|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
BoNaur ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 24-Maj-2010 kl. 06:16 |
Her kommer de første linjer af mine første oplevelser af xtreamer Pro.
Kassen er flot pakket ind og robust. Indeholder alle nødvendige dele: Fjernbetjening, HDMI-kabel, kabel til Composite+lyd (anbefales ved opdatering af FW) Ekstern strømforsyning. og manual. Strøm, net og HDMI til dyret...... Den startet OK hurtigt op, ikke 'instant ON' men det går. Vælger Net-forbindelse, og finder lynhurtigt mine shares på QNAP, vælger DVD-film. (Den vises i et preview, så man kan se lidt inden man vælger om det er en man vil se) Stream af DVD VOB+IFO, og DVD-ISO det virker 100% fra net-forbindelse. Så prøvede jeg en BD-ISO (45GB). Der er ingen BD-Menu, kun en meget, meget simpel navigering af kapitlerne. Så lad være med at rippe menuer med hvis det kun skal vises på xtreamer. Men 100Mbit forbindelsen, den kommer til kort så det hakker... Sammen film som BD-25 ISO, det virkede faktisk ret godt, men mindre udfald. Samme film som 8GB .mkv, det spiller bare. Fra intern HDD kører BD-ISO (45GB) uden problemer. Lydsiden: Den understøtter ikke DTS-MA 7.1 out of the box, men når licenserne er på plads, kommer det i en FW opdatering. (Det håber jeg så på !!!!) Dolby True HD skulle være understøttet, men jeg har ingen medier at teste med ?! Alm. DTS, og Dolby Digital osv. er ingen problem. FLAC skulle være understøttet, men igen, ingen medier at teste på. Audio: Der har jeg prøvet MP3 og FLAC uden problemer. Nederen: (Som vi unge siger det) Den er bare langsom til kopiere filer over netværket, den kører måske 3-4MB/s på en 100MBit forbindelse. Det er ikke OK, jeg er dog i tvivl om det er xtreameren eller min WD Green, diske. Jeg har ikke gode erfaringer med disse ()Q#%/()Q#%/ i helvede forpulede møgdårligt performende WD Green diske, der er problemet. Jeg tager dog disken ud af xtreameren og putter den i min eSATA dock på QNAP'en så går det meget hurtigere, og da jeg kan streame alt andet en BD-ISO, ja så bliver det nok hovedsageligt det der kommer på de interne diske. Støj: Det er klart at støjen fra diskene, ikke er et xtreamer problem, jeg oplever heller ikke resonans fra 2 identiske diske. Så der er OK. Blæseren, ja den blæser jo, og som alle andre blæsere så støjer den.....men hvor meget er meget ? Man kan heldigvis i 'Settings' vælge low, med, high. og jeg vil sige at med er et niveau, det svarer lidt til blæserne i mit Panasonic Plasma G10 serie. High, der er det tydeligt der er en blæser i maskinen.... (jeg har aldrig være kræsen med blæser støj....) Er gået lidt videre og fået sat nogle NFS shares op, og det virker også perfekt. Så alt i alt et, synes jeg, fornuftigt produkt, alting virker som jeg forventede, menuer skal lige traves igennem et par gange. Har endnu ikke haft brug for manualen ;-) Er der nogle ting du vil have testet af, så skriv og jeg vil gøre mit bedste. Er der specifikke medier/formater så send et DL link med. -Bo Andersen- |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Tillykke med den
![]() |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
"Den vises i et preview, så man kan se lidt inden man vælger om det er
en man vil se"
lyder spæne nok hvordan viser den det ved dvd kune fåstå vis det var video fil tager den bare lige starten af filmen og spiler den elelr et stk, inden i den eller hvordan ![]() |
|
![]() |
|
BoNaur ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Hej.
Jeg har prøvet lidt forskelligt. Hvis der er en menu (DVD) enten som VOB+IFO eller ISO så afspilles menuen altid. Hvis der ikke er en menu eller det er BD-ISO, eller MKV så ser det ud til at være tilfældig. Men aldrig fra starten, det kan variere 5-25 min inde i filmen, prøver jeg samme fil flere gange lige efter hinanden, så er det altid et nyt sted previewet starter. -Bo- |
|
![]() |
|
kaspou1 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej Bo, for det første tillykke med dyret(:
Jeg har lige nogle ting jeg vil spørge om inden jeg evt køber den(: Jeg bruger mac, og mine ekstern harddiske er mac formateret, ville de kunne vises på xtreamer pro? Og er det bare så enkelt at putte HDD i maskinen også kommer den frem på xtreamer? Jeg ser mkv film for det meste.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for det. Nu har jeg ikke den store forstand på MAC. Men så vidt jeg kan læse på xtreamer forum. Så er HFS+ (MAC-filsystem) IKKE understøttet. http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=108&t=1192&start=10 Hvis disken derimod er NTFS, ja så er det bare ud med disken, kopiere dine filer over, (Bruger selv en eSATA-docking) og smække den i Xtreameren igen. Den kommer frem som en helt alm. disk. Har du 2 diske i xtreamer Pro, får de hvert deres drev-bogstav, som det kendes fra PC. (og MAC ?) Jeg vil sige at op til 8-12GB MKV dem kan du sagtens streame fra din PC/NAS over 100MBit trådet net. Kommer du op i 25-50GB AVCHD/BDMV/BD-ISO så SKAL de være på lokal HDD. Jeg har selv 'de tunge drenge' på interne HDD. De fleste MKV samt DVD streamer jeg fra min NAS. -Bo Andersen- |
|
![]() |
|
kaspou1 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Okay tak for det Bo(: dejligt med nogle velformulerede svar! thumbs up(;
Altså når jeg selve køber xtreamer pro, får man så det 100Mbit trådet net med? Og hvordan klarer den det med undertekster også? Den MKV film jeg har der fylder mest er nemlig kun 8 gb. alle mine hd film er 4gb og op efter, også har jeg self og Almindelig dvd 4 gb ca. Tror ikke Xtreamer pro understøtter min HDD, fordi almindelige PC maskiner kan heller ikke læse min HDD, de skal benytte et program der hedder ''macdrive'' |
|
![]() |
|
Thomaszulu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: danmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
hvor kan man købe den xstreamer pro henne?
|
|
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
![]() |
|
crazzydk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2010 Status: Offline Point: 53 |
![]() |
cool nok boks, bare surt composite udgangen ikke virker på pal tv.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej. Altså med 'Trådet 100MBit' mener jeg du skal tilslutte maskinen med et netværkskabel. Det er et standard RJ45 stik, og det er i maskinen som standard, ja. Skulle lige finde nogle SRT og prøve med, og det virker helt fint. De SRT jeg har testet med er eksterne filer. Ja. Altså enten skal du have et program på PC'en der læser MAC-drev eller omvendt, et program på MAC der læser NTFS. Så ville du være kørende ![]() -Bo Andersen- |
|
![]() |
|
![]() |
Shit, så var det godt for mig, at jeg fik den til introduktionstilbuddet på 100 ævro. -Bo Andersen- |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |