recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan Xtreamer anbefales, erfaringer søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan Xtreamer anbefales, erfaringer søges

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan Xtreamer anbefales, erfaringer søges
    Sendt: 16-April-2010 kl. 18:45
Hejsa,

Jeg skal til at have en film streamer dims og er lige ved at skyde en bestilling afsted til Xtreamer + sidewinder.

Nu har den efterhånden nogle måneder på bagen og i den forbindelse ville jeg høre hvad I synes om den.
Efter hvad jeg kan læse, har der været en del kritik af firmwaren og det producenten lovede ved lanceringen.

Hvordan er den på nuværende tidspunkt (april 2010)?
Kan den anbefales i stedet for produkter som WD Live,  Ryan Ac o.lign?
Afspiller den formaterne uden probl. og virker subs. uden problemer?
Nogen erfaringer med Xtreamer og Logitech Harmony?

Hvis I siger god for den så bestiller jeg sgu nok en Xtreamer pro til stuen og en Xtreamer (sidewinder) til soveværelset.

/Kofoed

Redigeret af Wuffer - 16-April-2010 kl. 18:47
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 19:32
Jeg har ikke haft problemer med min. Bruger den til at afspille DVD ISO file. Så den kan sagtens anbefales.
Men lad være med at købe den hos dem direkte - køb den hos en forhandler her i DK. Deres RMA procedurer kan være en dyr fornøjelse, og få pengene retur er absolut ikke let. Har en kammerat som betalte i nærheden af kr. 200 for at sende den (den skal sendes som pakke med Track&Trace nummer).

Personligt ville jeg ikke have en Pro stående fremme i stuen - den skal jo stå så den kan betjenes med IR remote. Og støjen fra en stor blæser (deres blæsere ind til nu har ikke været de bedste)samt 2 stk, 3,5" HDD er nok en tand for høj til mig (har en 3,5" i min TViX). Har prøvet at montere en 2,5" inde i min, men den larmer for meget (resonans). Jeg har 2 stk. 2,5" HDD liggende bag ved anlæget i et $4 USB kabinet. På denne måde siger de faktisk ikke noget.

Redigeret af kim.t - 16-April-2010 kl. 19:36
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 20:34
Super - det var lige den type erfaring  jeg ledte efter. Takker. Starter med en ikke pro til stuen Smile

Redigeret af Wuffer - 17-April-2010 kl. 20:35
Til top
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2007
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 20:12
Hej wuffer!

Jeg må nok sige at jeg er særdeles træt af de problemer der har vist sig at være med at få licensen til decoding af DTS hd-MA - dette gælder dog alle afspillere der bruger realtek-chippen. De danske subs lider under den last, at de inkluderede fonts i Xtreamer har et ø der er alt for stort, så det ser helt tosset ud hvis man ikke har custom-subtitle liggende på usb eller intern hdd - ved forespørgsler i forumet er henvisninger til dette problem bare blevet afvist.

Jeg tror i øvrigt at den LÆNGE ventede v3 fw aldrig kommer på gaden til den almindelige Xtreamer, så jeg er faktisk ved at være ret træt af de Xtreamer-folk.

Men ellers så virker min da fint nok, men det er ikke noget imponerede interface, og deres moviejukebox er en gang opreklameret fis - den beta der er frigivet er fyldt med bugs, og der er ikke lavet noget ved den siden 2009. Men den skulle komme i v3, tror desværre bare aldrig at den kommer...

Glæder mig dog til Boxee, som jeg har meget høje forventninger til!! (Den er dog noget dyrere, men så er der nogle lidt større spillere inde over! :) )
Til top
mdande Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 08:52
Hej Wuffer ! 
Jeg bruger selv en Harmony som remote dog med RF extender, da Xtreameren er gemt væk, det fungere ganske fintSmile. Du kan iøvrigt altid gå ind på Logitechs hjemmeside og se om de forskellige produkter kan styres via deres fjernbetjening.
Xtreameren er ganske udemærket som afspiller (film/fotos). Men synes den er lidt besværlig hvis man skal ha lagt rrs feeds ind samt danske net stationer (radio). Men det skal dog osse lige siges at jeg bestemt ikke er nogen "haj"Wink når det kommer til computere he he

