|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() Sendt: 12-Juli-2010 kl. 11:27 |
Kan se at svenskerne tager dette til sig i pressen.
Øv, nu har jeg 3 gange købt tv på det forkerte tidspunkt ift. at teknologien rendt fra mig.
Man kan jo aldrig vide hvad søren der sker med eks. DR i 2012. Kunne de finde på at udbygge med nye kanaler som ikke er i MPEG4 men i det nye format.
Nogen der ved hvornår T2 tv kommer på markedet.
MVH
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det vides endnu ikke hvad der vil ske, men det kan da oplyses, at Teracom har overtaget sendenettet til DR og TV2, og at de vil tage T2 i brug i Sverige i nærmeste fremtid. Så.?
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
DVB-T2 er ikke et nyt komprimerings format til data, men et signal format , som gør at data kan sendes hurtigere.
præcis som der findeas ADSL,XDSL,VDSL .. men indholdes som vi bruger det til er præcis det samme..
eller DVBC som stofa,yousee osv bruger.. det er stadig mpeg2 eller mpeg4, men teknologien som de sender med bruger nogle andre teknologier..
Så du kan sikkert fortsætte med dit MPEG4 på dit tv, problemet er bare om signalet kan modtages hvis de bruger DVB-T2, som altså er ny signal teknologi, men ikke nyt data format.
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() |
Jeg har ikke mpeg 4, kun 2, så mediaportalen skal tændes hvergang ungerne skal se ramasjang, det er her jeg var for hurtig sidst. Jeg skal have 2 tv mere, og det er nok her jeg lige venter og ser hvad producenterne kommer med.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Uanset hvad, så sker der i alt fald ingen ændringer før efter 2012, og det vides ikke hvornår der kommer TVer til DK som har T2 standarden, i Sverige er der stillet krav om at alle TVer der kommer i 2012 skal have T2, og så kommer de nok til DK på samme tid.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
I har nok ret med 2012, så hvis det sker så er en leve tid på et tv på 2 år jo meget fint.
Så ungerne må PC streame via sattelit / Mediaportalen og det lokale netværk i huset.
|
|
![]() |
|
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
Det I siger her det er altså, at der med sikkerhed sker ting i 2012 og jeg skal vente med at købe et 20K DVB-C TV, men mindre jeg kan leve med, at TV'et kommer til at koste mig 10K om året fra nu, før jeg skal skifte igen. Ja, man kan da bare få en box.... NEJ, jeg vil ikke have box-bæ
![]() |
|
Blu-ray
Film |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Så kan man jo vente i evigheder! Der kommer hele tiden ændringer efterhånden so der blir' opfundet nyt udstyr. Vejen frem, og det billigste i længden, vil altså være en ext box
|
|
![]() |
|
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
Ja, det er mest praktisk, det huer mig bare ikke at have den extra kasse. Køber nok TV'et alligevel og så må jeg jo se hvad der sker efter 2012.
|
|
Blu-ray
Film |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Sådan er det desværre. Jeg kunne også godt undvære den ekstra remote, men det findes der jo elegante løsninger på med multi-remotes
|
|
![]() |
|
![]() |
Der er jo fordel ved den extra "kasse", og det er jo at der kan optages og også samtidig med at der ses TV, det kan man ikke når man kun bruger TVet.
|
|
|
|
![]() |
|
ojr5896 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 392 |
![]() |
Vi er i en tidsalder hvor udviklingen går så hurtigt at du ikke kan købe et tv og så være sikker på det virker i ret mange år ud i fremtiden uden at skulle anskaffe en box på et eller andet tidspunkt.
Ærgerligt - men sådan er det! |
|
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X Panasonic DMP-BDT310 Pioneer DVR-LX61D |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |