|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lasse_n ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() Sendt: 03-August-2010 kl. 12:24 |
Hey alle,
jeg har brug for en anbefaling til HD til en NAS (Synology 210+) Jeg skal benytte NAS'en som server til musik, film og billeder og tage back up via RAID 1. Jeg ahr derfor brug for 2 x hd på 2tb hver. Budgettet siger max 1000/hd. Hvad vil i anbefale mig - hastighed og støj er i fokus. Tak for jeres inputs på forhånd. Mvh Lasse |
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
Hvad angår støj, tror jeg ikke der er den store forskel ,nok heller ikke det stor hvad angår speed (med ens forhold cache ,og skiver) , der hvor den springer er "drift", en kammerat havde 4 stk.seagate (250.gb) efter warranty periode stod de af med dages mellemrum, de kørte også 24/7 ,så hvis de skal køre meget ,vil jeg anbefale WD, ved ikke lige hvad enterprise serien koster ,men søg .Dog skal du nok holde dig fra green serien.
Redigeret af len61 - 03-August-2010 kl. 13:18 |
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
RAID er vel egentlig ikke backup. Er RAID ikke kun til at sørge for bedre oppetid?
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Lasse_n ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
RAID 1 bruges til at du konstant har et spejl af din disk, hvorved du har 1 stk backup, såfremt den ene disk står af ..
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Kig på Synology's hjemmeside, de har en liste med anbefalede harddiske. Så kan du ikke gå helt galt i byen.
Men, bortset fra det, så har jeg gode erfaringer med Hitachi Deskstar. De bruges i professionelle DVR som kører 24/7 med højt load på diskene. Redigeret af Pallec - 03-August-2010 kl. 13:59 |
|
![]() |
|
bitnisse ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Det er korrekt, men du får aldrig en IT ansvarlig til at kalde RAID for backup |
|
![]() |
|
![]() |
det har jeg heller ikke bedt dig om - hvis du altså er IT ansvarlig!
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jamen udfra kombatabilitetslisten samt de nævnte parametre har du følgende valg.. om du kan finde dem billigere hos andre forhandlere må du selv jagte.
iøvrigt i uprioriteret rækkefølge
jeg selv har sat denne i min seneste synology NAS http://www.shg.dk/Harddiske/Western-Digital-2000-GB-2151270.html og denne disk er bygget til raid 24/7 og ligger over dit budget, men måske du burde for din egen skyld overveje om de ekstra 1000,- kr 2 diske er det værd når man tænker på hvor ofte man måske kan komme til at skifte disk hvis/hvis ikke... jeg har selv brugt ears og eads wd diske inden fyps diskene og har indtil nu ikke haft en disk som er død, så jeg har været heldig.. det er der andre som der ikke har været.. valget er dit
![]() |
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |