Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
-claus-
Guld medlem
Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
|
Emne: Squeezebox boom eller Sonos S5 lyd? Sendt: 09-Juli-2010 kl. 15:41 |
Hej
Jeg er på udkig efter en medie afspiller til køkken alrum.
Jeg har et par squeeze boxes i forvejen og tænker hermed at det ville være praktisk at købe en SB Boom. Men så er det at jeg ser at man kan få en Sonos S5 der ligeledes kører standalone.
Er der nogen der har hørt dem begge spille? Jeg kunne godt tænke mig at vide om der var den store forskel i lyden.
Det var jo noget nemmere og biligere at blive ved Squeezebox systemet. Jeg vil mest komme til at bruge det til internet radio, men vil også ud og købe NAS. Ligeledes vil jeg ikke komme til at synchronisere afspillerne, da jeg kun hører musik et sted af gangen og kun skal have et par zoner)
Men hvis nu Sonos S5 bare lyder 10 gange bedere, så var det jo værd at overveje at få det skiftet ud.
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
 |
pnn
Bruger
Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Point: 95
|
Sendt: 09-Juli-2010 kl. 20:40 |
Der er flere ting du lige skal være opmærksom på, først hvordan vil du styrer din musik S5 kræver enten en pc/ipod touch phone eller sonoscontroller, anden ting er minimum en sonos ting skal være på kablet netværk forbundet til din router for at virke ordenligt, kender ikke så meget til squeezeboks kun at jeg selv valgte sonos
Men når det så er sagt så synes jeg lyden i S5 er rigtigt god, så den har de varmeste anbefalinger fra mig,
Info ny firmware gør desuden at man kan sætte 2 S5 i samme rum og bruge dem til stereo som venstre og højre højtaler hvilket fremtids sikret dem en lille smule mere
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
|
Sendt: 09-Juli-2010 kl. 23:48 |
Hvis det er til et køkken hvorfor så ikke en Squeezebox Radio? Den er noget billigere og fylder mindre, men kan vise covers på skærmen osv.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 10-Juli-2010 kl. 01:45 |
Jeg har ikke hørt Sonos S5, men har en Boom stående i køkkenet, som jeg er ganske godt tilfreds med - den har en god fyldig lyd og bruger den også tit synkroniseret med classic'en i stuen - Boom'en har endda trådt i karakter til fester, hvor den spillede køkkenet op til fest uden at musikken i stuen skulle skrues så højt op at man ikke kunne være dér! Squeezebox Radio kan ikke følge med Boom'en mht lyd - selvom den garanteret stadig er fin i forhold til størrelsen.
|
 |
-claus-
Guld medlem
Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
|
Sendt: 10-Juli-2010 kl. 08:21 |
Jeg har også læst flere steder at lyden skulle være bedre på Boom end radio. Men ellers et godt bud. Radio er kønnere og lidt smartere med farve display. Men jeg prioritere ikke covers visningen så højt som lyden. MHT prisen, så kører de tit kampagner på Boom I Elgiganten og herved er der ikke så stor pris forskel.
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
|
Sendt: 10-Juli-2010 kl. 08:31 |
Jeg er helt enig i de lydmæssige betragtninger. En Radio kan ikke måle sig med en Boom lydmæssigt. Det er helt sikkert. Men den er mindre og nemmere at have til at stå på et køkkenbord og så har den fordel at man kan købe et batteri til den så man kan tage den med rundt. Og farvedisplayet gør at man kan få vist vejrudsigten og andre informationer som Boom'en har det lidt svært med.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 10-Juli-2010 kl. 09:54 |
Har faktisk vejrudsigt på min Boom - og har tidligere bikset med at få lavet et plugin der kan hooke op mod DMI - måske jeg får tid til at kigge lidt på dét igen engang til efteråret :-)
|
 |
rktdi
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Point: 624
|
Sendt: 10-Juli-2010 kl. 10:14 |
har osse Boom, til køkkenet og på terrassen - spiller kanon i forh. til størrelsen - og displayet kan da vise nyhedsfeeds, vejrudsigter osv.
|
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
|
 |