Sony BDP-S570

Harmony 1000+IR/RF

Orbaudio mod2 5.1 speakers

Xtreamer/Squeezebox duet
Til top
melhede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: DK
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2010 kl. 20:35
Efter 3 ugers tid har jeg fundet ud af at jeg mere er til en ganske almindelig Windows Media Center PC. Jo den (WMC) koster nok 5-6 gange mere men jeg har ikke tid til at sætte mig ind i alle de muligheder som Xtreameren har. Det tog mig 1 mdr. før jeg fik den leveret, men den kom da og var pakket fint ind. Jeg købte den med Wireless adapter og SideWinder (er ikke pakket ud endnu). Jeg gav godt 1.100 for den - kom med et bud.
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 11:05
Hejsa,

Tak for alle svarende.

Jeg fik ikke købt den - ikke fordi den ikke kan det jeg ønsker, men mere pga. de tilbagemeldinger jeg har fået vedr. firmaet og deres mangel på at give fornuftig feedback. Jeg har også indtrykket af at de lover en del, men ikke helt holder så meget.

Jeg tror jeg bestiller en Tvix N1 til soveværelset og så venter jeg og ser hvad Boxee (og måske Popbox) kan og om den skal ind i stuen i stedet for min HTPC.

/Kofoed
Til top
jstn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 22:38
Der skulle komme ny firmware i næste uge. Version 2.4 til alle xtreamer versioner også den fra 2009.
Læs mere her: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=11&t=16623&start=10
Og se intro videoen her: http://xtreamer.net/

Jeg har selv boksen fra 2009 og er fuldt ud tilfreds. Savner selvfølgelig jukebox versionen, men videoen ser lovende ud.

Det her blev postet d. 12. juli: Dear friends and community members,
The long anticipated FW 2.4 with the community jukebox and HD audio is about to be published.
We decided to give it a 1 week run to the entire beta group.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 08:34
Selve Xtreameren har jeg også yderst tilfreds med til prisen. Den har en genial størrelse, og har ingen problemer haft med den.
Til top
briankdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af jhauerslev jhauerslev skrev:

---snip---

De danske subs lider under den last, at de inkluderede fonts i Xtreamer har et ø der er alt for stort, så det ser helt tosset ud hvis man ikke har custom-subtitle liggende på usb eller intern hdd - ved forespørgsler i forumet er henvisninger til dette problem bare blevet afvist. 

Nogen der har fundet en løsning - for det ser godt nok latterligt ud at det Ø er for stort (samt at andre bogstaver også er liiiidt for store)
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 09:39
Wuffer. Jeg kan godt anbefale en AC Ryan, de kommer med 3 nye modeller, kan du se på deres hjemmeside. Jeg er nu så glad for vores at jeg bestille 2 mere af den nye mini hd2 model, så jeg har de samme i hele huset, inde fra ungernes værelse kan jeg streame dvd iso filer trådløs, via deres trådløse adapter som man kan købe os. så kan klart anbefale den.

PS. værelserne ligger henholdsvis 3 og 5 meter fra serveren

Redigeret af Treated - 02-Januar-2011 kl. 09:40
Til top
Dammeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2008
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 17:12

Hej briankdk

Jeg har Xtreameren derhjemme og er ganske glad for den. Som Jhaurslev skriver så er det dog svært som lille dansker at få rettelser igennem såsom fejlen med det danske ø. Jeg har dog oprettet en sag på Xtreamer forumet (under brugernavnet Cobra_dk) med denne fejl, hvor jeg i øvrigt henviser til en tidligere sag som jhaurselv har oprettet.

Om Xtreamer teamet får rettet det denne gang, kan jeg godt være i tvivl om, men jeg håber.

Angående problemet med det danske ø, så benytter jeg selv et workaround, hvor jeg bruger en ekstern Arial font, som jeg har kopieret over på den interne hardddisk, således at når jeg afspiller MKV-filer eller xvid m.m. så er der ingen problemer med fonten på de eksterne undertekster. Dette løser dog ikke problemet med Xtreamer menuens interne font eller fonten i Jukebox.

Formoder at det er det, som haurslev mener i sit tidligere indlæg.

Hilsen
Dammeren

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu