal ses. Så alt vil nu kun blive opbevaret på HDDer. |
Skulle du mon ikke have benytte bedre medier og drev, da du brændte de skiver?
Jeg har aldrig oplevet nogle af mine brændte skiver blive dårlige - uanset alder. En del er 10+ år gamle...
M.v.h.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 22:02 |
Rune k skrev:
Radiomandenundskyld men i mit første indlæg står der at det er fra digital kamera filmene skal overspilles fra og til dvd, så kan ikke se hvilke fakta du mangler ?????. I det digital kamera er der bånd og der er ikke kabler med til det så jeg kan forbinde det til min pc. Derfor spørger jeg jo om det er et af disse kabler jeg linker til er noget jeg skal bruge |
Jeg forstår nu godt Radiomand. Det er pinedød nødvendigt, at få alle fakta på bordet, inden man kan svare kvalificeret!
Hvor kraftig er f.eks. din PC (CPU/RAM)? Hvad er det for et digital camera - mærke og model - ellers kan vi sgutte hjælpe med, hvilke kabler du skal anskaffe. Det er i øvrigt rigtig DÅRLIGT at der ikke er kabler med til cam'et !!!
Som udgangspunkt er det intet problem at overspille direkte til din PC. Det vil være klart at foretrække. Hvor du også vil kunne lave redigering af filmene, samt lave DVD'er med egne menuer o.s.v.
M.v.h.
|
 |