recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af harddisk til mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af harddisk til mediecenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mykland Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Juli-2010
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af harddisk til mediecenter
    Sendt: 31-Juli-2010 kl. 00:32
Jeg har tænkt mig at købe en AC Ryan Play on uden harddisk i.

Medieafspilleren skal tilsluttes mit hjemmenetværk (via ethernet kabel) og filerne skal derfor overføres igennem hjemmenetværket.

Jeg så helst at harddisken er på 2 TB.

Da jeg foretrækker at mit elektronik er så lydløst som muligt, overvejer jeg kraftigt at købe en Western Digital harddisk, der kører med 5400 Rpm fremfor en der kører med 7200 Rpm.

Men men men, her bliver jeg så i tvivl...

Spørgsmålet er hvor meget det påvirker overførselshastigheden af filer fra min stationære computer til AC Ryan'en hvis harddisken kun kører med 5400 Rpm? Vil der være en meget stor forskel? Og vil det påvirke "farten" når man navigere rundt i medieafspilleren?

Men på den positive side vil varmeudviklingen formentlig også blive lavere og sidst men ikke mindst, er der også mindsket strømforbrug. (nogen der ved hvor meget man ca. sparer i forhold til en der kører med 7200 Rpm)

Ville være perfekt hvis der var nogen der lå inde med svar på mine spørgsmål.

Mykland
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 00:55
Du kunne jo vælge en af western digitals green harddiske som kører fra 5400 til 7200rpm når der er brug for det, jeg har et par stykker i mit system og det kører uden problemer.
De bruger ca 3 gange så lidt strøm i følge tweak.dk
Jeg kan kun anbefale sådan en

Theilo
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 01:41
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Du kunne jo vælge en af western digitals green harddiske som kører fra 5400 til 7200rpm når der er brug for det, jeg har et par stykker i mit system og det kører uden problemer.

WD Caviar Green er en 5400rpm disk men det er rigeligt. Jeg har selv flere af dem.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Mykland Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 01:57
Har ladet mig høre at WD's green harddiske har problemer...
Er der nogen herinde der har dem i F.eks. NAS eller lign. hvor de kører 24/7, som har erfaringer med dem?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 02:09
Oprindeligt skrevet af Mykland Mykland skrev:

Spørgsmålet er hvor meget det påvirker overførselshastigheden af filer fra min stationære computer til AC Ryan'en hvis harddisken kun kører med 5400 Rpm? Vil der være en meget stor forskel? Og vil det påvirke "farten" når man navigere rundt i medieafspilleren?

5400rpm eller 7200rpm er uden betydning her. Din flaskehals er mainboard og chipset i din media player. Der er ikke samme hastighed som en normal computer...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 02:10
Oprindeligt skrevet af Mykland Mykland skrev:

Har ladet mig høre at WD's green harddiske har problemer...
Er der nogen herinde der har dem i F.eks. NAS eller lign. hvor de kører 24/7, som har erfaringer med dem?

Ja og ingen problemer.
Til top
johnny wayne Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 17:39
Det er rigtigt at WD har problemer, jeg har selv en synology DS408 hvor jeg kom to stk. WD15EADS-00P8B0 diske i, og det kom aldrig til at køre godt, min server med rigtig langsom, ja nærmest ubruglig med meget lange svartider og en overførelse på 2-3mb/sek....jeg læste så på synology´s forum at netop den serie jeg havde købt ikke virker Unhappy
Så jeg købte to nye 2tb diske fra samsung og vupti så var jeg oppe på 60 mb/sek :o)

Det korte af det lange er at lige modellen WD15EADS-00P8B0 skal man holde sig langt væk fra hvis man har en eller anden form for nas....jeg har endda læst nogen der sagde at alt hvad er køre med linux ikke kan bruge disse diske, om det passer ved jeg ikke Smile
Til top
Mykland Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 17:48
Men der brude vel ikke være nogle problemer med denne model http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=707922

Skal bare kunne overføre rimeligt hurtigt og samtidigt have en stille og strømbesparende harddisk.
Så er denne vel ikke helt forkert...

Til top
johnny wayne Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 18:43
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af johnny wayne johnny wayne skrev:

Det korte af det lange er at lige modellen WD15EADS-00P8B0 skal man holde sig langt væk fra hvis man har en eller anden form for nas....jeg har endda læst nogen der sagde at alt hvad er køre med linux ikke kan bruge disse diske, om det passer ved jeg ikke Smile

Dine problemer har intet med Linux at gøre.
Til top
Mykland Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 23:57
Men alt i alt, bare lige for at sammenfatte, det vil være et fint valg med http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=707922
Der vil jeg kunne få det maksimale ud af dem i brug sammen med min AC Ryan?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu