Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kena
Super bruger
Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 416
|
Emne: Hvilken stationær til pensionist? Sendt: 06-August-2010 kl. 12:06 |
Jeg opgiver at yde support på min onkels 7 år gamle pc. Den er simpelthen for langsom, mangler ram og kan derfor ikke køre nyere programmer. Han skal have en ny stationær, men hvilken? Jeg er er helt blank. Skærm, tastatur og mus skal også følge med.
Han bruger den til almindeligt kontorarbejde og ser gerne udsendelse på nettet. Er klar over at en hvilken som helst pc vil opfylde kravene, men den skal helst også være ok om 3-4-5 år.
Tidligere har jeg købt Dell, men de har fået en del slag i medierne på det sidste og jeg ved ikke om de giver valuta for pengene?
Ellers har jeg set lidt på Vision Intel Office systemet fra mm-vision, men jeg ved ikke om det integrerede grafikkort er et problem på sigt?
Håber på forslag.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
|
Sendt: 06-August-2010 kl. 12:13 |
Hvad med om onklen går over til Mac nu? Jeg tror ikke der bliver meget support, når først han er kommet igang.
Og hvis den er for dyr, kan man stadig få den gamle model billigere:
Redigeret af Brixen - 06-August-2010 kl. 12:16
|
Venlig hilsen KB
|
 |
kena
Super bruger
|
Sendt: 06-August-2010 kl. 13:01 |
Ha, tænkte nok der ville komme et æble forslag  Min næste computer bliver nok en iMac, så jeg er også æble-ven. Tror dog bare ikke det lige er min onkel, og han har vist også nogle programmer som kun er til pc.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9444
|
Sendt: 06-August-2010 kl. 13:22 |
kena skrev:
Ha, tænkte nok der ville komme et æble forslag Min næste computer bliver nok en iMac, så jeg er også æble-ven. Tror dog bare ikke det lige er min onkel, og han har vist også nogle programmer som kun er til pc.
|
Hvilke programmer ? Er blot nysgerrig.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
|
Sendt: 06-August-2010 kl. 13:30 |
kena skrev:
Ha, tænkte nok der ville komme et æble forslag Min næste computer bliver nok en iMac, så jeg er også æble-ven. Tror dog bare ikke det lige er min onkel, og han har vist også nogle programmer som kun er til pc.
|
Okay - Hvis det bliver en pc, skal du hellere vælge Family end Office modellen pga. grafikkortet.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
kena
Super bruger
|
Sendt: 06-August-2010 kl. 13:58 |
|
 |
B-CLG
Guld medlem
Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
|
Sendt: 06-August-2010 kl. 14:23 |
Hvis den absolut skal være stationær...... Uden at pege på en specifik model, så ville jeg vælge en fysisk lille og rimelig lydløs krabat, og evt også betale lidt ekstra for disse egenskaber. Naturligvis med trådløst net, mus og keyboard. -Specielt hvis der også eksisterer en ægtefælle i huset. Arbejdes der med fotos, så gå efter ekstra kvalitet i skærmen. Køb og opsæt en backupløsning fra dag 1. (USB disk, eller evt. online backup) Test remote support fra dag 1. Installér antivirus fra dag 1.
/B
|
 |
kena
Super bruger
|
Sendt: 06-August-2010 kl. 16:05 |
Tak for respons.
Min onkel er enlig. I forvejen har han en pc-arbejdsplads i huset, så en pc behøver ikke at være lille og trådløs. God idé med en back-up løsning af en slags.
|
 |