Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mbm1
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
|
Emne: træt af WD TV -Bedre alternativ? Sendt: 03-Juli-2010 kl. 08:07 |
Træt af Network shares i WD TV LIVE.. Virker sjældent når man lige står og skal se en film.. Først skal den lige genstartes, så skal den resettes, og så lige stå og hvile 15 min. Så virker det (måske)
Er der kommet alternativer til WD boksen, som håndtere network shares bedre?
|
 |
Theilo
Guld medlem
Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 08:33 |
ved ikke hvad for andre afspillere der kører bedre med network share.
Jeg har også bøvlet en hel del med network share, men jeg fandt ud af at oprette en hjemmegruppe, samme arbejdsgruppe, fast ip på wd (du har sikkert prøvet det hele) og da den stadig var ustabil, smed jeg den på kablet istedet for trådløs.
Jeg har også været igennem avanceret deling i win7, og slå kryptering væk fra 128bit.
Nu kører det perfekt, men det har også taget sin tid.
Theilo.
p.s hvis du kører network share til en pc/bærbar kan det også være indstillinger i den enhed, der gør at det ikke kører ordentligt
|
 |
mbm1
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 09:16 |
Jo jeg har været alt igennem. det kører fint i perioder, men så lige nu kører det bare ikke.
Så jo nu er jeg blevet træt af den. man mister lysten til at se en film når man førts lige skal bøvle med det 10-15 min inden den virker.
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 09:44 |
Hvis du kører trådløst, så prøv at sætte din router til at bruge kanal 2.
|
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 10:45 |
Kanalvalget er vel afhængigt hvad der ellers er af trådløse netværk i nærheden. Kanal 2 er ikke nødvendigvis bedst for alle.
|
 |
justrace
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 11:57 |
Det har du ganske ret i, men jeg har ret stor erfaring i det, og det er faktisk den kanal de færreste bruger, da de 90% bruger 6 eller 11.
|
|
 |
mbm1
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2010 kl. 19:04 |
nej nej har holdt mig langt værk fra trådløst. Ingen grund til at putte flere fejl-led ind
|
 |
Niller
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 193
|
Sendt: 05-Juli-2010 kl. 10:14 |
Jeg havde et lignende problem med min wd tv - det viste sig at være fordi netværksstikket sad løst. Måske er det generelt problem - prøv at tjek om den lille plastiklås på netværksstikket skal bøjes lidt mere.
|
 |
u2pia
Super bruger
Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
|
Sendt: 06-Juli-2010 kl. 08:49 |
Jeg kan godt forstå hvis du er utilfreds med Netværksunderstøttelsen i WD TV Live. Jeg kan heller ikke få det til at fungere fornuftigt.
Derfor har jeg (indtil videre) sat en ekstern 2.5" harddisk til, og det fungerer til gengæld helt fint, både hvad angår opstartstid, thumpnails og betjeningshastighed.
Jeg ville jo allerhelst have mine film til at ligge på min NAS, men det fungerer faktisk fint med den eksterne disk, og jeg kan fint leve med at flytte den over til PC'en når der skal overføres filer. Indrømmet, så kunne jeg bare nøjes med en WD TV (uden Live), men det vidste jeg jo ikke da jeg købte den.
|
 |
opzouten
Guld medlem
Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
|
Sendt: 06-Juli-2010 kl. 16:11 |
Jeg havde også en masse problemer lige indtil jeg skiftede Windows 7, på min mini-server, ud med Ubuntu. Efter det har der ALDRIG været problemer. Jeg har så også begge dele tændt hele tiden, hvilket muligvis har noget at sige, men det var også tilfældet med Windows7.
|
 |
Theilo
Guld medlem
Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
|
Sendt: 06-Juli-2010 kl. 17:52 |
Jeg har også bøvlet en hel del med at få hele netværket til at køre med nas, wd tv live+usb disk på netværket og så den bærbare.
Pc:
Jeg startede med at gendanne win7's egen firewall tilbage til standard indstillinger.
Samme arbejdsgruppe på alle enheder.
Nas og wd tv live på hver deres faste ip adresse.
Resten kører dhcp.
I routerens software : ipv6 enables, den var disabled, som standard.
Oprette hjemmegruppe i win7.
I avanceret deling i hjemmegruppe:
Netværksregistrering til
Delte filer til
Aktiver fildeling 40/50 bit
Adgangskodebeskyttet deling fra.
Under mediestreaming og wdtv live bruges standardindstillinger.
Nas: dnla enabled
Wd tv live: share wdtv on network : on
Auto login to network share
Husk efter at ændre indstillinger at cleare login info for network share og derefter autologin efter den er logget ind.
På mit netværk kan alle enheder se hinanden og fra pc kan jeg også finde usb disk der er koblet på wd tv og overføre filer dertil via netværket
Håber det er lidt info der kan bruges.
Theilo
P.s Kan også være en ekstern firewall der ikke understøtter ipv6 der er problemet.
|
 |
justrace
Guld medlem
|
Sendt: 06-Juli-2010 kl. 18:24 |
Jeg undrer mig over hvad IP v6 har med det at gøre?
|
|
 |