|
SDHC vs. SDXC Class 4 |
Besvar |
Forfatter | |
Onaj
Bruger Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 196 |
Emne: SDHC vs. SDXC Class 4 Sendt: 25-April-2010 kl. 17:24 |
Nogen som kan hjælpe med en vurdering her :)
Har netop købt et Panasonic Lumix TZ10 med mulighed for SDXC, jeg har fundet dette: Sandisk 64GB SDXC Class 4 Jeg har pt. et "micro" SD 16GB isat og kan godt se en lille forsinkelse når der skal gemmes og inden den er klar til næste shoot. Så vidt jeg kan se et mit 16GB også class 4. Er SDXC class 4 = SD Class 4 i tiden det tager at gemme foto/film? Burde jeg købe et 32GB SDHC II i stedet? |
|
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales. Reklame off: |
|
Zulu
Guld medlem Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Sendt: 25-April-2010 kl. 18:07 |
Det kort du har kikket på er godkendt af Sandisk til at kunne levere 15 MB/s (på trods af det kun er "class 4), hvilket svarer til Sandisk Ultra II.
Test dit gamle kort i en god kortlæser med fx H2testw, så kan du se hvor hurtigt dit gamle kort rent faktisk er. Her er lidt at sammenligne med: SanDisk Ultra II 15 MB/s SDHC, 8 GB Writing speed: 15.3 MByte/s Reading speed: 16.8 MByte/s Sandisk µSDHC, 16 GB Writing speed: 11.9 MByte/s Reading speed: 17.6 MByte/s |
|
Onaj
Sendt: 25-April-2010 kl. 19:23 |
Fik dette resultat af test med H2testw
Kingston Micro SDHC 16GB SDC2 i en Kingston Micro SD Adapter. Testen kørt i en Windows 7 - Lenovo T400. Reading speed: 14.8 MByte/s H2testw v1.4 Så hvis jeg skal havde bedre ydelse (har ikke testet SDXC da jeg ikke har et sådant endnu.), så skal jeg ikke købe SDXC Class 4, men hellere et SDHC III Class 10. Desværre en hel del dyrere pr. GB :-( Er MByte/s som oplyst i H2test2 det samme som MB/s som i specs. fra Sandisk eller skal der divideres med 8? Forvirret :-} Tak for det gode svar, Zulu! Redigeret af Onaj - 25-April-2010 kl. 19:26 |
|
Reklame on:
|
Zulu
Guld medlem Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Sendt: 25-April-2010 kl. 20:11 |
1 MB/s (Mbyte) = 8 Mb/s (Mbit) - forskellen er det store/ lille "b".
Sandisk opgiver hastighederne i MB/s. Du skal passe på med at sammenligne på tværs af mærker. En anden fabrikants class4-kort opfylder måske kun lige kravet på 4 MB/s og vil derfor være meget langsommere end de Sandisk-kort du har kikket på. Med et class10-kort er du heller ikke garanteret mere end 10 MB/s, så det kan være det Sandisk-kort stadig vil være hurtigere. Hvorfor Sandisks kort så kun er opgivet som class4 er et godt spørgsmål. Redigeret af Zulu - 25-April-2010 kl. 20:12 |
|
Mylle37
Bruger Oprettet: 14-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 217 |
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 19:16 |
Er prisen på hjemmesiden efter, at du har sat prisen ned? |
|
justrace
Guld medlem Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 19:18 |
shg.dk tager omkring 1.100,- så det er det nok.
Der sov jeg nok, for det var et 32'er jeg havde set på. Sorry Redigeret af justrace - 21-Juli-2010 kl. 19:26 |
|
Onaj
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 20:27 |
Tobias jeg har rapporteret dit indlæg fordi jeg syntes ærligt talt ikke det er særligt relevant og reklamer på den måde bare ikke er OK uanset om man tjener på det eller ej. Venligst lad være med at svarer på flere indlæg i denne tråd til dit salg/webshop. På forhånd tak. |
|
Reklame on:
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |