recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt hjælp til valg af udstyr...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLidt hjælp til valg af udstyr...

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
eddiedietz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt hjælp til valg af udstyr...
    Sendt: 16-Juli-2010 kl. 11:19
Jeg vil i den nærmeste fremtid gerne opgradere mit lydudstyr. Jeg går meget op i film og ønsker derfor et surroundsystem til mit LG 42SL8500. På nuværende tidspunkt har jeg et Medion hjemmebiografsystem med en subwoofer/forstærker. Jeg ser blu-ray film fra min computer, der er direkte tilsluttet til surroundanlægget via et ekstern 5.1 lydkort. Denne løsning er jeg egentlig tilfreds med, men når det kommer til afspilning af musik, så er de små satellithøjtalere + subwoofer ikke det mest optimale.
 
Kunne en løsning være en surroundforstærker samt 5 bedre højtalere og en passiv subwoofer? De to fronthøjtalere kunne evt. være større, specifikt til musik (selvom jeg sætter pris på et mere kompakt system). Jeg vil dertil gerne anskaffe mig en pladespiller. Er det noget med, at man skal ha' en boks, der forstærker lyden fra pladespilleren, eller er nye surroundforstærker gearet til at modtage et ordenligt signal fra pladespilleren?
 
Jeg er hverken hifi-entusiast eller velhavende, så udstyret må gerne være i den billige ende. Kan de "billige" Technics, Yamaha, Denon, Onkyo, Sony, JVC forstærkere til omkring 2000,- levere god nok lyd, eller skal jeg op i en højere klasse?
 
Kom gerne med links til forslag :-)
 
På forhånd tak!
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 11:25
Du skal op i en højere prisklasse.


Hertil skal du dog også bruge en forstærker.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 11:26
Herudover skal du også tænke på, at der er noget bedre holdbarhed i at købe et ordentligt sæt. Du betaler muligvis et par tusinder mere nu, men det er samtidig et par tusind sparet, når du både får bedre lyd og ikke skal erstatte det foreløbig.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 11:30
 
 Surround Recivere bruger Aktiv sub. De små anlæg (HTIB) bruger passiv. Til en pladespiller skal der hvis ikke den har en RIIA forstærker indbygget anskaffes en sådan, Hvis du køber et HTIB, så er der ikke de store tilslutningsmuligheder på hverken Analog eller Digital, så 5.1 lyd kan som oftest kun fås fra den afspiller der er i dem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
eddiedietz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 11:49
Så skal det nok være en aktiv subwoofer :-)
 
I hvilket omfang er de billige surround recievere begrænsede? I må huske på, at mit behov nok ikke er så stort som jeres. Hvilke surround recievere ville i anbefale?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 12:01
 
 Et HTIB er meget ofte som skrevet begrænst med hensyn til hvad der kan tilsluttes, har ofte kun en RCA og måske en Toslink/Coax. Panasonic og andre har Recivere i den prisklasse du søger, men så skal der jo også et hølttalersæt til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 12:08
Findes der egentlig en tommelfingerregel for, hvor stor en Subwoofer, man bør gå efter?
Til top
eddiedietz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 12:22
Synes ellers de virker til at ha' mere en rigeligt, set i forhold til det udstyr jeg har og kommer til at få. Så en Denon AVR-1706 på dba.dk til 900,-. Tilslutning:
 
 
Men da jeg ikke har så meget forstand på det ved jeg ikke hvilke tilslutninger du mener de mangler?
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 12:24
HDMI?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 12:25
 
 Det er jo heller ikke et HTIB, men en Reciver i den bedre ende, så skal du bare have et sæt højttalere til den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
eddiedietz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 12:32
Jeg har heller aldrig sagt at jeg ville ha' et HTIB, men en billig surround reciever, som den Denon jeg linkede til er.
Hvilke højtalere ville i foreslå?
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 12:38
Er budgettet stadig 2000? Så er  jeg ikke engang sikker på, at det kan lade sig gøre for dig at få et ordentligt surround sæt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu