recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB/ekstern disk anbefaling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUSB/ekstern disk anbefaling

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Emne: USB/ekstern disk anbefaling
    Sendt: 08-Juli-2010 kl. 14:32

Hey folkens

Hvad er det bedste for tiden hvis man skal have sig en USB (gerne med eSATA) ekstern disk? USB powered at foretrække, ved ikke om man også kan få dem eSATA powered?

Mine pladskrav er ikke så store så en 1.8" er rigeligt efter hvad jeg kan se. Hastigheden må dog gerne være rigtig god.

/Martin

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 17:28
der er ikke strøm gennem esata port - så det vil den aldrig blive - til gengæld kan du ikke bruge en 3,5 disk når den skal være usb-powered - de trækker for meget, så du skal ned i en 2,5" størrelse - jeg tvivler meget på du er villig til at give de ekstra klejner for at få en 120gb 1,8" microsata disk. overall performance så skulle hitachi's 7k500 diske være nogle af de bedste på markedet - deres 500gb disk (find så selv et kabinet fra eksempelvis raidsonic.de) er også ganske billig.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 18:22
Du skriver at du gerne vil have god hastighed, så det bør vel være det afgørende for dit valg af interface..

USB 2.0 kan overføre et teoretisk max på 480 Mb/s, ESata findes i 1.5 Gb/s og 3 Gb/s versioner og endelig kan USB 3.0 køre 5 Gb/s.

Så hvis dit bundkort tilbyder USB 3.0 og du kan finde en ekstern disk der gør det samme, så bør det være svaret. Hvis dit bundkort kun understøtter USB 2.0 bør du gå ESata vejen..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu