recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3d oplevelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3d oplevelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: 3d oplevelse
    Sendt: 21-Juli-2010 kl. 08:59
Var inde og se shrek, samt har set en del demo´s men hovedsageligt kun tegne fil i 3d.

ved ikke om det er fordi det er tegnefilm, eller jeg bare ikke kan opfatte dybderne.

Når jeg ser disse film, så føler jeg som om det er 3 forskellige lag filmen kører i, altså der er dybde, men det bagved er fladt og det er det foran også, så virker som om der er en der har klippet 2 billeder og kører dem individuelt, til at starte med tænker man .. YUP dybde, men reelt så får det bare filmen til at virke mere kunstig.. + det at man føler man sidder med solbriller fordi alt farven bliver lidt mørkere..

Er det virkelig 3d som det er i dag.. skal sige bio´en var REAL 3d, og tv jeg har set på er samsung C77xx og Panasonic VT20 begge kørte dog tegnefilm (åhh mener det var monsters vs aliens)

Hvis det er så kan jeg da godt springe på en DILA projektor nu, for så er der ikke rigtigt grund til at vente på 3d.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 09:23
Kan kun være enig samme oplevelse på de to skærme(samsung var dog deres lcd)
hygger mig i hvertfald mere med min projektor.
dog hvis man spiller konsol spil kan det sikkert være en rigig fin oplevelse
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 612
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 16:58

Jeg var i Sony butikken forleden med kæresten, hvor vi sætter os ned og ser monster filmen i 3D

Efter 2 minutter tager kæresten brillerne af og siger: "Det flimrer jo helt vildt. Det gad jeg godt nok ikke se en hel film med!"

Det fortæller alt om hvor godt den teknologi fungerer.

Jeg kan ikke så hvad der er forgrund og baggrund i billedet, det flimrer og ødelægger farverne.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Jeg var i Sony butikken forleden med kæresten, hvor vi sætter os ned og ser monster filmen i 3D

Efter 2 minutter tager kæresten brillerne af og siger: "Det flimrer jo helt vildt. Det gad jeg godt nok ikke se en hel film med!"

Lige præcist dét her tror jeg faktisk er meget rigtigt. Nogle taler meget om at såkaldt almindelige forbrugere sagtens kan finde sig i det kvalitetstab der følger med, når man tager 3D brillerne på. Jeg tror det i lige så høj grad er omvendt. Rigtigt mange såkaldt almindelige forbrugere er ikke nær så villige til at acceptere en ringere kvalitet på nogle helt grundlæggende parametre, for at opnå en effekt de alligevel aldrig har gået og savnet.

Derudover er jeg personligt enig i din oplevelse, det ligner ikke 3D, men 2D i flere lag, 90% af tiden. Når det ind imellem virker, så kan effekten være overbevisende, men selv i Avatar som er det ypperste der findes i 3D, er der ganske mange sekvenser hvor det ligner papskiver i forskellig afstand. Det er dérfor jeg siger at dybdevirkningen ikke øger realismen, det er bare en ny type effekt som imponerer, men når man først har vænnet sig til at det overhovedet kan lade sig gøre, så begynder kravene om kvaliteten at følge efter, både hvad angår selve 3D effekten, men også mangel på bivirkninger.

Jeg vil påstå at det er meget ligesom kunstig surround fra to højttalere. Første gang man oplever en lyd komme bagfra, når højttalerne står foran, så bliver man vildt imponeret, og tænker "det må jeg bare eje". Men efter noget tid, så holder man op med at være imponeret over selve dét at det kan lade sig gøre, og så kommer kravet til at det også lyder godt. Og så opdager man at det ikke erstatter et rigtigt surround-setup, eller for den sags skyld lyder bedre end bare at høre stereo ubehandlet på et sæt gode højttalere.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 19:08

Jeg kan ikke så hvad der er forgrund og baggrund i billedet, det flimrer og ødelægger farverne.

Man skal jo så lige huske at tænde for brillerne.Wink det jeg har set af den film, har ikke flimret.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Man skal jo så lige huske at tænde for brillerne.Wink det jeg har set af den film, har ikke flimret.
Tænkte det samme Flemming, det lyder mere som om din bedre halvdel ikke havde dem tændt. Så galt burde det ikke være
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 20:26
Har haft samme oplevelse i expert med flimmer. I en anden tråd om samme emne skrev flere at lys som kun ind bag fra forstærkede flimren plus at lysstofrør kører med en frekvens som kan forstærke det??

Personligt synes jeg ikke effekten er noget jeg vil vælge over størrelse :) Men vil måske godt smide en 500-1000kr for at have muligheden hvis jeg alligevel skulle ud og købe fjernsyn
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu