recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn a-200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn a-200

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas Rahbek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn a-200
    Sendt: 26-Juli-2010 kl. 14:46
Hej....
Jeg har købt mig en popcorn a-200, men ikke modtaget den endnu.

Er der nogen der har erfaring med at modde kølingen??
Jeg skal ikke ha en harddisk i, så min ide var at bygge den ind i en hylde under mit 
tv. Jeg kunne forestille mig at fræse hylden ud i bunden så der er rigeligt med plads, og så trække 
ir receiveren diskret ud på forsiden af hylden.

Så vidt jeg kan forstå 'luftes' a-200'en fra bunden og siderne, så den burde jo ikke blive mærkbart varmere, eller hva'?

Alternativt kunne man forlænge ir receiveren ydereligere, og placere boksen bag tvet, vi er enige om at den ikke er for pæn ikke?

Er der nogen der har erfaring med at forlænge receiveren, eller andre receivere?? jeg vil nødig miste for meget signal..
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 16:26
Du kan da prøve at smiden den i seng når den er tændt! Altså pakke den ind i dynen og holde øje med om den bliver meget varm.

Jeg har flyttet IR'en ud af min Terratec tuner på et ca 2.5m skærmet kabel og har ikke observeret nogen forringelse af evnen til at modtage. Set med elektronik-øjne burde alle ir-dioder virke med en halv meter skærmet kabel
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Du kan da prøve at smiden den i seng når den er tændt! Altså pakke den ind i dynen og holde øje med om den bliver meget varm.

det behøves han slet ikke... jeg har haft blæseren pillet af min og afspillet en film uden låg... den bliver meget varm... der skal enten aktiv køling til via blæser, eller passiv køling via kombination af varmeledning til større overflade som eks metalkabinet.
Mvh

René
Til top
Jonas Rahbek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 21:09
Nå... det lyder som om jeg hellere må gemme dimsen bag tv'et, og trække en ledning.

Tak for tilbagemelding
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu