|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
steelman ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Status: Offline Point: 42 |
![]() Sendt: 09-April-2010 kl. 23:37 |
Hej,
Pga. tv'et MEGET tynde højtalere, vil jeg gerne bruge min forstærker til at høre tv-lyden over. Jeg har tilsluttet min forstærker med tv'ets optiske udgang. Men lyden er forsinket ift. billedet. Jeg har hørt andre have samme problem med dette tv med den analoge lyd udgang.
Nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre?
|
|
![]() |
|
steelman ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Er der slet ikke nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre? :'(
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Det plejer at være omvendt. Lyden er som regel "hurtigere" end billedet pga billedbehandlingen, og her er der DELAY/LIP SYNC indstillings mulighed i recieveren
|
|
![]() |
|
![]() |
Min forstærker (Pioneer VSX-916) har ikke mulighed for at indstille "lip-sync"
![]() Men jeg oplever ikke problemet når jeg afspiller DVD'er fra min dvd-afspiller som er tilsluttet direkte med video og audio (optisk) til min forstærker og derefter med video signal til tv'et (??) Jeg har en bekendt som har et tv magen til mit, og han oplever samme problem med analog udgang til hans stereo anlæg. Så mon ikke det er tv'et der giver bøvlet? |
|
![]() |
|
shayera ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Jeg laver lidt nekromanti over tråden..
Jeg har et UE32B6050 som går over i en Pioneer forstærker som også ikke har den slags fine indstillinger, så hvis nogen har en ide til hvordan vi kan justere vores fjernsyn i stedet, ville det da være ganske rart |
|
--
Samsung UE49KS7005 Samsung UBD-K8500 Onkyo TX-NR636 |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Hvorimod udsendelser er mixede i MUX'er, både når det gælder billede men vel også Lyd
![]() ![]() ![]() Basalt er det med lyden jo ikke en Bit-fejl i selve transmissionen af Lyden. Og hvis man også skulle korrigere mht. forskellen i ankomsten Lyd/Billede bliver det hele vist for meget af det gode, på den sjove måde. ![]() Redigeret af moho - 15-Juli-2010 kl. 16:35 |
|
![]() |
|
![]() |
Uha - det var sq nærmest russisk for mig!
![]() Mener du generelt at lyden vil være bagefter billedet på tv'signalet (=mux?)? For det underlige er jo at fejlen kun er der når jeg tager lyden via min reciever og ikke direkte ved tv'ets højtalere...
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
![]() |
Er din forstæker "langsom" så det er den der forsinker lyden? Klaus |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Steelman
Nej nej nej
Mit orakel Mario Orazio skrev "Næste gang drøfter Vi lyp sync." i een af hans artikler.
"The Masked Engineer". Og for spøg opfattede jeg det som et uløseligt problem begravet i selve MPEG4 formatet. http://www.tvtechnology.com/article/82704 jeg håber man fanger den generelle måde skrive på. Sendt : 24 November 2006 at 15:47
Purhaps someone who on a daily basis works in a HD facility could drop a comment on this. Cyril [ ... deletia ... ] Cyril
The problem with forums (the UseNet News, etc.) is that experts don't like to get involved. It happens occasionally, but very very rarely. The bloke who first introduced me to UseNet back in '92 was a classic example. He was an expert programmer, but he would read the UseNet news where people would discuss coding problems, laugh out loud at an issue, condescendingly comment that it was dead simple to fix, but would refuse to give out his knowledge. His philosophy on this is pretty much captured by the expression: - "Never argue with an idiot [or enthusiastic amateur ... ], they drag you down to their level and beat you with experience".
Adrian Det er ikke for holde dette tilbage fra hele hifi4all.dk forum men lidt ad gangen. Og skal det være så sindssygt med alle de mange ben i en HDMI udgang, så f**k det hele. Jeg mener hvor mange kontakt ben er der i et USB stik. Redigeret af moho - 15-Juli-2010 kl. 16:46 |
|
![]() |
|
![]() |
Dét er selvfølgelig en mulighed - det havde jeg ikke lige set kunne være et problem. Men jeg tror det nu ikke, da problemet jo ikke er der hvis jeg ser dvd. Og jeg kender til andre der har samme problem med samme tv, så det skulle næsten være utrolig hvis vi alle har købt "langsomme" reviecere
![]() |
|
![]() |
|
J-Man ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Prøv at check din lydindstillinger i TVet. Mit Samsung giver en mulighed for at forsinke lyden fra 0 til 250 ms til ekstern enhed via optisk kabel. mener det som standard er sat til 60 ms. Prøv at sæt det til 0
|
|
![]() |
|
![]() |
J-Man: Hvor gør du dét henne?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |